Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 15 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 14 d. 20:22
Technologijų įmonės vis dažniau prisideda prie automobilių kūrimo: kas iš to vairuotojams?
Lapkričio 14 d. 17:18
Lietuva žengia į dronų ateitį: instruktorių mokymai atveria naujas galimybes
Lapkričio 14 d. 14:25
Lietuvos mokslininkai kuria akustinio spektro ultragarso pagrindu kraujotaką gerinantį prietaisą
Lapkričio 14 d. 11:40
Nematomi technologijų herojai: kaip telefonai ir kiti prietaisai gelbėja žmonių gyvybes?
Lapkričio 14 d. 08:29
Išplėskite ribas su AGON PRO AG276FK
Lapkričio 13 d. 20:29
KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės vilkikų vairuotojams įvaldyti stresines situacijas
Lapkričio 13 d. 18:23
Kas yra kibernetiniai nusikaltėliai ir 4 būdai, kaip juos pačius apgauti
Lapkričio 13 d. 16:23
Ar „ChatGPT“ meta iššūkį „Google“? Nauja paieškos funkcija ir kaip ja naudotis
Lapkričio 13 d. 14:19
Labas, „Siri“, pasitark su „ChatGPT“: „Apple“ balso asistentui pribrendo laikas pokyčiams
Lapkričio 13 d. 12:29
Dauguma vartotojų nebepasitiki nuo sukčių nukentėjusiomis įmonėmis
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

STEAM centras Panevėžyje: formuojant inovacijų politiką, būtinas išankstinis moksleivių ugdymas

Publikuota: 2016-07-27 15:29
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Siekiant didinti mokinių susidomėjimą mokslu, skatinti inovacijas ir technologijų vystymą, Lietuvoje steigiami dešimt gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos ir kūrybiškumo ugdymo (STEAM) centrų. Vieną iš jų planuojama atidaryti 2018 m. Kauno technologijos universiteto Panevėžio technologijų ir verslo fakultete. Atviros prieigos STEAM centrai sėkmingai veikia daugelyje Europos šalių.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Siekiant didinti mokinių susidomėjimą mokslu, skatinti inovacijas ir technologijų vystymą, Lietuvoje steigiami dešimt gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos ir kūrybiškumo ugdymo (STEAM) centrų. Vieną iš jų planuojama atidaryti 2018 m. Kauno technologijos universiteto Panevėžio technologijų ir verslo fakultete (KTU PTVF). Atviros prieigos STEAM centrai sėkmingai veikia daugelyje Europos šalių.

Kuriant naująjį STEAM centro padalinį Panevėžyje, dalyvaus mokslo institucijos, mokymo įstaigos, moksleiviai, jų tėvai, verslo atstovai. Neformalaus ugdymo programose galės dalyvauti Panevėžio miesto ir regiono moksleiviai, su kuriais dirbs specialiai apmokyti mokytojai-metodininkai. Plačiau papasakoti apie steigiamą STEAM centrą, jo privalumus, veikimą ir tikslus papasakojo KTU PTVF dekanė Daiva Žostautienė.

STEAM centras Panevėžyje: formuojant inovacijų politiką, būtinas išankstinismoksleivių ugdymas

– Kokią naudą fakultetui turės jame steigiamas atviros prieigos STEAM centras moksleiviams? Kokia jo pridėtinė vertė Universiteto kontekste?, – paklausėme dekanės.

– Siekiant technologijų vystymo ir plėtros mūsų šalyje, būtina vis didesnį dėmesį ir investicijas skirti technologiniams mokslams.

Darbdaviai nuolat akcentuoja įvairių sričių inžinierių trūkumą, tačiau remiantis Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam priėmimui organizuoti (LAMA BPO) duomenis, technologinių ir fizinių studijų srityse stojančiųjų nedaugėja.

STEAM centrų pagalba siekiama skatinti partnerystę su savivaldybėmis, aukštojo mokslo įstaigomis, verslo įmonėmis ir mokyklomis, kurių dėka būtų pritraukta daugiau moksleivių į STEAM kuruojamų sričių – gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos mokslų ir kūrybiškumo ugdymo – studijas, todėl pridėtinė naujai steigiamų centrų vertė yra neabejotina.

Žinių kūrimas ir perdavimas, kaip Universiteto misija, yra neatsiejamas nuo siekio ugdyti kūrybiškus, veiklius, inovatyvius, pilietiškus ir atsakingus žmones, be kurių visuomenės gerovės kūrimas yra neįmanomas. – Kada STEAM centras Panevėžyje veiks pilnu pajėgumu? – Preliminariai planuojama STEAM centrą atidaryti 2018 metais. Iki to laiko numatyta daug darbų: pritaikyti fakulteto patalpas centro veikloms, įsigyti ir įrengti būsimo centro įrangą. Šiuo metu vyksta derybos su partneriais dėl įsipareigojimų ir atsakomybių pasiskirstymo.

– Kaip bus panaudojama fakulteto turima infrastruktūra, steigiant STEAM centrą ir atliepiant moksleivių poreikius?

– KTU Panevėžio technologijų ir verslo fakultetas STEAM centrui įkurti yra numatęs didesnes nei 250 kv. m patalpas, o patalpų pritaikymui įrengti konkrečias laboratorijas yra numatytos projektinės lėšos. Panašios veiklos robotikos srityje, bendradarbiaujant su „Robotikos akademija“ bei vykdant vaikų neformalų švietimą vykdomos jau šiandien. Jaunimą domėtis technologijomis taip pat pritraukia praėjusiais metais fakultete įkurtas pirmasis Lietuvoje Technologijų mokymo centras (TMC), kuriame siūlomos neformalaus švietimo programos, tokios kaip „Smagioji elektronika“ ir „Smagioji mechatronika“.

Jaunieji programų dalyviai mokomi priimti mechaninius sprendimus, kurti konstrukcijas, papildant jas varikliais, jutikliais ir taip suteikiant robotui gebėjimą orientuotis aplinkoje, priimti sprendimus. TMC kūrimo procesas prasidėjo prieš ketverius metus, Universiteto mokslininkams patirties semiantis Čekijoje bei sulaukus palaikymo iš valdžios atstovų. TMC ir STEAM „ideologija“ turi nemažai panašumų, tik STEAM skiriasi savo aprėptimi.

Pirmieji fakultete įsteigto TMC veiklos metai leido sukaupti neįkainojamos patirties, ruošiantis STEAM centro atidarymui. Fakulteto darbuotojai praktikos dirbant su moksleiviais turi užtektinai, o turimą infrastruktūrą rengiamasi papildyti fizikos/inžinerijos, robotikos/informatikos, biologijos/chemijos (biomedicinos) ir virtualios realybės laboratorijomis.

– STEAM centrai skirti moksleiviams artimiau susipažinti su gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos mokslais. Kaip manote, kodėl pasirinktos buvo būtent šios sritys? Ar ne taip pat svarbu ugdyti vaikų socialinių, humanitarinių mokslų žinias?

– Šis pasirinkimas nėra atsitiktinis. Išskirtos mokslo sritys pasižymi sudėtingesnėmis studijomis, todėl sudominti jaunus žmones šiais mokslais ir jų subtilybėmis yra kur kas sunkiau nei socialiniais ar humanitariniais mokslais.

Pasitelkus naujausias technologijas, bus siekiama padėti moksleiviams suprasti, jog STEAM centrų kuruojamos mokslo sritys yra svarbios, naudingos ir įdomios.

Patraukli pirmoji pažintis padės jaunimui nuo mažens susidomėti gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos mokslais, o vėliau – rinktis su jais susijusias studijas ir karjerą.

Panaši praktika vykdoma TMC, skirtame moksleiviams ir studentams, kur jaunimas su patyrusių konstruktorių pagalba konstruoja ir kuria įvairius išradimus bei objektus.

Jaunuolis, pabandęs sukurti vėjo jėgainę ar robotą, atliekantį rūšiavimo ar kitą funkciją, neretai susižavi tokia veikla bei jos neapleidžia ir studijų metu, o kartais su tuo sieja ir savo karjerą. Dažnai vaikus į centrą atlydėję jų tėvai taip pat susidomi vykdoma veikla bei ima patys konstruoti.

Kita vertus, STEAM centruose dėmesys bus skiriamas ir socialinėms moksleivių kompetencijoms, kurių ugdymas bus integruotas į pagrindines veiklas, atliekant grupines užduotis, pristatant savo idėjas ir gautus rezultatus, organizuojant konkursus bei varžybas.

– Ar mokytojai, dirbsiantys su STEAM centro moksleiviais, taip pat turės būti specialiai apmokomi?

– Siekiant dirbti su moksleiviais, būtina išklausyti pedagoginių-psichologinių žinių kursą, suteikiantį teisę dirbti pedagoginį darbą su moksleiviais. Tokius kursus galima išklausyti ir mūsų fakultete.

Po kursų laikomas egzaminas, kurį sėkmingai įveikus, suteikiamas specialus pažymėjimas. Žinoma, tai nėra didžiausias iššūkis, didžiausias iššūkis – atrasti tokius pedagogus, kurie gebėtų sudominti vaikus, mokėtų su jais bendrauti jiems patrauklia ir suprantama kalba, atskleistų nagrinėjamos mokslo srities „paslaptis“ įdomiai, šiuolaikiškai, interaktyviai. Be to, viena iš metodininkų, dirbsiančių STEAM centre, funkcijų – mokytojų dalykinių kompetencijų tobulinimas.

Labai pasiteisinusi praktika, kuomet moksleiviams tyrinėti ir konstruoti padeda esami fakulteto studentai. Gaunama dvejopa nauda – studentai įgyja pedagoginės patirties, o moksleiviai turi galimybę bendrauti ir bendradarbiauti su bendraamžiais, jau turinčiais tam tikrų įgūdžių ir gebėjimų.

– Kaip prie projekto prisidės mokslo, verslo atstovai, moksleivių tėvai?

– Projekto įgyvendinimą apsunkintų įvairių socialinių partnerių bendradarbiavimo stoka. Itin svarbus bendradarbiavimas tarp regiono savivaldybių, nes projekto aprėptis nėra tik Panevėžio miestas – STEAM centras skirtas visam Panevėžio regionui.

Tik sutelkus turimus materialiuosius ir žmogiškuosius išteklius, pastangas, darbą, įgūdžius ir profesines žinias, suinteresuotos šalys – mokslo institucijos, mokymo įstaigos, moksleiviai ir jų tėvai, verslo atstovai – bus pajėgios sukurti ir įveiklinti mokiniams pritaikytą gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos tyrimų ir eksperimentinės veiklos centrą.

– Ar jau žinoma moksleivių atrankos procedūra? Kokiu laiku, kokiose grupėse, pagal kokius kriterijus jie bus atrenkami dalyvauti STEAM centro veikloje?

– Sieksime, kad STEAM centre moksleiviai lankytųsi reguliariai. Bus dedamos pastangos, kad susidomėjusieji dalyvautų įvairiose neformalaus ugdymo programose.

Planuojama centro veiklas skirstyti į dvi pagrindines dalis: pirmoji dienos dalis būtų skirta moksleiviams supažindinti su STEAM centro galimybėmis ir atlikti eksperimentinę veiklą, praktinius užsiėmimus fizikos, informatikos, robotikos, chemijos, biologijos srityse. Tuo tarpu antrąją dienos dalį moksleiviai praleistų, dalyvaudami neformaliuose užsiėmimuose, panaudojant moksleivių neformaliam švietimui skirtą krepšelį. Numatyta, kad STEAM centras veiks ne trumpiau kaip 5 dienas per savaitę, po 6 valandas kasdien. Į centro veiklas planuojama įtraukti vidutiniškai 10 proc. apskrities teritorijos mokinių, užtikrinant jiems ne mažiau kaip 10 val. ugdymo laiko centre per metus.

– STEAM centrai veikia JAV, Didžiojoje Britanijoje, Skandinavijoje. Ar ateityje fakulteto numatomos galimybės mainams, bendradarbiavimui tarptautiniame lygmenyje?

– Bendradarbiavimas tarptautiniame lygyje prasideda nuo idėjos generavimo, vėliau ją adaptuojant Lietuvoje. STEAM centrai veikia ne vienoje ES šalyje, o siekiant kuo efektyviau panaudoti jų įrangą, procesų valdymą, tarptautinė patirtis yra labai svarbi.

Siekiant optimalių sprendimų dėl STEAM modelio adaptavimo, galimų esminių kliūčių ir iššūkių, su kuriais buvo susidurta, steigiant juos kitose šalyse, būtinas betarpiškas bendradarbiavimas. Kita vertus, visada būtina įvertinti ir aplinkos kontekstą, t. y. kuo jis skiriasi nuo kitų šalių. Pavyzdžiui, Norvegijoje, steigiant STEAM centrus ir vykdant tolimesnes veiklas, aktyviai dalyvauja verslo atstovai, kurie yra STEAM iniciatoriai ir finansuotojai.

Lietuvoje taip pat norėtųsi aktyvesnio verslo organizacijų prisidėjimo, tačiau suprantama ir tai, kad daug lemia kultūrinai, ekonominiai aspektai. Inovacijų kultūros formavimas yra ilgai trunkantis procesas, o STEAM centrai – tik vienas iš veiksnių, skatinančių inovacijų kultūros formavimąsi šalyje.

– Kaip sąveikaus STEAM centrai Lietuvoje?

– Formuojant inovacijų politiką gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos srityse, mokinių kūrybiškumo, iniciatyvumo ir verslumo kompetencijų ugdymas yra būtinas. Tai nėra lengvas procesas – reikalingas aktyvus bendradarbiavimas, dalinimasis geriausiomis STEAM centrų mokymo praktikomis. Birželio mėnesį fakulteto atstovai dalyvavo Vilniuje vykusioje diskusijoje „Lietuvos STEAM APC: bendros sąsajos ir regioniniai ypatumai“, kurioje susitiko būsimų centrų steigėjai ir partneriai.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama