Konkurencinė kova prekybos sektoriuje itin didelė – pirkėjus pritraukti bandoma nuolaidomis, specialiais pasiūlymais, kuriama pridėtine verte ir, žinoma, reklama. Profesionalių ekranų, naudojamų reklamai bei įvairiam informaciniam turiniui transliuoti, skaičius Lietuvos prekybos centruose išaugo dešimčia kartų – tą rodo naujausias kompanijos „Samsung“ tyrimas.
Didžiausią ekranų naudą, siekiant pritraukti naujus ir išlaikyti jau esamus klientus, įžvelgia prekiaujantys sporto reikmenimis, sveikatos ir grožio priemonėmis bei elektronika.
Išaugęs poreikis
„Mūsų tyrimo rezultatai parodė, jog bendras profesionalių ekranų poreikis parduotuvėse per du metus ženkliai išaugo. Tai reiškia, kad verslas ieško originalesnių ir pažangesnių alternatyvų statiškai, jau atgyvenusiai, reklamai, tokiai, kaip, plakatai ar lankstinukai. Toks pokytis skaitmeniname amžiuje yra daugiau nei logiškas“, – sako Osvaldas Varnas „Samsung“ pardavimų verslui vadovas.
Jo teigimu, tam įtakos padarė tobulėjančios technologijos, kurių dėka verslo segmentui skirti ekranai darosi vis funkcionalesni, be to, juose generuojamas turinys labiau patraukia žmonių dėmesį. „Tokiuose ekranuose lengviau ir paprasčiau atnaujinti informaciją, galima rodyti kelias skirtingas reklamas iš karto. Be to, yra galimybė iš kelių ekranų sumontuoti didelę, įvairių formų vaizdo sieną, skirtą įspūdingiems, dėmesį kaustantiems vaizdiniams transliuoti“, – komentuoja specialistas. Pašnekovo manymu, tokie sprendimai padidina pardavėjų šansus pritraukti klientus ir leidžia tikėtis geresnių pardavimų. Tai ypač svarbu prekybos centruose, kur konkurencija yra itin didelė.
Pasaulinių tendencijų ikandin
Reklamos planavimo agentūros „Publicum Media" verslo vystymo vadovo Šarūno Mikelevičiaus, augantis Lietuvos prekybininkų susidomėjimas profesionaliais ekranais taip pat nestebina. Anot jo, būsimų ir jau esamų klientų pritraukimo būdai Lietuvoje kinta įkandin pasaulinių tendencijų. „Užsienio rinkose sparčiai plinta interaktyvūs ekranai, padedantys patogiau pamatyti parduotuvės asortimentą bei galintys nurodyti prekę, tinkamą konkrečiam pirkėjui, atsižvelgus į individualius jo poreikius. Tokie sprendimai skirti esamų klientų apsipirkimo patirčiai gerinti. Tuo tarpu siekiant pritraukti naujus klientus, ekranai panaudojami, kaip dinamiški reklamos stendai, akį patraukiančiai reklamai transliuoti. Tikėtina, kad tokių sprendimų daugės ir Lietuvoje“, – prognozuoja ekspertas.
Be abejo, augantis ekranų bei kitų interaktyvių reklamos sprendimų poreikis priklauso nuo to, kokiomis prekėmis ar paslaugomis yra prekiaujama. „Samsung“ atliktas tyrimas parodė, jog per dvejus metus didžiausias, 55 proc. augimas Lietuvoje pastebėtas sporto ir laisvalaikio prekių parduotuvėse. Sveikatos ir grožio priemones parduodančiose vietose jų išaugo 47 proc., o elektronikos ir laisvalaikio padidėjo 22 proc.
„Pastebėjome, jog ekranų poreikis didžiausias vietose, prekiaujančiose produktais, kuriems siūlomos įvairios akcijos bei kuriuos įsigyti dažnai nusprendžiama spontaniškai. Taip pat ekranai efektyvūs paslaugų sektoriuje – bankuose, lažybų punktuose, draudimo įmonėse, pašto skyriuose – ten, kur žmonėms tenka palaukti eilėse. Tokiomis sąlygomis palanku rodyti ne tik reklamą, tačiau ir pramoginį turinį, siekiant įsiteikti klientui ir jo laukimą eilėje padaryti malonesnį“, – įsitikinęs O. Varnas.