Elektronika.lt
 2025 m. balandžio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 23 d. 17:14
DI žaidimų meškos paslauga arba lengviau asmeninių duomenų neišviliosi
Balandžio 23 d. 14:29
CPO LT ir UAB „NFQ Technologies“ kurs inovaciją viešuosiuose pirkimuose – pirmą tokią Europoje
Balandžio 23 d. 11:30
Atnaujinus ugdymo programas – spragos metodinėje medžiagoje ir skaitmeninių mokymosi aplinkų proveržis
Balandžio 23 d. 08:33
Išmanūs namai be streso: kaip technologijos padeda gyventi paprasčiau ir tvariau
Balandžio 22 d. 20:03
Asmeninis DI gydytojas, psichologas ir treneris – utopija ar ateitis?
Balandžio 22 d. 17:20
Atostogos svetur: dažna klaida, dėl kurios permokate atsiskaitydami kortele
Balandžio 22 d. 14:44
DI kameros jau mato net ant kelių padėtus telefonus: kaip vairuotojams išmokti atsiplėšti nuo išmaniojo?
Balandžio 22 d. 11:14
Telefonas dingo, bet panikuoti neverta – ekspertas pataria, ką daryti
Balandžio 22 d. 08:12
Pasaulio ekonomikos forumas: talentų trūkumą Lietuvoje spręs perkvalifikavimas ir automatizacija
Balandžio 21 d. 16:54
Pažangūs sprendimai Turto banko pastatuose: sutaupyta 182 tūkst. eurų, automatizuotų sistemų sulauks dar daugiau objektų
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Kaip galėtų atrodyti ekologiškas ateities orlaivis

Publikuota: 2016-08-03 09:15
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: LRT.lt

Ekologiškas ateities orlaivis padės spręsti kai kuriuos didžiausius su aplinkos apsauga susijusius aviacijos iššūkius. Technologijų pažanga leis užtikrinti, kad orlaivis būtų tylesnis, ekologiškesnis bei pigesnis ir atitinkamai galėtų dažniau skraidyti ir naudoti mažiau kuro.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Kaip galėtų atrodyti ekologiškas ateities orlaivis Ekologiškas ateities orlaivis padės spręsti kai kuriuos didžiausius su aplinkos apsauga susijusius aviacijos iššūkius. Technologijų pažanga leis užtikrinti, kad orlaivis būtų tylesnis, ekologiškesnis bei pigesnis ir atitinkamai galėtų dažniau skraidyti ir naudoti mažiau kuro.

Pirmieji tokio orlaivio skrydžiai numatyti Brazilijoje po Rio de Žaneiro olimpinių žaidynių, praneša „The Telegraph“.

„Embraer E170“ yra prototipas, kurį bendrovė „Boeing“ ir lėktuvą pagaminusi brazilų bendrovė pristatė pagal programą „ecoDemonstrator“, kurią įgyvendinant siekiama kurti tvarius sprendimus ir mažinti oro transporto poveikį aplinkai.

Per 14–20 bandomųjų skrydžių rugpjūčio pabaigoje bus išbandytos penkios naujos technologijos, galinčios padėti pagerinti orlaivių eksploatacines savybes.

„Boeing“ ir „Embraer“, kaip pirmaujančios sektoriaus bendrovės, turi išskirtinę galimybę investuoti į bandymus ir į aviacijos pažangą skatinančias technologijas, – teigė „Boeing“ vyriausiasis technologijų pareigūnas Johnas Tracy. – Daugelis oro transporto bendrovių visame pasaulyje jau naudoja biodegalus lėktuvuose, vykdančiuose įprastus komercinius skrydžius. Tad galima sakyti, kad biodegalų era jau atėjo.“

Bendrovės „Boeing“ viceprezidentas pripažino, kad degalų naudojimo efektyvumo srityje aviacijos sektorius padarė neįtikėtiną pažangą, tačiau degalams vis dar tenka didžiausia oro transporto bendrovės išlaidų dalis, todėl būtina tolesnė pažanga.

Tyrimų duomenimis, naudojant biokurą susidaro 50–80 proc. mažiau anglies dioksido, tad programos „ecoDemonstrator“ rezultatai gali padėti oro transporto bendrovėms įgyvendinti naujus pasaulinius anglies dioksido išlakų standartus.

Nors „Boeing“ ir „Embraer“ inžinieriai mano, kad galiausiai visuose lėktuvuose bus naudojami tik biodegalai, tačiau kol kas universalaus sprendimo nėra.

„Mūsų tikslas – užtikrinti kuo didesnis žaliavų pasirinkimą, nes Brazilijoje cukranendrės yra savaime suprantamas sprendimas, tačiau kitur pasaulyje teks naudoti kitus vietinius augalus, kuriuos auginant nenukentėtų aprūpinimo maisto produktais ar vandens tiekimo sistemos, – priduria J. Tracy. – Kuriamus biodegalus galima naudoti dabartinių orlaivių varikliuose. Manome, kad biodegalais būtų galima pakeisti vieną procentą visų aviacinių degalų. Plečiantis gamybai biodegalų kaina tikrai sumažės tiek, kad oro transporto bendrovės galės rasti ekonomiškai pagrįstus ir aplinką tausojančius sprendimus.“

Ši technologija, kurią bus galima pradėti taikyti labai greitai, vos užbaigus bandymus, padėtų apsaugoti lėktuvus nuo apledėjimo ir vabzdžių liekanų, o tai reiškia, kad reikėtų mažiau skysčio nuo apledėjimo ir būtų galima rečiau plauti lėktuvus, taip sumažinant vandens sąnaudas.

„Tai labai perspektyvu, – sako už programos „ecoDemonstrator“ įgyvendinimą atsakingas bendrovės „Boeing“ atstovas Dougas Christensenas. – Tokie dažai, kurie turi būti pakankamai patvarūs skrendant 500 mylių per valandą greičiu, neleidžia ant paviršiaus kauptis vandens lašeliams ir ledo dalelėms.“

Be to, pagal programą „ecoDemonstrator“ bus išbandyti naujo dizaino priešsparniai, kurie leistų sumažinti triukšmą kylant ir leidžiantis. Labai svarbu sumažinti lėktuvų korpusų keliamą triukšmą, kad būtų užtikrintas mažesnis triukšmo lygis aplink oro uostus.

„Sugebėjus sumažinti triukšmą, bus paprasčiau susitarti su oro uostais dėl lėktuvų tūpimo geresniu laiku, todėl svarbu užtikrinti tiek kuro naudojimo efektyvumą, tiek mažinti lėktuvų keliamą triukšmą“, – priduria D. Christensenas.

Nuo programos „ecoDemonstrator“ įgyvendinimo pradžios 2011 m. išbandyta per 50 technologinių sprendimų, o šiame etape į procesą pirmąkart įsitrauks dar vienas gamintojas.

„Boeing“ ir „Embraer“ partnerystė užsimezgė 2012 m., kai buvo pasirašytas bendrovių susitarimas. Pernai šios bendrovės įkūrė jungtinį biokuro mokslinių tyrimų centrą San Paule.

Bendrovės „Embraer“ vykdomasis viceprezidentas Mauro Kernas teigė, kad bendros įmonės sukūrimas turi istorinę reikšmę ir kad tik bendradarbiaujant galima pasiekti sektoriaus tikslą – iki 2050 m. perpus sumažinti išlakų. „Tai milžiniškas iššūkis, – teigė M. Kernas. – Panaudodami inovacijas ir technologijas kuriame ateitį, tad bendradarbiavimas yra labai svarbus.“

2014 m. gruodžio mėn. bendrovė „Boing“ pirmą kartą panaudojo ekologišką dyzeliną, o praėjusį birželį išbandė saulės energija tamsinamus langus. Naujoji technologija padės naudoti mažiau elektros laidų, taip pat sumažinti bendrą svorį ir degalų sąnaudas.

Jungtinėje Karalystėje įsikūrusios Aviacijos poveikio aplinkai federacijos vadovas Timas Johnsonas sakė: „Įgyvendinant projektą „ecoDemonstrator“ pripažįstami du didžiausi aviacijos sektoriuje kylantys iššūkiai, susiję su aplinkos apsauga: triukšmas aplink oro uostus ir teritorijose, virš kurių vykdomi skrydžiai, taip pat šiltnamio efektą sukeliančių dujų išlakos, kurios prisideda prie klimato kaitos.“

Jo teigimu, pažanga mažinant orlaivių keliamą triukšmą turi būti pakankamai didelė, atsižvelgiant į didėjantį oro transporto intensyvumą.

Be to, pasak jo, vien pakeisti aviacinius degalus biodegalais nepakanka. „Bet kokie aviaciniai biodegalai turi būti mažiau taršūs, nei įprastiniai degalai, tačiau tai pasakytina ne apie visų rūšių biodegalus, – sako jis. – Be to, degalai turėtų padėti užtikrinti darnų vystymąsi, t. y. teigiamą socialinį ir ekonominį poveikį bendruomenėms ir gamtinei aplinkai.

Tikrasis iššūkis aviacinių biodegalų gamintojams – kaip padidinti gamybą, kad bent kiek pastebimiau sektoriuje sumažėtų tradicinių degalų suvartojimas, dėl kurio praėjusiais metais visame pasaulyje į aplinką išmesta beveik 750 mln. tonų anglies dioksido.


LRT



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama