„Robotikos akademija“ kartu su partneriais iš Lietuvos ir Norvegijos sukūrė ir praktiškai išbandė „Robotikos technologijomis grįstą mokymosi metodiką“, parengė rekomendacijos metodikai bei „Robotikos technologijomis grįstą STEM mokslų mokymosi gerosios praktikos vadovą“, teigiama pranešime spaudai.
„Prie metodikos parengimo ir išbandymo dirbo daug ilgametę patirtį mokymo srityje turinčių žmonių, tad jų įžvalgos padės siekiantiems realių pokyčių mokymo metoduose, vaikų įtraukime ir įdomesniame pamokų pateikimui. Dirbdamas „Robotikos akademijoje“, matau, kiek daug reiškia gerai parinkti mokymo būdai. Mamos džiaugiasi, kai vaikas išmoko skaičiuoti, nes to reikėjo, norint teisingai užprogramuoti robotą, tėčiai tyliai pasidžiaugia, kad sūnus po taikomosios robotikos būrelio noriau prisideda prie smulkių elektronikos remonto darbų namuose. Tokios mažos žinutės, spindinčios vaikų akys po pamokos ir dėkingi tėvų žvilgsniai skatina dalintis sukauptomis žiniomis. Tikime, kad yra daugiau mokytojų, kuriems svarbu, kad jų sukauptos žinios ir patirtis pasiektų vaikus, tad kartais reikia tiek nedaug – tik kitokio pateikimo būdo“, – pasakojo Artūras Gaulia, „Robotikos akademijos“ ekspertas.
Metodika, rekomendacijos ir gerosios praktikos vadovas buvo parengti, įgyvendinant projektą „Ugdymo metodų atitiktis STEM gebėjimų plėtotei“ (projekto kodas NR. EEE-LT08-ŠM-01-K-02-026). Šio projekto tikslas – supažindinti visus smalsuolius su robotikos technologijomis kaip mokymo(si) priemone, siekiant įtraukti mokinius į mokslo, technologijų, inžinerijos ir matematikos sritis (STEM), naudojant inžinierinio darbo principus ir praktiškai išbandant sukurtą mokymosi metodiką. Toks mokymosi būdas labai patinka vaikams, nes jie gali praktikoje patikrinti hipotezes, teorines žinias ir toks prisilietimas prie mokslo paskatina ieškoti dar daugiau įdomių problemų ir jų sprendimo būdų.
2016 metais „Robotikos akademija“ paskelbė manifestą, kuris skatina vaikų kūrybiškumą: „Jei jūsų galvoje – tikras minčių ir idėjų knibždėlynas, jei nepaliaujate klausinėti „kas čia? o kodėl?“, vadinasi, jūs atviras naujiems iššūkiams. Sudrumskime, sujaukime viską, kas nuobodu, nebeįdomu, tiesiog atsibodę. Juk pasaulį galima regėti ir visai kitaip! Išraskime naujus dalykus, svajokime, įsivaizduokime, kurkime ir stebinkime. Ten, kur kiti mato nepataisomą svajotoją, mes visi kartu atpažįstame genijų. Šiandien tai – mažas kodėlčiukas, rytoj – žmogus, kuris ves Lietuvą pirmyn. Šiandien jis, spoksodamas į krūvą detalių, mato robotą. Rytoj, matydamas atskirus žmones, suburs iš jų darnią komandą. Mokykime tokius vaikus ir ruoškime dirvą jų ateities darbams, siekime, kad smalsus nenuorama ne užgniaužtų savyje žinių alkį, o puoselėtų ir augintų jį. Todėl svajokime ir keiskime Pasaulį kartu!“
„Robotikos akademija“ partneris Kristijonas Vasiliauskas sako „padėkime ateities išradėjams jau šiandien. Juk tie maži vaikai, kurie šiandien krykštauja, sprendžia matematikos uždavinius ar daro klaidas sąsiuviniuose, yra rytdienos kūrėjai. Nuo jų priklausys, kaip mes visi gyvensime, kokia aplinka mus sups. O norėdami tik geriausio, patys turėtume būti tokiais mokytojais, kokius svajojome turėti būdami vaikai. Tik tokie mokytojai įkvepia norą kurti, padėti ir būti geresniais. Todėl labai džiugu būti tokios komandos dalimi, kuri padeda šiandienos mokytojams ruošti ateities kūrėjus, įkvepia svajoti ir atrasti naujus dalykus. Juk ne kartą skaitėme istorijas, kai išsiblaškęs studentas išsprendė neišsprendžiamą uždavinį, nes manė, kad tai namų darbas ir nežinojo apie jo neišsprendžiamumą. Tad ir mes nekurkime ribų. Kurkime atvirą visuomenę, kurioje žinios būtų prieinamos visiems“.
„Robotikos akademijos“ interneto svetainėje jau netrukus galėsite rasti ir mokymo medžiagą, kaip paruošti STEM pamokas įdomiau. Paruoštoje mokymų medžiagoje bus galima susipažinti plačiau su mokymo metodikomis, kaip jas pritaikyti praktikoje bei praktinę informaciją, kaip pasiruošti pamokoms, kad jos būtų įdomios, įtraukiančios bei naudingos. Tai bus puiki pagalbinė priemonė kūrybingiems mokytojams ir kurią jau išbandė daugiau kaip 60 mokytojų iš visos Lietuvos projekto metu vykusiuose mokymuose.