Sparčiu vartotojų skaičiaus augimu besigiriantis finansinių technologijų startuolis „Revolut“ pradėjo bloginti savo siūlomų paslaugų sąlygas, o keli klientai Lietuvoje praėjusią savaitę susidūrė su problemomis siųsdami pinigus iš elektroninių mokėjimų sistemos „Paysera“.
DELFI jau rašė, kad spalio pradžioje „Revolut“ su Lietuvos banku pasirašė supratimo memorandumą. Startuolio įkūrėjas Nikolajus Storonskis tuomet sakė, kad ketina Lietuvoje atidaryti biurą. Kiek vėliau pranešta, jog „Revolut“ kuriam laikui veiklą stabdo Australijoje, Rusijoje ir JAV.
© DELFI (A. Ufarto nuotr.)
Po to sekė „Revolut“ žinia, kad nuo vasario 5 dienos nemokamai per mėnesį išgryninti bus galima tik iki 200 svarų sterlingų (238 eurai), kai anksčiau limitas siekė 547 svarus (650 eurų). Anksčiu įmonė nemokamai dalijo savo korteles, jas tereikėjo užsisakyti. Tačiau šiuo metu kortelės atsiuntimas paštu jau kainuoja 5 svarus.
Negalėjo pervesti pinigų
„Revolut“ klientas Vytautas Antanaitis DELFI parašė laišką, kuriame skundėsi, kad nebegali į savo „Revolut“ sąskaitą pervesti pinigų iš „Paysera“ sąskaitos. Jis aiškino, kad „Revolut“ pinigų nepriėmė, nes jiems netiko tai, kad „Paysera“ nėra bankas.
Su tokia pat bėda susidūrė ir Finansų valdymo sprendimų centro vadovas Liutauras Varanavičius. Apie tai jis papasakojo savo „Facebook“ paskyroje ir teigė, kad prieš tai pinigai iš „Paysera“ sėkmingai pasiekdavo jo Jungtinėje Karalystėje studijuojančio sūnaus „Revolut“ sąskaitą per 2–3 valandas.
Kreipėsi į „Paysera“
„Paysera“ atstovas viešiesiems ryšiams Vytautas Urbonas DELFI sakė, kad nesupranta, kodėl „Revolut“ nepriėmė pervedimų.
„Vakar gavome pranešimą iš kliento, kad jis negali papildyti „Revolut“ sąskaitos, nors anksčiau daugiau nei pusmetį viskas vyko puikiai. Pats klientas kreipėsi į „Revolut“ ir gavo paaiškinimą, kad nors „Paysera“ turi IBAN sąskaitą, tokią pačią kaip ir bankai (tai tarptautinis banko sąskaitos numeris), tačiau nėra bankas“, – pasakojo jis. V. Urbonas svarstė, kad galbūt „Revolut“ jaučia kokią nors konkurenciją iš „Paysera“ ir tikėjosi, kad situacija greitai išsispręs.
Nemokamų pietų nebūna
L. Varanavičius vėliau patvirtino, kad jam pavyko išsiųsti pinigus savo sūnui. „Parašiau jų „Facebook“ puslapyje, ten labai greitai atsakė, atskaitė man pinigus, atsiprašė ir parašė, kad galiu toliau naudotis „Paysera“ pavedimais. Po to kai gavau patvirtinimą, mano kolega irgi padarė pavedimą ir suveikė“, – pasakojo jis.
Tačiau V. Antanaitis DELFI teigė, kad kol kas nedrįsta pabandyti, ar sistema jau veikia. „Bet kokią sumą vedant, jei „Revolut“ sustabdo pinigų įskaitymą, jie juos grąžina, bet bauduoja 4 svarais, nepriklausomai nuo sumos. Gerai, kad šįkart pinigai grįžo per 3 ar 4 dienas, bet pas juos yra vidinė taisyklė, kad gali tai padaryti per 30 dienų“, – sakė jis.
L. Varanavičius svarstė, kad šiuo metu bloginamos „Revolut“ sąlygos yra natūralus procesas. „Anksčiau jų sąlygos buvo per geros tam, kad taip ilgai galiotų, nes realiai visi tie, kas yra dirbę bankinėje sferoje suprantame kainodaras, suprantame, kad nemokamų pietų nebūna ir turi kažkada atsirasti apmokestinimas“, – komentavo jis.
Vis dėlto, L. Varanavičius teigė, kad kol kas neketina atsisakyti „Revolut“, nes geresnių alternatyvų jo naudojamoms paslaugoms šiuo metu nėra. Su paties „Revolut“ atstovais DELFI susisiekti nepavyko – įmonė per kelias dienas neatsakė į siųstas užklausas.