Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 15 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 14 d. 20:22
Technologijų įmonės vis dažniau prisideda prie automobilių kūrimo: kas iš to vairuotojams?
Lapkričio 14 d. 17:18
Lietuva žengia į dronų ateitį: instruktorių mokymai atveria naujas galimybes
Lapkričio 14 d. 14:25
Lietuvos mokslininkai kuria akustinio spektro ultragarso pagrindu kraujotaką gerinantį prietaisą
Lapkričio 14 d. 11:40
Nematomi technologijų herojai: kaip telefonai ir kiti prietaisai gelbėja žmonių gyvybes?
Lapkričio 14 d. 08:29
Išplėskite ribas su AGON PRO AG276FK
Lapkričio 13 d. 20:29
KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės vilkikų vairuotojams įvaldyti stresines situacijas
Lapkričio 13 d. 18:23
Kas yra kibernetiniai nusikaltėliai ir 4 būdai, kaip juos pačius apgauti
Lapkričio 13 d. 16:23
Ar „ChatGPT“ meta iššūkį „Google“? Nauja paieškos funkcija ir kaip ja naudotis
Lapkričio 13 d. 14:19
Labas, „Siri“, pasitark su „ChatGPT“: „Apple“ balso asistentui pribrendo laikas pokyčiams
Lapkričio 13 d. 12:29
Dauguma vartotojų nebepasitiki nuo sukčių nukentėjusiomis įmonėmis
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Kaip galėtų atrodyti ekologiškas ateities orlaivis

Publikuota: 2016-08-03 09:15
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: LRT.lt

Ekologiškas ateities orlaivis padės spręsti kai kuriuos didžiausius su aplinkos apsauga susijusius aviacijos iššūkius. Technologijų pažanga leis užtikrinti, kad orlaivis būtų tylesnis, ekologiškesnis bei pigesnis ir atitinkamai galėtų dažniau skraidyti ir naudoti mažiau kuro.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Kaip galėtų atrodyti ekologiškas ateities orlaivis Ekologiškas ateities orlaivis padės spręsti kai kuriuos didžiausius su aplinkos apsauga susijusius aviacijos iššūkius. Technologijų pažanga leis užtikrinti, kad orlaivis būtų tylesnis, ekologiškesnis bei pigesnis ir atitinkamai galėtų dažniau skraidyti ir naudoti mažiau kuro.

Pirmieji tokio orlaivio skrydžiai numatyti Brazilijoje po Rio de Žaneiro olimpinių žaidynių, praneša „The Telegraph“.

„Embraer E170“ yra prototipas, kurį bendrovė „Boeing“ ir lėktuvą pagaminusi brazilų bendrovė pristatė pagal programą „ecoDemonstrator“, kurią įgyvendinant siekiama kurti tvarius sprendimus ir mažinti oro transporto poveikį aplinkai.

Per 14–20 bandomųjų skrydžių rugpjūčio pabaigoje bus išbandytos penkios naujos technologijos, galinčios padėti pagerinti orlaivių eksploatacines savybes.

„Boeing“ ir „Embraer“, kaip pirmaujančios sektoriaus bendrovės, turi išskirtinę galimybę investuoti į bandymus ir į aviacijos pažangą skatinančias technologijas, – teigė „Boeing“ vyriausiasis technologijų pareigūnas Johnas Tracy. – Daugelis oro transporto bendrovių visame pasaulyje jau naudoja biodegalus lėktuvuose, vykdančiuose įprastus komercinius skrydžius. Tad galima sakyti, kad biodegalų era jau atėjo.“

Bendrovės „Boeing“ viceprezidentas pripažino, kad degalų naudojimo efektyvumo srityje aviacijos sektorius padarė neįtikėtiną pažangą, tačiau degalams vis dar tenka didžiausia oro transporto bendrovės išlaidų dalis, todėl būtina tolesnė pažanga.

Tyrimų duomenimis, naudojant biokurą susidaro 50–80 proc. mažiau anglies dioksido, tad programos „ecoDemonstrator“ rezultatai gali padėti oro transporto bendrovėms įgyvendinti naujus pasaulinius anglies dioksido išlakų standartus.

Nors „Boeing“ ir „Embraer“ inžinieriai mano, kad galiausiai visuose lėktuvuose bus naudojami tik biodegalai, tačiau kol kas universalaus sprendimo nėra.

„Mūsų tikslas – užtikrinti kuo didesnis žaliavų pasirinkimą, nes Brazilijoje cukranendrės yra savaime suprantamas sprendimas, tačiau kitur pasaulyje teks naudoti kitus vietinius augalus, kuriuos auginant nenukentėtų aprūpinimo maisto produktais ar vandens tiekimo sistemos, – priduria J. Tracy. – Kuriamus biodegalus galima naudoti dabartinių orlaivių varikliuose. Manome, kad biodegalais būtų galima pakeisti vieną procentą visų aviacinių degalų. Plečiantis gamybai biodegalų kaina tikrai sumažės tiek, kad oro transporto bendrovės galės rasti ekonomiškai pagrįstus ir aplinką tausojančius sprendimus.“

Ši technologija, kurią bus galima pradėti taikyti labai greitai, vos užbaigus bandymus, padėtų apsaugoti lėktuvus nuo apledėjimo ir vabzdžių liekanų, o tai reiškia, kad reikėtų mažiau skysčio nuo apledėjimo ir būtų galima rečiau plauti lėktuvus, taip sumažinant vandens sąnaudas.

„Tai labai perspektyvu, – sako už programos „ecoDemonstrator“ įgyvendinimą atsakingas bendrovės „Boeing“ atstovas Dougas Christensenas. – Tokie dažai, kurie turi būti pakankamai patvarūs skrendant 500 mylių per valandą greičiu, neleidžia ant paviršiaus kauptis vandens lašeliams ir ledo dalelėms.“

Be to, pagal programą „ecoDemonstrator“ bus išbandyti naujo dizaino priešsparniai, kurie leistų sumažinti triukšmą kylant ir leidžiantis. Labai svarbu sumažinti lėktuvų korpusų keliamą triukšmą, kad būtų užtikrintas mažesnis triukšmo lygis aplink oro uostus.

„Sugebėjus sumažinti triukšmą, bus paprasčiau susitarti su oro uostais dėl lėktuvų tūpimo geresniu laiku, todėl svarbu užtikrinti tiek kuro naudojimo efektyvumą, tiek mažinti lėktuvų keliamą triukšmą“, – priduria D. Christensenas.

Nuo programos „ecoDemonstrator“ įgyvendinimo pradžios 2011 m. išbandyta per 50 technologinių sprendimų, o šiame etape į procesą pirmąkart įsitrauks dar vienas gamintojas.

„Boeing“ ir „Embraer“ partnerystė užsimezgė 2012 m., kai buvo pasirašytas bendrovių susitarimas. Pernai šios bendrovės įkūrė jungtinį biokuro mokslinių tyrimų centrą San Paule.

Bendrovės „Embraer“ vykdomasis viceprezidentas Mauro Kernas teigė, kad bendros įmonės sukūrimas turi istorinę reikšmę ir kad tik bendradarbiaujant galima pasiekti sektoriaus tikslą – iki 2050 m. perpus sumažinti išlakų. „Tai milžiniškas iššūkis, – teigė M. Kernas. – Panaudodami inovacijas ir technologijas kuriame ateitį, tad bendradarbiavimas yra labai svarbus.“

2014 m. gruodžio mėn. bendrovė „Boing“ pirmą kartą panaudojo ekologišką dyzeliną, o praėjusį birželį išbandė saulės energija tamsinamus langus. Naujoji technologija padės naudoti mažiau elektros laidų, taip pat sumažinti bendrą svorį ir degalų sąnaudas.

Jungtinėje Karalystėje įsikūrusios Aviacijos poveikio aplinkai federacijos vadovas Timas Johnsonas sakė: „Įgyvendinant projektą „ecoDemonstrator“ pripažįstami du didžiausi aviacijos sektoriuje kylantys iššūkiai, susiję su aplinkos apsauga: triukšmas aplink oro uostus ir teritorijose, virš kurių vykdomi skrydžiai, taip pat šiltnamio efektą sukeliančių dujų išlakos, kurios prisideda prie klimato kaitos.“

Jo teigimu, pažanga mažinant orlaivių keliamą triukšmą turi būti pakankamai didelė, atsižvelgiant į didėjantį oro transporto intensyvumą.

Be to, pasak jo, vien pakeisti aviacinius degalus biodegalais nepakanka. „Bet kokie aviaciniai biodegalai turi būti mažiau taršūs, nei įprastiniai degalai, tačiau tai pasakytina ne apie visų rūšių biodegalus, – sako jis. – Be to, degalai turėtų padėti užtikrinti darnų vystymąsi, t. y. teigiamą socialinį ir ekonominį poveikį bendruomenėms ir gamtinei aplinkai.

Tikrasis iššūkis aviacinių biodegalų gamintojams – kaip padidinti gamybą, kad bent kiek pastebimiau sektoriuje sumažėtų tradicinių degalų suvartojimas, dėl kurio praėjusiais metais visame pasaulyje į aplinką išmesta beveik 750 mln. tonų anglies dioksido.


LRT



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama