Vyrai savo virtuvės neįsivaizduoja be virtuvės kombaino, kavos aparato ir plaktuvo, o vonioje pageidauja turėti skutimosi mašinėlę, svarstykles ir plaukų džiovintuvą. Tokius rezultatus atskleidė buities technikos gamintojo „Bosch“ užsakymu atliktas tyrimas apie Lietuvos gyventojų įpročius, renkantis smulkiąją ir stambiąją buities techniką. Vyrų pasirinkimus komentuojanti psichologė teigia, kad tokie prioritetai natūralūs – atitolus vedybiniam amžiui ir į prioritetų viršūnę iškilus karjeros kūrimui, vyrai tokiais prietaisais stengiasi palengvinti sau buities darbus, o gerai uždirbantis stipriosios lyties atstovas dar ir sieks, kad technika būtų brangi, madinga ir žinomo gamintojo.
„Dauguma vyrų iš prigimties domisi technika, jos naujovėmis, pažangiomis technologijomis ir yra linkę į patogumus. Kai namuose viską galima atlikti pasitelkus modernius prietaisus, būtų keista to atsisakyti. O turint omenyje, kad per pastaruosius 25 metus buities technikos pasaulyje įvyko daug progresyvių pokyčių, nenuostabu, kad ir vyrų požiūris į namų ruošos darbus pasikeitė – net ir labiausiai to vengusiems, dabar buitis atrodo ne tokia bauginanti, kadangi yra pažangių sprendimų“, – sako klinikos „InMedica ALFA“ psichologė Alina Butkevičienė.
Šiuolaikinio vyro virtuvėje – prabangus kavos aparatas
Pasak bendrovės „Bosch“ buitinės technikos rinkodaros vadovės Baltijos šalims Jovitos Liutvinaitės, panašius tyrimus bendrovė atlieka periodiškai, o šįkart labiausiai sudomino vyrų pirkimo įpročiai. „Nevedę vyrai vis dažniau į savo namus įsileidžia naujų, modernių prietaisų, galinčių palengvinti buitį ir nebeapsistoja ties viengungio vyro neatsiejamu atributu laikytos mikrobangų krosnelės. Šiandien modernūs vyrai drąsiai perka virtuvės kombainus, trintuvus, plaktuvus ir daugelį kitų maisto gaminimo prietaisų“, – pokyčius vyrų buityje vardija J. Liutvinaitė.
Atliktas tyrimas rodo, kad iš stambiosios buities technikos vyrai labiausiai vertina skalbyklę – jai prioritetą teikia net 69 proc. vyrų, taip pat jie pageidauja turėti orkaitę (61 proc.) ir kaitlentę (31 proc.). Įdomu tai, kad 17 proc. vyrų savo namų neįsivaizduoja be indaplovės, tačiau ją rinktųsi tik 10 proc. moterų. Tuo tarpu iš smulkiosios technikos, vyrams namų virtuvė pirmiausia asocijuojasi su kavos aparatu (25 proc.) ir virtuvės kombainu (22 proc.).
Nors kavos aparatas – absoliutus lyderis apklausą atlikusių vyrų, kurie save priskyrė „prisiekusio karjeristo“, „amžino viengungio“, „savo išvaizdai daug dėmesio skiriančio hipsterio“ grupei, virtuvėje, šio prietaiso ne taip pageidauja vegetarai ir sveikos gyvensenos puoselėtojai. Net trečdalis „prisiekusių karjeristų“, skirtingai nuo kitų grupių, į būtiniausios smulkiosios buities technikos sąrašą įtraukia ir sulčiaspaudę.
Artimiausią pusmetį parduotuves lankysiantys „rūpestingi vyrai / tėčiai“ rinksis tarp kavos aparato (19 proc.) ir dulkių siurblio pirkimo (20 proc.), o „prisiekę karjeristai“ keliaus tiesiai į siurblių ekspoziciją – net 58 proc. save priskyrusių šiai grupei planuoja pirkti siurblį. Tikėtina, kad tik dėl to, jog kavos aparatas jų virtuvėje stovi jau seniai.
Dėmesys išvaizdai – panorus keisti savo padėtį visuomenėje
Tyrimas parodė, kad beveik trečdalis vyrų pageidauja savo vonioje turėti svarstykles, lygiai tiek pat jų naudoja ir plaukų džiovintuvą. Nors dovanų jie labiau pageidautų gauti virtuvės technikos, dalis vyrų apsidžiaugtų gavę ir prietaisų išvaizdai puoselėti – vonios svarstykles svoriui kontroliuoti ar net plaukų tiesintuvą.
Pasak psichologės, vyrai savo išvaizdai daugiau dėmesio ima skirti tada, kai sąmoningai nusprendžia užimti visuomenėje tam tikrą socialinę padėtį, pereiti į labiau kvalifikuotą ir geriau apmokamą darbą, pakeisti ar praplėsti bendravimo ratą. „Pasiryžę pokyčiams gyvenime, vyrai dažnai susimąsto ir apie tai, kaip pakeisti įvaizdį. Būtent išvaizda, aprangos stilius ir bendras įvaizdis yra vyro vizitinė kortelė. Pagal ją vertins žmonės iš naujos aplinkos, į kurią jis planuoja patekti – kartais net nesąmoningai žmonės spręs, ar naujai į jų aplinką atėjęs vyras yra „savas“ ar svetimas. Ir kuo ambicingiau nusiteikęs vyras, tuo daugiau dėmesio jis skiria verslo etiketo normoms, kurios apibrėžia ir reikalavimus išvaizdai“, – sako A. Butkevičienė.
Savo išvaizda besirūpinantys vyrai, rinkdamiesi smulkiąją ir stambiąją buities techniką, sutaria unisonu – jiems rūpi, kad prietaisas būtų daugiafunkcis, gerai atrodytų, o gamintojas būtų patikimas: pastarąjį kriterijų kaip svarbų arba labai svarbų pažymėjo net 64 proc. tyrime dalyvavusių vyrų. Mėgstamiausiais smulkiosios buitinės technikos gamintojais jie įvardijo „Bosch“ (64 proc.), „Philips“ (54 proc.) ir „Electrolux“ (43 proc.). Renkantis stambiąją buities techniką, „Philips“ pakeitė „Samsung“ prekės ženklas, kuris yra trečiasis pagal pirkėjų pasirinkimą.