Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 14 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 14 d. 11:40
Nematomi technologijų herojai: kaip telefonai ir kiti prietaisai gelbėja žmonių gyvybes?
Lapkričio 14 d. 08:29
Išplėskite ribas su AGON PRO AG276FK
Lapkričio 13 d. 20:29
KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės vilkikų vairuotojams įvaldyti stresines situacijas
Lapkričio 13 d. 18:23
Kas yra kibernetiniai nusikaltėliai ir 4 būdai, kaip juos pačius apgauti
Lapkričio 13 d. 16:23
Ar „ChatGPT“ meta iššūkį „Google“? Nauja paieškos funkcija ir kaip ja naudotis
Lapkričio 13 d. 14:19
Labas, „Siri“, pasitark su „ChatGPT“: „Apple“ balso asistentui pribrendo laikas pokyčiams
Lapkričio 13 d. 12:29
Dauguma vartotojų nebepasitiki nuo sukčių nukentėjusiomis įmonėmis
Lapkričio 13 d. 10:49
Pasitikrinkite, ar jūsų telefone įjungti saugos pranešimai
Lapkričio 13 d. 08:50
Technologijos miegamajame – naujausios inovacijos gali padėti pagerinti miego kokybę
Lapkričio 12 d. 20:23
Jau 2025 m. vidutinio ir smulkiojo verslo laukia svarbūs pokyčiai – ar verta baimintis duomenų teikimo į i.EKA? (2)
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Ką apie NASA atliktus „neįmanomo“ variklio tyrimus sako skeptikai?

Publikuota: 2016-11-21 19:26
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Kelis pastaruosius metus vienas iš daugiausiai bangų fizikos pasaulyje sukeliančių klausimų yra kuro nenaudojančio variklio, vadinamo „EM Drive“, veikimas (arba neveikimas). Iš pirmo žvilgsnio „EM Drive“ variklis prieštarauja fundamentaliems fizikos dėsniams – jis (kol kas daugiau ar mažiau teoriškai) generuoja stūmą neišmetant jokių degimo produktų.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Kelis pastaruosius metus vienas iš daugiausiai bangų fizikos pasaulyje sukeliančių klausimų yra kuro nenaudojančio variklio, vadinamo „EM Drive“, veikimas (arba neveikimas). Iš pirmo žvilgsnio „EM Drive“ variklis prieštarauja fundamentaliems fizikos dėsniams – jis (kol kas daugiau ar mažiau teoriškai) generuoja stūmą neišmetant jokių degimo produktų. Bet dabar variklio veikimas buvo patikrintas, aprašytas ir išanalizuotas recenzentų.

Duris į tarpvaigždines keliones atverti galintis variklis iki šiol daugiausiai kritikos ir susilaukdavo būtent už tai, kad nebuvo atlikti tikslūs laboratoriniai jo veikimo tyrimai, kuriuos būtų patikrinę recenzentai. Bet praėjusios savaitės pabaigoje recenzentai galų gale baigė savo darbą ir patvirtino, kad NASA „EagleWorks“ laboratorijoje atlikti tyrimai yra patikimi.

Ką apie NASA atliktus „neįmanomo“ variklio tyrimus sako skeptikai?
Elektromagnetinio variklio bandymo aplinka / NASA/„EagleWorks“ laboratorijos nuotr.

Ir ką gi apie tai dabar mano kritikai ir skeptikai? Vienas iš jų – Ročesterio technologijų instituto astrofizikos profesorius Brianas Koberleinas – savo nuomonę išdėstė leidinyje „Forbes“.

Anot profesoriaus, svarbu pažymėti, kad recenzentų suteiktas palaiminimas reiškia tik tai, kad, jų manymu, eksperimentuose taikyta metodologija yra patikima. Tačiau tai negarantuoja, kad tikri yra ir eksperimento rezultatai – tą puikiai iliustruoja kitas per visą pasaulį nuskambėjęs BICEP2 eksperimentas: 2014 metų kovą buvo paskelbta apie šio detektoriaus užfiksuotas gravitacines bangas. Atradimą patvirtino ir recenzentai. Tyrimo autoriams ir teoretikams jau buvo matuojami Nobelio medaliai, tačiau tuomet pradėjo kauptis įrodymų, kad iš tiesų atradimo autoriai pasinaudojo netiksliais Visatos mikrobangų fono duomenimis, kuriuos patikslinus teko nuleisti galvą ir pripažinti klydus.

Kita vertus, recenzentų įvertinimo nereikia ignoruoti. Naujasis mokslinis darbas labai aiškiai aprašo eksperimento aplinką ir eksperimentų rezultatus. Ir tai yra išties didelis žingsnis siekiant nustatyti, ar „EM Drive“ efektas yra tikras, ar jis stebimas dėl keisto šalutinių veiksnių sutapimo. Tad ką iš tiesų savo moksliniame darbe sako NASA?

Esminė „EM Drive“ variklio idėja yra tokia: asimetrinėje ertmėje į sieneles atsimušinėjančios mikrobangos sukuria daugiau stūmos viena kryptimi, į išorę neišskiriant jokių degimo produktų ar elektromagnetinės spinduliuotės. Tačiau būtent dėl to, kad iš variklio nevyksta joks materijos ar elektromagnetinių bangų išmetimas, standartinė fizika byloja, kad variklis negali generuoti ir stūmos. Tuo tarpu „EM Drive“ dėl net mokslininkams nesuprantamų priežasčių, panašu, generuoja stūmą.

Ankstesnius „EM Drive“ tipo variklių bandymus kritikai sudirbdavo už tai, kad jie buvo atliekami orinėje aplinkoje. Esą, gali būti, kad kaisdamas variklis vienoje pusėje orą įšildo labiau nei kitoje, dėl to susidaro nedidelė stūma viena kryptimi. Tačiau pastarasis NASA tyrimas buvo atliekamas beveik idealiame vakuume, tad kritikai nebeteko pagrindinio savo argumento.

Mokslininkai nustatė, kad vakuume variklis generuoja 1,2 ± 0,1 miliniutono stūmą iš suteiktos kilovato dydžio galios – panašus rezultatas gautas ir atliekant bandymus ore. Palyginimui, joniniai varikliai generuoja kur kas didesnę 60 miliniutonų kilovatui galią. Tačiau joniniai varikliai be kuro neveikia, o kuro reikalavimas didina transporto priemonės masę ir apriboja jos įveikiamą atstumą. Funkcionuojantis EM variklis veiktų vien naudodamas elektros energiją, kurią galėtų tiekti saulės baterijos. O optimizavus variklį jo efektyvumas galėtų išaugti tiek, kad jis galėtų lygiuotis su joniniu varikliu.

Visi šie optimistiniai lūkesčiai yra iš tiesų įdomūs ir jaudinantys, tačiau B. Koberleinas mato svarbių priežasčių būti skeptiku. Kai nurodo patys tyrimo autoriai, net ir vakuuminė aplinka nepašalina visų įmanomų klaidų šaltinių.

Pavyzdžiui, rezultatus galėtų paveikti paties variklio šiluminis plėtimasis. O dabar, oficialiai publikavus mokslinį darbą, padaugės jį analizuojančių ir klaidų ieškančių mokslininkų, tad galima tikėtis, kad bus prigalvota ir naujų galimų klaidų šaltinių. Nors variklio veikimo mechanizmo teorinio paaiškinimo nebuvimas nereiškia, kad jis neveikia, bet reikia išspręsti ir šią mįslę. Faktas lieka faktu: eksperimentai, kurie iš pirmo žvilgsnio atrodo prieštaraujantys fundamentaliems fizikos dėsniams, ilgainiui pasirodo esantys neteisingi.

Tad nuo pat pradžių skeptiškai variklį vertinęs astrofizikas savo pozicijos radikaliai nekeičia. Tačiau ir jis pripažįsta, kad tyrimas atliktas gerai. Anot jo, būtent taip vykdomi moksliniai tyrimai, kai norima pasiekti kažkokių rezultatų: atlieki tyrimą, parašai straipsnį, perduodi recenzentams, gauni komentarus ir šalini trūkumus.

Vienintelis darbas, kurį reikia atlikti, jeigu eksperimentatoriai nori visiems laikams užčiaupti skeptikus ir kritikus – pakartoti tą patį eksperimentą kosmose. Ir būtent toks yra „EagleWorks“ laboratorijos planas.


15min.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama