Lietuvių sukurto ir plėtojamo atvirų pirkimų verslui startuolio „DealLink.biz“ atstovai paskelbė, kad sėkmingai įgyvendino plėtrą į Suomijos ir Lenkijos rinkas. Jie taip pat patvirtino, kad 2017 m. sausį „DealLink.biz“ pradės veikti ir Švedijoje, kovą – Danijoje, o gegužę – Norvegijoje.
Skandinavų užsakymas buvo net per didelis
Vieno iš startuolio įkūrėjų ir jo vadovo Emilijaus Vinčos teigimu, tikslinė „DealLink.biz“ plėtra konkrečiose šalyse padeda kur kas greičiau ir efektyviau atkreipti ten dirbančių vietinių bendrovių dėmesį į Baltijos šalis bei jų įmonių siūlomas prekes ar paslaugas. „Tiek mums, tiek ir mūsų sistema besinaudojančioms įmonėms optimizmo ir gerų emocijų sukėlė nauja patirtis su Skandinavijoje veikiančiu prekybos tinklu „Coop“. Jie Baltijos šalyse ieškojo tiekėjų. Važiavo čia į susitikimus, išleido tam daug pinigų, tačiau nieko nepešė. Galiausiai 99 mln. vnt. popierinių maišelių pirkimą, būdami savo biure Kopenhagoje, paskelbė „DealLink.biz“ sistemoje“, – pasakojo E. Vinča.
E. Vinča / V. Skaraičio nuotr.
Anot jo, galimas milžiniškas sandoris masino daug Baltijos šalių įmonių, tačiau greitai paaiškėjo, kad nei Lietuvoje, nei Latvijoje, nei Estijoje nėra tokio gamintojo, kuris būtų pajėgus laiku įgyvendinti nurodyto dydžio užsakymą. Kelios lietuvių įmonės sakė, kad dar tik diegia tam būtiną įrangą, o likusios sakėsi įprastai maišelius tiesiog atvežančios iš Kinijos, tačiau šiuo atveju jos pabūgo nesuvaldyti tokio dydžio užsakymo.
„Coop“ tąkart taip ir nerado ieškoto tiekėjo. Jau manėme, kad jie numos į mus ranka, tačiau netrukus sužinojome, kad bendrovė pasiryžusi ateityje vėl skelbti pirkimą mūsų sistemoje. Tiesa, dabar Baltijos šalių gamintojams konkurenciją jau sudarys ir minia tiekėjų iš Lenkijos“, – sakė E. Vinča.
Lenkų konkurencija verčia pasitempti
Atvirų pirkimų, kurie yra viešai paskelbti ir visiems prieinami „DealLink.biz“ sistemoje, skaičius šiemet artėja jau prie 1 000. Pasak E. Vinčos, aktyviausi tokių pirkimų dalyviai vis dar yra lietuviai. Tačiau per labai trumpą laiką Lenkijos bendrovės išsiveržė į antrą dažniausiai pirkimo konkursuose dalyvaujančių tiekėjų vietą.
„Dėl objektyvių priežasčių lenkai gali pasiūlyti geresnę kainą, didesnius pajėgumus ir apskritai gal net geresnes sąlygas. Dėl to jiems neretai būna lengviau įtikti pirkimą vykdančiai įmonei. Aišku, Lietuvoje dirbantys prekių ir paslaugų tiekėjai nėra labai laimingi, nes išaugusi konkurencija verčia ne tik labiau stengtis, bet ir peržiūrėti kainodarą, kad pavyktų išlikti konkurencinėje kovoje“, – sakė E. Vinča, bet čia pat pridūrė, kad ieškantiems tiekėjų didesnė konkurencija yra tik į naudą.
Pašnekovo teigimu, statybų versle Lietuvoje dirbančios įmonės, padedamos „DealLink.biz“ sistemos, jau sėkmingai įsigijo metalo gaminių iš Lenkijos ir taip pakeitė ankstesnius partnerius iš Latvijos, kurie analogišką produkciją siūlė už didesnę kainą. „Suomijos, o ypač Lenkijos, įmonių atsiradimas „DealLink.biz“ sistemoje gerokai mus išaugino ir padidino konkurenciją tarp tiekėjų. Šiuo metu galime pasiūlyti daugiau nei 700 tūkst. įmonių-tiekėjų, potencialiai galinčių sureaguoti į skelbiamus pirkimus“, – tikino E. Vinča.
Didžiausia konkurencija tarp „DealLink.biz“ įrankiu besinaudojančių įmonių yra statybų ir reklamos sektoriuose. O sistemoje užsimezgančio įmonių bendradarbiavimo ir jų sudarytų pirkimo sandorių sumos neretai siekia šimtus tūkstančių eurų. „Mūsų padedami, „Lidl“ atrinko 6 paslaugų tiekėjus. Jų bendradarbiavimo sutarčių vertė, tikėtina, yra didesnė nei 1 mln. Eur. Taip pat ir „Conresta“ skelbė ne vieną įspūdingą pirkimą. Didžiausio jų vertė – apie 500 tūkst. Eur“, – pavyzdžius vardijo E. Vinča. Jo teigimu, planuojama, kad per 2017-uosius „DealLink.biz“ sistemoje vykdomų pirkimų bendra suma pasieks 20 mln. Eur. E. Vinča taip pat nurodė, kad atvirų pirkimų verslui startuolis jau dairosi ir į Vokietijos bei Jungtinės Karalystės rinkas. Į jas ketinama žengti netolimoje ateityje.
Tiesa, startuolio atstovas pabrėžė, kad jų įrankis jau dabar prieinamas viso pasaulio įmonėms, kurios, pasinaudojusios sistemos versija anglų kalba, gali laisvai skelbti savo pirkimus ir sulaukti pasiūlymų iš sparčiai augančios tiekėjų minios.