Elektronika.lt
 2024 m. spalio 11 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 10 d. 20:33
„Logitech“ pristatė POP piktogramų klavišus
Spalio 10 d. 18:23
Su savo balso klonu bandė išvilioti pinigų: įspėja, kad ateityje šia technologija gali pasinaudoti sukčiai
Spalio 10 d. 16:25
Veiklą pradėjo didžiausias Baltijos šalyse saulės energijos parkas
Spalio 10 d. 14:25
„Renault Emblème“ koncepcija verčia naują lapą automobilių istorijoje
Spalio 10 d. 12:18
Nuo motociklų iki NASA teleskopų ir juodųjų skylių: „Caltech“ profesorius Jonas Žmuidzinas apie Visatos principus
Spalio 10 d. 10:13
„Nivel System“: moderni matavimo įranga jūsų projektų sėkmei
Spalio 10 d. 08:11
Šilumos siurbliai: nauda ir privalumai
Spalio 9 d. 20:50
Lietuvių įrengta 375 kW saulės elektrinė aprūpins elektra pabėgėlių stovyklą Sakartvele
Spalio 9 d. 17:30
Iš tekstų į transliacijas ir „Snapchat“ vykdoma „TikTokizacija“: kas vyksta su dabartiniais socialiniais tinklais?
Spalio 9 d. 14:09
SAP papildo DI asistentą „Joule“ bendradarbiavimo galimybėmis
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Tai tiesiog neišvengiama: ateitis artėja 5× greičiau už garsą

Publikuota: 2016-11-15 07:21
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

NASA, JAV KOP ir „Lockheed Martin“ atstovai susirinko Kalifornijoje ir paskelbė, kad ultragarsiniai lėktuvai yra „neišvengiami“ – suprask, metas pratintis prie minties skraidyti daugiau nei penkis kartus greičiau už garsą.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

NASA, JAV KOP ir „Lockheed Martin“ atstovai susirinko Kalifornijoje ir paskelbė, kad ultragarsiniai lėktuvai yra „neišvengiami“ – suprask, metas pratintis prie minties skraidyti daugiau nei penkis kartus greičiau už garsą. Jei toks greičio apibūdinimas jums nieko nereiškia, gal aiškiau būtų 4800 km/h ? Arba kelionė iš Londono į Niujorką per 35 minutes, ir iš Londono į Sidnį per 2 valandas?

„Esame ant naujos oro transporto eros slenksčio“, – sakė David McBride, NASA Armstrongo Skrydžių tyrimų centro direktorius naujausiame Amerikos aeronautikos forume. McBride tiek ultragarsinius, tiek viršgarsinius keleivinius lėktuvus laiko technologijomis, kurias galime įgyvendinti. Viršgarsinis greitis reiškia judėjimą greičiau už garsą, o ultragarsinis – garso greičio lenkimas penkis ar daugiau kartų.

Tai tiesiog neišvengiama: ateitis artėja 5× greičiau už garsą

„Reikia judėti greičiau. Yra rinka efektyviems viršgarsiniams skrydžiams virš sausumos, netrikdant esančiųjų apačioje ramybės“, – sakė jis.

Forumas, kuriame dalyvavo ir Craigas Johnstonas, „Lockheed Martin“ aeronautikos strategijos ir verslo plėtros direktorius; bei išėję į pensiją Oro pajėgų generolas, Curtis M. Bedke iš Mitchello Aerokosminių tyrimų instituto, vyko Kalifornijos Mohave Oro ir kosmoso uoste spalio 27 dieną. Penki aeronautikos ir kariniai ekspertai diskutavo, kaip galėtume šią technologiją, po tiek dešimtmečių kūrimo, taip sakant, pakelti į orą.

„ultragarsinės technologijos yra neišvengiamos, – sakė Bedke. – Džiugina, kad dabar esame aeronautikos istorijos taške, kai po ilgos tylos staiga visur viskas sujudėjo.“ Keistoka, kai pagalvoji, kad pirmasis pilotuojamas ultragarsinis skrydis įvyko beveik prieš pusę amžiaus – 1967-aisiais.

Amerikietis aeronautikos inžinierius William John „Pete“ Knight pilotavo ultragarsinį, raketa varomą „North American X-15“ – reaktyvinį lėktuvą, pasiekusį pilotuojamo orlaivio greičio ir aukščio rekordą, skriedamas 7274 km/h (Mach 6.72) greičiu ir pasiekęs kosmoso ribą. Šie rekordai iki šiol dar lieka nepagerinti. Tačiau negalima sakyti, kad nebuvo stengiamasi. Pernai metų gale, „Airbus“ užpatentavo ultragarsinį reaktyvinį lėktuvą, galintį iš Londono į Niujorką nuskrieti per valandą, pasiekdamas M 4.5 greitį.

O šių metų gegužę, bendras JAV ir Australijos karinis projektas „Hypersonic International Flight Research Experimentation“ (HIFiRE) sėkmingai įveikė svarbius bandymus Australijos dykumoje. HiFiRE bandymai tęsis dar ir 2018 metais, o iki šiol technologijai pavyko pasiekti 278 km aukštį, skriejant M 7.5 greičiu.

„Tai daug greičiau, nei „viršgarsinis“ „Concorde“ kada nors yra pasiekęs, – paaiškino Duncan Geere leidiniui „Tech Radar“. – Tokiu greičiu bet kurią planetos vietą būtų galima pasiekti per porą valandų.“

O tai kas kliudo? Kaip Douglas Messier praneša Space.com, Steve Knight iš JAV Mokslo, kosmoso ir technologijų komiteto pabrėžė, kad skrydis iš Niujorko į Los Andželą vis dar trunka tas pačias 4,5 valandos ar panašiai, kaip ir prieš 30 metų. Misijoms į Marsą jau šmėžuojant ne už kalnų, tai atrodo kažkaip visai neteisingai.

Didelė problema, su kuria rungiasi NASA, Karinės oro pajėgos, „Airbus“, ir „Boeing“ yra garsinis šokas – smūginė banga ir „bum“ garsas, sukeliamas orlaivių, kai šie viršija garso sklidimo greitį. Nuo „Concorde“ keleivinių lėktuvų tarnybos pabaigos 2003 metais, visi viršgarsiniai skrydžiai virš JAV sausumos buvo uždrausti dėl jų sukeliamo garsinio šoko.

NASA kūrė keleivinį lainerį, galintį įveikti garso barjerą visai be garsinio smūgio, ir tikisi pradėti bandomuosius skrydžius jau 2020. Jei tyrėjams pavyktų eliminuoti ar bent patylinti, garso smūgį, leidimas galėtų būti atšauktas. Kita didelė problema, panašu, kamuoja visų sričių tyrimus: nėra tąsos.

Kaip sakė Lamar Smith, irgi iš JAV Mokslo, kosmoso ir technologijų komiteto: „Ketiname nutraukti pasiekimų ir startų istoriją, kai pinigai metami didelei programai, pasiekiama didelė sėkmė, ir tada viskas užmetama, jos nebetęsiant. Arba daugybės pinigų metimą per didelei programai, kuri per daug apžioja, apgailėtinai žlunga ir tada nusprendžiama, kad ultragarsiniai skrydžiai tuščias reikalas. Negalima leisti, kad tokie dalykai vyktų ir ateityje“.

Tiksliai pasakyta.

Dabar, kai skrydis tarp Sidnio ir Niujorko į vieną pusę trunka ilgiau nei 20 valandų, mums labai reikia greitesnio susisiekimo, ir šiuo klausimu užsiima geriausi aerokosmonautikos tyrėjai. Laukiam nesulaukiam ateities.

Žemiau pateikiame visą forumo sesiją:


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama