Tradiciniais tapę startuolių apdovanojimai „BZN start Startup Awards 2016“ išdalyti jau ketvirtąjį kartą. Dėl 10 skirtingų nominacijų varžėsi daugiau nei 90 jaunų verslų ir tik patys geriausi rankose laikė apdovanojimo žvaigždę bei partnerių įsteigtus prizus.
Startuoliai pasiryžę dirbti daugiau
Ketvirtus metus organizuojamas renginys kasmet sutraukia vis daugiau savo idėjas pristatančių startuolių. „BZN start“ įkūrėja Živilė Baubonienė sako, kad šiemet renginys buvo konkurencingesnis, nominantai buvo renkami iš daug stipresnių startuolių, kurie ne tik kažką žada, bet jau yra nemažai pasiekę. Ž. Baubonienė įsitikinusi, kad startuoliai Lietuvoje tampa sąmoningesni, jie jau supranta, kad jų laukia labai sunkus kelias, o tam, kad sukurtum žmonėms vertę, reikia įdėti labai daug darbo. Ir rinką nustebinti galima ne tiek savo idėja, kiek profesionalumu ir nuosekliu darbu, gebėjimu priimti kritiką. Visa tai sugeba padaryti tik patys geriausieji.
Renginį vainikavo ir išskirtinis reklamos agentūros „Milk“ tekstų kūrėjo, kūrybos vadovo Rimanto Stanevičiaus pranešimas startuoliams „Kaip įsitempti investuotoją į lovą“. R. Stanevičius pabrėžė, kad startuoliai, prieš kurdami bet kokį produktą, turėtų įsitikinti, ar to produkto poreikis yra rinkoje, ir tam panaudoti kuo patikimesnių būdų, o net tik savo aplinkos žmones, kurie gali tiesiog būti draugiški arba ne iki galo atviri. „Tik tikra aplinka gali parodyti, ko vertas jūsų produktas“, – atviravo R. Stanevičius, neseniai grįžęs iš mokymų Silicio slėnyje. Jis taip pat ragino nebijoti netradicinių reklaminių sprendimų, jaunam verslui norint atkreipti dėmesį, nes dauguma startuolių paprasčiausiai neturi ko prarasti. Ką gali startuolis, to tikrai negali didelė įmonė, kuriai svarbi reputacija. Originalumas ir pačių sumanyta idėja gali duoti puikių rezultatų ir žinomumą.
Išrinkti geriausieji
Startuolių bendruomenė galėjo balsuoti už geriausius startuolius – tai sudarė 50 proc. galutinių rezultatų. Kitą dalį lėmė komisijos balai. Komisiją sudarė 11 kompetentingų narių iš įvairių sričių. Kam atiteks metų komandos ir metų spurto apdovanojimai nusprendė tik startuolių bendruomenė, balsavusi prieš renginį ir jo metu.
Geriausiu finansuotu startuoliu tapo komanda „Trafi“. Įkūrėjai Martynas Gudonavičius iš Jonavos, Algimantas Krasauskas iš Ylakių ir vilniečiai Mantas Vizbaras ir Jurgis Pašukonis sukūrė susisiekimo viešuoju transportu planavimo sistemą. Startuolis šį apdovanojimą pelno jau antrus metus iš eilės. Jam atiteko 1,5 tūkst. eurų vertės advokatų kontoros „Glimstedt“ teisinės konsultacijos, kaip toliau sėkmingai ne tik auginti, bet ir apginti savo verslą.
Geriausiu moksleivio startuoliu tapo „Rastas.lt“. Jo įkūrėjas klaipėdietis Deividas Ščuras renginio metu prisipažino, kad startuolio idėją – radinių platformą internete – pasiūlė mama, o jis ją sėkmingai pavertė realybe. Deividas gavo tarptautinį bestselerį „Kitoks karjeristas“ ir susipažino su šios knygos ambasadoriumi Lietuvoje, „Lietuvos Junior Achievement“ valdybos pirmininku Vladu Lašu – jis kviečia laimėtoją artimiau pabendrauti ir pasidalyti patirtimi prie pietų stalo.
Geriausiu programėlių startuoliu paskelbtas „Disabed Enabled“, kurį įkūrė kaunietis Šarūnas Grigaliūnas. Programėlė skirta žmonėms su negalia – naudodamiesi šia programėle, jie galėtų sėkmingai sudaryti maršrutus mieste ir taip išvengti nepatogumų.
Geriausiu pumpuriniu startuoliu tapo „Holtida“. Įkūrėjas Sigitas Tamulevičius, kilęs iš Zervynų, kuria įvairius optinių apsaugos priemonių prototipus. Startuoliui įteiktas šios nominacijos steigėjo prizas – pusdienio sesija „Pitch Polishing Session“ KTU „Startup Space“.
Geriausiu startuoliu tapo „BumFix“. Mindaugas Gadeikis iš Kauno ir Justas Turonis iš Vilkaviškio rinkai teikia paslaugą, kaip greitai surasti trūkstamą automobilio detalę. „BumFix“ komandai nebereikės sukti galvos, kaip prisistatyti rinkoje. Laimėtojų skaitmenine rinkodara rūpinsis „Swedbank“ partneriai PHD.
Geriausiu startuoliu nuo 40 tapo „Rent Boutique“. Įkūrėja kaunietė Žaklina Aišparienė sukūrė platformą, kurioje galima nuomotis įvairius drabužius ir aksesuarus šventėms. Kiekvienas komandos narys iš nominacijos steigėjo „Ergo“ gavo metinį dviračio draudimą.
Geriausiu studento startuoliu tapo „72 + Minerals“. Karolis Basevičius iš Kauno ir Lukas Laurinavičius iš Šiaulių rinkai pristato ekologiško šokolado ir vandens produktus. Jų prizas – paskatinimo dovana ir pietūs su „Investicijų ir verslo garantijų“ („Invegos“) generaliniu direktoriumi.
Geriausiu technologiniu startuoliu tapo „Yellow Hammock“. Vilniečiai Simonas Žilinskas ir Vytautas Mikalainis dirbtinio intelekto personažą – pokalbių robotą, kuris padės verslams atsakinėti į klientų klausimus „Facebook“ programėlėje „Messenger“, sukūrė tik prieš kelis mėnesius, tačiau jau sulaukė pripažinimo. Jie turės dviejų valandų nemokamą konsultaciją su investuotojais. Prizą įsteigė Lietuvos rizikos ir privataus kapitalo asociacija.
Geriausiu metų spurtu tapo „Oberlo“ komanda, kurią sudaro Tomas Šlimas ir Andrius Šlimas iš Kauno, Marius Graužinis iš Zarasų, vilnietis Justas Galaburda, Donatas Pranckėnas iš Bijutiškio (Zarasų r.). Startuolis palengvina e. prekybą. „Žinių radijas“ įsteigė nominaciją ir apdovanojo „Oberlo“ 1 tūkst. sekundžių reklamos laiko radijo eteryje.
Geriausia metų komanda tapo antrą kartą į sceną žengusi komanda „Trafi“. Prizą įsteigęs kanalas „Info TV“ jiems skirs 1 tūkst. sekundžių eterio startuolio reklamai.
Apdovanojimas – paskatinimas žengti į priekį
Net kelis apdovanojimus susižėrusi „Trafi“ komanda džiaugiasi, kad vis dar yra pastebima Lietuvoje. „Šie metai mums buvo ypatingi. Nedaug darėme Lietuvoje ar Baltijos šalyse, o buvome orientuoti į plėtrą. Veikiame naujuose miestuose Lotynų Amerikoje, Pietryčių Azijoje, tapome oficiali Rio de Žaneiro olimpinių žaidynių programėlė... Kaip įmonė keliamės į naują lygį. Džiugu, kad, nors šiais metais Lietuvoje daug nedarėme, esame vis dar matomi“, – kalbėjo „Trafi“ rinkodaros vadovas Regimantas Urbanas.
Geriausiu startuoliu tapusi komanda „BumFix“ taip pat tikino, kad šis apdovanojimas – puikus paskatinimas žengti į priekį. „Praėjusiais metais nedalyvavome, nes manėme, kad buvome per maži. Mums tokie apdovanojimai – puiki sklaidos galimybė, kad apie šį startuolį sužinotų dar daugiau žmonių. Ir, žinoma, tai puikus postūmis į priekį“, – kalbėjo Mindaugas Gadeikis. Komandos artimiausi planai – plėstis į užsienio rinkas.
Komisija įžvelgia pokyčius
„Swedbank“ Smulkių verslo klientų ir rinkodaros departamento vadovas Aivaras Janušauskas apdovanojimų komisijoje jau nebe pirmą kartą. Jis tikina įžvelgiantis tik teigiamus pokyčius. „40–60 proc. startuolių yra tęstiniai, dalyvaujantis ne pirmus metus, bet galima matyti, kaip jie evoliucionuoja ir tobulėja, kaip keičiasi komandos“, – sakė „Swedbank“ atstovas. Jis teigė startuolius vertinęs ne kaip bankininkas, kuris nori investuoti arba ne, bet tiesiog kaip vartotojas. „Pastebėjau, kad mūsų startuoliai tobulėja – jų idėjos sprendžia problemas, tai nėra šiaip kuriamas jaunas verslas“, – džiaugėsi A. Janušauskas.
Renginį padėjo įgyvendinti ištikimi partneriai: „Swedbank“, AB, UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“), Lietuvos rizikos ir privataus kapitalo asociacija, advokatų kontora „Glimstedt“, KTU „Startup Space“, draudimo bendrovė „Ergo“, UAB „Spaudos departamentas“, „Lietuvos Junior Achievement“, taip pat informaciniai rėmėjai: naujienų portalas „Delfi“, „Žinių radijas“ ir „Info TV“.