Paradoksalu, tačiau verslininkų, jau kone gerą dešimtmetį, itin mėgstama reklamos priemonė internete – SEO – interneto svetainių optimizavimas paieškos sistemoms – vis dar susilaukia prieštaringų suvokimų.
„Kokių tik neįtikėtinų istorijų apie šią, visame pasaulyje plačiai verslininkų naudojamą, reklamos priemonę tenka prisiklausyti“, – teigia SEO Akademija įkūrėja, metodikos autorė bei lektorė, marketingo agentūros „Berklis“ savininkė ar anksčiau žinoma kaip tiesiog „SEO Mama“ – Evelina Tamulaitienė. Pašnekovė dalinasi pagrindiniais mitais apie SEO.
„SEO – tai elementarus puslapio įdėjimas į Google“
„Taip, dar užsistatykite ir pageidaujamą konkrečią datą, kada svajojate, jog Jūsų interneto svetainė atsirastų „Google“ paieškos sistemos „Tope“, – šypsosi pašnekovė.
Interneto svetainės optimizacija – tai ilgas ir nuoseklus procesas, kurį pasitelkę, atsižvelgiant į veiklos srities konkurencingumą, natūraliu būdu galime patekti į „Google“ „Topą“.
Pašnekovės teigimu, klaidinga manyti, kad tai tik vienas žingsnis ir mes jau tampame matomi „Google“ paieškos sistemoje.
„SEO – tai „Adwords“
Dar vienas ir bene populiariausias mitas, kad SEO – tai „Adwords“.
„Dažnai žmonės paprasčiausiai painiojasi kalbėdami apie „Google AdWords“ ir SEO. „AdWords“ – tai laikinas mokamas reklamos įrankis į kurį reikia investuoti, atsižvelgiant į tai, kiek dažnai norėsite, jog rodytų Jūsų įmonės reklamą. Tačiau tokiu atveju reiktų įsidėmėti, kad kiekvieno vartotojo internete paspaudimas, ant šio Jūsų reklaminio skelbimo, kainuos nemažus pinigus. Tuo tarpu SEO – ilgalaikė investicija ir ilgas bei nuoseklus darbas, kuris atsiperka šimteriopai“, – tikina E. Tamulaitienė.
Tad norint, kad interneto svetainė taptų matoma pirmuose „Google“ paieškos rezultatų puslapiuose natūraliu būdu, reikia nuoseklaus ir atidaus darbo, tam tikrų žinių ir, žinoma, praktinės patirties.
„SEO neveikia“
E. Tamulaitienės teigimu, dažnai nauji marketingo agentūros Berklis klientai ar mokymuose dalyvaujantys asmenys teigia, kad SEO visiškai neveikia.
„Kuomet žmonės pradeda įrodinėti, jog SEO neveikia, visuomet įdomu sužinoti kokie tiksliai SEO veiksmai buvo įgyvendinti, koks buvo sukurtas viso projekto turinys bei į kokias interneto platformas buvo įkeltas“, – tikina SEO Akademija įkūrėja.
Tinkama SEO optimizavimo metodika veikia ne tik Lietuvoje, bet ir bet kurios pasaulio šalies rinkoje.
„Savo klientų „web“ projektams mes taikome jau šimtus kartų patikrintą ir patikimą metodiką, kurią naudojant galutiniais rezultatais džiaugiamės ne tik mes, bet ir jau per 600 verslininkų, kurie perėmė šias metodikos žinias“, – džiaugiasi pašnekovė.
„SEO neįmanoma padaryti patiems“
Interneto svetainės tinklapio optimizavimas paieškos sistemos daugeliui skamba kaip itin sudėtingas ir ypatingų programavimo žinių reikalaujantis procesas.
Pasak pašnekovės, visiškas mitas, kad SEO veiksmus gali atlikti tik programavimo įgūdžius ar specialias IT žinias turintys asmenys.
„Jau trečius metus organizuodama SEO Akademijos mokymus verslininkams, įmonių vadovams, marketingo specialistams, web administratoriams ar net studentams pastebiu, kad išmokti valdyti savo interneto svetainę, ją sėkmingai administruoti gali kiekvienas asmuo atidžiai įsigilinęs į dėstomą medžiagą. Žinoma, neturint tinkamų žinių, patirties bei kantrybės apie interneto svetainės optimizavimą, tikėtina, kad rezultatai nebus tokie akivaizdūs ir džiuginantys“, – patirtimi dalinasi pašnekovė.
„SEO nėra“
Tai dar vienas populiarus mitas, jog SEO apskritai neegzistuoja. Pasak E. Tamulaitienės, SEO gyvuos tol, kol gyvuos paieškos sistemos.
„SEO yra interneto rinkodaros įrankis, kurį tinkamai naudojant, nuosekliai atliekant marketingo žingsnius bei kuriant kokybišką turinį suprasite ne tik tai, kad SEO egzistuoja, bet ir tai, kad jis puikiai veikia ir atveda Jums klientų“, – sako pašnekovė.
Ir nors internete galima rasti daug informacijos apie SEO, visgi dauguma pranešimų jau yra pasenę ar neturintys jokio efekto, todėl tik remiantis patikrinta naujausia metodika efektas bus akivaizdus ir duodantis rezultatų.