Kita globalių technologijų įmonių karta atkeliaus visai ne iš Silicio slėnio ar iš startuolių ekosistema garsėjančio Izraelio, o iš Rytų Europos valstybių, mano Lietuvoje viešinti „Facebook“ Rytų ir Vidurio Europos pardavimų vadovė Anna-Maria Treneva. Moteris įvardino ir vieną Lietuvos įmonę, kuri greitai gali tapti sėkmingu tarptautiniu verslu. Kartu su ruse A. M. Treneva, kuri „Litexpo“ vykusioje konferencijoje SWITCH skaitė pranešimą apie komunikacijos evoliuciją, pirmą kartą į Lietuvą atvyko ir „Facebook“ verslo delegacija. A. M. Treneva sakė esanti tikra, kad konkurencija globalioje rinkoje po 5–10 metų priklausys ne nuo technologijų, o nuo talentų. „O Vilnius yra talentų centre – šiame regione studijas kasmet baigia daug inžinierių. Sudėjus Rytų ir Vidurio Europą, studijas baigia po milijoną inžinierių“, – kalbėjo A. M. Treneva.
Pasak jos, tiek Izraelio, tiek ir Silicio slėnio bendrovės šiuo metu susiduria su talentų paieškos problema, tad Rytų Europos šalys turi didžiulį privalumą. Reikalingą technologinį pagrindą Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse padėjo čia atsikėlę garsių įmonių paslaugų IT centrai, kurie leido technologijų inžinieriams tapti verslininkais ir surinkti pirminį kapitalą.
2010–2012 m. Rytų Europoje buvo kurtos programos, kaip „WhatsApp“, „Viber“, o jau po kurio laiko matėme ir tarptautines sėkmingas Rytų Europos technologijų įmones – baltarusių „World of Tanks“ ir MSQRD, kurią šįmet įsigijo „Facebook“, Rusijos verslininko Pavelo Durovo „Telegram“ ir populiarėjančią nuotraukų redagavimo programėlę iš Rusijos – „Prisma“.
Kalbėdama apie technologijų pažangą ir jų sukuriamas galimybes A.M.Treneva priminė Didžiojoje Britanijoje įkurto verslo „Dollar Shave Club“ sėkmės istoriją, kurio įkūrėjai rado būdą, kaip į namus pristatyti labai pigius skustuvus – vos už dolerį per mėnesį. Visai neseniai bendrovė įsigyta už milijardą dolerių.
„Žinote ką? Lietuvoje taip pat yra bendrovė, kuri, manau, taps kita „Dollar Shave Club“ ir bus brangiai įsigyta. Tai bendrovė „Harmony Life“, kuri jau parduoda puikius kosmetikos produktus Europoje ir nukonkuruoja tradicines bendroves. Manau, kad kita inovacijų banga ateis iš mūsų regiono“, – sakė A. M. Treneva. „Facebook“ atstovė klausytojus supažindino su svarbiausiomis socialinio tinklo plėtros kryptimis ir tikslais. Artimiausiu metu bus siekiama koncentruotis į „Facebook“ programėlės plėtrą ir tobulinimą. Per 3–5 metus „Facebook“ sieks sukurti tvarų verslą iš jau egzistuojančių paslaugų, kaip „Instagram“, monetizuoti „WhatsApp“ ir „Messenger“.
Per artimiausius 5–10 metus „Facebook“ pasiners į virtualią realybę, dirbtinį intelektą ir vystys internet.org projektą, kurio tikslas – visam pasauliui suteikti nemokamą internetą. „Pasaulis dabar yra visiškai mobilus – dabar galite dėvėti išmanųjį laikrodį, kurio galia yra kaip aštuntojo dešimtmečio superkompiuterio. Įrenginiai mūsų kišenėse leidžia komunikuoti, matuoti širdies pulsą, atlikti vaizdo skambučius“, – kalbėjo pranešėja.
Kuriantiems ar siekiantiems sukurti tarptautinį verslą ji patarė nepamiršti, kad kitas milijardas interneto vartotojų atkeliaus ne iš mums jau pažįstamų Vakarų šalių rinkų, o iš Afrikos, ir pamąstyti, kokių paslaugų reiks jiems.