Perkant internetu dažnas daugiausiai dėmesio skiria kainai ir pristatymo laikui. Vis dėlto domėtis verta ne tik šiais dviem aspektais. Pastaruoju metu pasitaiko vis daugiau skundų apie internete pirktų prekių neveikiančias garantijas – esą garantinį aptarnavimą gauti galima tik, pavyzdžiui, Lenkijoje ar Latvijoje, Lietuvoje paslaugos nėra teikiamos. Kaip yra iš tikrųjų?
„Mažesnės elektroninės parduotuvės dažnai prekes užsakinėja iš Lenkijos, Latvijos ar kitų šalių, neturi savo serviso Lietuvoje, todėl vienintelė galimybė suteikti garantinį aptarnavimą tokioms prekėms – vežti jas į šalį, iš kurios yra atvykusios. Deja, apie tai perkant prekę nėra informuojama, rašoma, kad prekė turi garantiją, tačiau nedetalizuojama, kad ji Lietuvoje taisoma būti negali.
Tokių atvejų – ne vienas ir visi jie dažniausiai pasitaiko su nedidelėmis, mažai žinomomis elektroninėmis parduotuvėmis. Savo garantinį servisą Lietuvoje siūlančių elektroninių parduotuvių yra vos kelios, visos kitos negali užtikrinti kokybiško garantinio aptarnavimo“, – komentuoja „GV Group“, valdančios parduotuves „Elektromarkt“, direktorius Tomas Čivilis.
Mažos elektroninės parduotuvės retai turi savo servisus
Kaip pastebi T. Čivilis, atvejų, kad pati elektroninė parduotuvė klientams aiškiai pasakytų, jog garantinis aptarnavimas gali būti suteikiamas tik vienoje iš užsienio šalių, nepasitaiko. Visi rašo, kad taikoma įprastinė dvejų metų garantija, tačiau nedetalizuoja, kaip ji įgyvendinama. Tad norint perkant internetu gauti tinkamą, Lietuvoje vykdomą garantinį aptarnavimą, vertėtų žinoti kelis pagrindinius dalykus.
„Visada geriausia pasitikėti didelėmis, žinomomis elektroninėmis parduotuvėmis ir vengti pirkti iš neaiškių, neseniai įsikūrusių. Būtent pastarosios dažniausiai klientams ir sukelia daugiausiai vargo dėl garantinio aptarnavimo, nes neturi savo servisų Lietuvoje, prekes siunčia iš Lenkijos, Latvijos ar kitų kraštų ir garantija įgyvendinama gali būti tik ten. O juk vežti sugedusį daiktą taisyti į kitą šalį neatrodo logiška. Tuo tarpu didelę prekių pasiūlą turinčios, rinkoje įsitvirtinusios parduotuvės dažnai turi platų savo garantinio aptarnavimo servisų tinklą ir užtikrina, kad prietaisai bus sutaisyti greitai ir profesionaliai“, – pataria T. Čivilis.
Įsitikinkite parduotuvės patikimumu .
Pasak T. Čivilio, jei vis dėlto nusprendžiama pirkti iš nedidelės, mažiau žinomos elektroninės parduotuvės, verta išsiaiškinti, ar ji tikrai patikima.
„Parduotuvės patikimumą galima įvertinti tikrinant jos rekvizitus internete. Pažiūrėkite, ar yra nurodytas aiškus įmonės pavadinimas, kodas, buveinės adresas, kontaktai. Visi šie duomenys atskleidžia, ar elektroninė parduotuvė yra tikra, legali. Antrasis – patikrinti žmonių atsiliepimus internete apie konkrečią elektroninę parduotuvę. Pastarieji gali atskleisti ne tik tai, ar prekės pristatomos laiku, bet ir ar suteikiama tinkama garantija, ar garantinis aptarnavimas vykdomas Lietuvoje“, – sako T. Čivilis.
Pasidomėkite, ar parduotuvė turi savo garantinį servisą
Pasak T. Čivilio, ne visada pavyksta rasti atsiliepimų būtent apie garantinį aptarnavimą, tad vertėtų prieš perkant kreiptis ir į pačią parduotuvę.
„Nežinia, ar parduotuvė atskleis, kad jų garantija įgyvendinama tik užsienio šalyje ir Lietuvoje gedimo atveju prietaiso niekas netaisys. Vis dėlto verta pasidomėti, ar elektroninė parduotuvė turi savo garantinį servisą. Kartais pasitaiko atvejų, kai parduotuvės neturėdamos garantinio aptarnavimo paslaugos ją perka iš kitos įmonės, tačiau svarbu paskambinti ar parašyti laišką tiesiai interneto parduotuvei ir pasiteirauti, kur bus įgyvendinamas garantinis aptarnavimas“, – pataria T. Čivilis.
Pasak jo, nepaisant visko, vienintelis kelias būti ramiems, kad esant reikalui pirkta prekė bus taisoma pagal garantiją Lietuvoje, yra ją įsigyti iš tikrai žinomos ir didelės elektroninės parduotuvės, mat jos kokybiškai klientams teikia visas reikiamas paslaugas.