Mobiliaisiais įrenginiais besinaudojantys lietuviai vis didesnę savo laiko dalį skiria e. prekybai skirtoms išmaniosioms programėlėms. Ekspertai šią tendenciją aiškina vyraujančių įsitikinimų nykimu, kad programėlės nesuteikia pakankamai informacijos ar yra nepatogios.
Didžioji dalis lietuvių, paklaustų ar naudojasi išmaniosiomis programėlėmis atsako, kad tai tapo neatsiejama jų gyvenimo dalimi. Socialinių tinklų, naujienų, viešojo transporto ir muzikos programėles turi beveik kiekvienas. Taip pat naudodamiesi mobiliuoju telefonu ar planšete lietuviai vis dažniau apsipirkinėja e. parduotuvėse. Ši tendencija įgauna vis didesnį pagreitį, tačiau dėl išankstinių nusistatymų ir nepasitikėjimo kai kurie vartotojai į tai vis dar žiūri kritiškai. Bet, anot ekspertų, lietuvių pirkimo įpročiai naudojantis mobiliaisiais prietaisais keičiasi ir jie pradeda vertinti šio apsipirkimo būdo patogumą.
Tendenciją pirkti stabdo klaidingi įsitikinimai
Remiantis didžiausios Lietuvoje internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ atliktais rinkos tyrimais paaiškėjo, jog išmaniosiomis programėlėmis besinaudojantys lietuviai prekę perka kelis kartus apie ją paskaitę. Tyrimas taip pat atskleidė, kad klientai, kurie naudojasi mobiliąja programėle, praleidžia daugiau laiko renkantis prekes, nei besinaudojantys kompiuteriu. Nors palyginus su 2015 m., e. parduotuvėse, naudodamiesi planšete ar mobiliuoju telefonu, prekes rinkosi dvigubai daugiau vartotojų, šios tendencija populiarėjimą stabdo klaidingi vartotojų įsitikinimai ir konservatyvumas.
Dažnas vartotojas yra įsitikinęs, kad išmaniosios programėlės nesuteikia galimybės gerai apžiūrėti prekių, apie jas yra pateikiama mažiau informacijos nei internetiniame puslapyje, todėl pirmenybę teikia kompiuteriui. Daugelis nepasitiki ir išmaniosios programėlės saugumu. Tačiau, anot ekspertų, šie įsitikinimai yra klaidingi – visas nuotraukas galima peržiūrėti stambiu masteliu, o informacija yra identiška, renkantis prekę mobiliajame prietaise ar kompiuteryje. Saugumą internetinės parduotuvės užtikrina investuodamos ir į klientų asmens duomenų apsaugą, ir į galimybę užtikrinti jiems visiškai saugų atsiskaitymą už prekes.
Dažniausiai įdiegiami patikrinti saugumo sertifikatai – „Pigu.lt“ išmanioji programėlė turi „Geotrust“ sertifikatą, kaip ir internetinis puslapis. Tai yra aukščiausio lygio apsauga, šifruojanti visus vartotojo siunčiamus duomenis, kurių dekodavimas yra neįmanomas.
Mažėja lietuvių konservatyvumas ir naujovių vengimas
Anot e. prekybos ekspertų, vartotojų konservatyvumas ir naujovių vengimas mažėja, žmonės pripranta prekes rinktis mažesniuose ekranuose. Tai rodo, kad pamažu lietuvių apsipirkinėjimo įpročiai keičiasi ir vis daugiau žmonių išbando elektroninę prekybą naudojant išmaniąsias programėles.
„Sausio mėnesio mobilus srautas sudarė 33,7 proc. viso „Pigu.lt“ srauto ir 17,88 proc. pajamų, o gegužę 35 proc. srautas sudarė 21,5 proc. visų pajamų. Palyginus sausio ir gegužės mėnesio vartotojų apsipirkimus, atliktus naudojantis mūsų išmaniąja programėle, net 64 proc. įsigyja patikusią prekę. Tad galima teigti, jog išbandę šį būdą vartotojai lieka patenkinti ir toliau taip apsiperka“, – komentuoja „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė Giedrė Vilkė.
Apsipirkti kur ir kada nori – einant gatve, laukiant viešojo transporto, ar migdant vaikus – tampa svarbiu kriterijumi siekiant taupyti laiką. Ekspertai pažymi, kad parduotuvės perkėlimas į mobilųjį prietaisą, t. y. į vartotojo kišenę taip pat skatina vis didesnes investicijas, siekiant sukurti patogesnes ir patrauklesnes išmaniąsias programėles, kuriomis būtų itin paprasta naudotis.