IT specialistai – paklausūs darbuotojai, kuriems atsiveria didžiulės karjeros galimybės įvairiose Lietuvos įmonėse. Kaip išlaikyti motyvuotą ir gerą specialistą savo įmonėje? Kaune veikianti duomenų valdymo bendrovė „Callcredit Information Group“ savo veiklą Lietuvoje pradėjusi palyginti neseniai – prieš ketverius metus, atskleidžia savo sėkmės receptą.
Pati pradžia – klientų aptarnavimas
Bendrovės Kauno padalinio vadovas Dainius Aksinavičius pasakoja, kad savo darbuotojus ugdo nuo pat pradžių – žengiantiems pirmą žingsnį karjeroje duris atveria klientų aptarnavimo skyriuje.
„Vien per šiuos metus mūsų klientų aptarnavimo skyrius užaugino ir kitiems skyriams perdavė net ketvirtadalį savo darbuotojų. Džiaugiamės galėdami pripažinti, kad šis skyrius yra pati tikriausia talentų kalvė – jis suteikia pagrindą puikiam verslo ir procesų suvokimui bei leidžia įžvelgti sritis, kur žmogus yra stipriausias“, – pasakoja D. Aksinavičius.
Personalo atrankos įmonės „Alliance for Recruiment“ vadovas Andrius Francas teigia, kad IT sektoriuje konkurencija ir kova dėl darbuotojų yra daug didesnė negu kitur. „Anksčiau sakydavome, kad keisti darbą standartiška kas tris – penkis metus, tačiau šiuo metu šis laikotarpis trumpėja“, – teigia specialistas.
Vadovai padeda kilti karjeros laiptais
Pasak A. Franco, įmonei skaičiuojant penktus veiklos metus, praktika rodo, kad beveik visi darbuotojai jau būna pasikeitę, tačiau „Callcredit Information Group“ pavyzdys laužo nusistovėjusį darbuotojų kaitos stereotipą. „Iš šiuo metu įmonėje dirbančių 148 darbuotojų, daugiau negu 15 procentų žmonių pas mus dirba visą jos veikimo laiką“, – pasakoja D. Aksinavičius.
Testavimo analitikės pareigas užimanti Vaida Žymančiūtė įmonėje dirba ketverius metus. Mergina karjerą pradėjo klientų aptarnavimo skyriuje, tačiau nepraėjus nė metams jau dirbo kitoje pozicijoje. Išbandyti jėgas kitur ją paskatino vadovė, kuri žinojo apie merginos turimą išsilavinimą.
„Esu baigusi verslo informatikos bakalaurą, o mano dabartinis darbas susijęs su specialybe. Pradžioje nebuvo lengva įsidarbinti pagal specialybę dėl patirties trūkumo, tačiau bet kokia patirtis yra naudinga ir jei tik žmogus turi norą – jam atsiveria labai daug galimybių. Šiuo metu jaučiuosi puikiai, nes turiu nuostabų darbdavį, kuris investuoja į darbuotoją, motyvuoja ir skatina jį produktyviam darbui“, – prisipažįsta V. Žymančiūtė.
Nereikia laukti metinių pokalbių
Vienas iš būdų išlaikyti specialistą – suteikti galimybę keisti darbo poziciją. Pasak D. Aksinavičiaus, karjera yra labai individualus procesas, tačiau jį valdyti darbuotojas turi su organizacijos pagalba.
„Mūsų darbuotojai dažnai jau po pirmosios metinės peržiūros yra pasiekę daugiau nei buvo užsibrėžta, todėl jie būna paaukštinami. Pavyzdžiui, asistentai pereina į analitikus, o vėliau, tapę procesų žinovais, būna paaukštinti į specialistų arba procesų mokytojus“, – pasakoja D. Aksinavičius.
Darbuotojų motyvacija ir lojalumas labai priklauso nuo darbdavių. Andrius Francas įvardina dažniausias priežastis, verčiančias gerą specialistą palikti esamą darbovietę: „Nepatinka įmonės vertybės, darbo kultūra, vadovai. Darbuotojas dažnai nemato galimybių tobulėti, nors dažniausiai taip nėra. Su žmonėmis reikia kalbėtis asmeniškai ir žiūrėti ko jiems reikia bei įsivertinti kiek pati kompanija jam gali suteikti“, – pasakoja A. Francas.
D. Aksinavičius sako, kad jų įmonėje darbuotojai, matydami aiškų savo karjeros kelią, nelaukia metinio pokalbio ir patys kreipiasi į vadovus.
„Mūsų įmonėje komunikacija vyksta nuolatos. Tikrai nereikia laukti metų pabaigos, kad darbuotojas būtų paskatintas ar pakeliamas pareigose. Keletas mūsų skyrių turi specialią karjeros planavimo politiką ir pareigas sieja su konkrečių kompetencijų bagažu“, – pasakoja D. Aksinavičius.
Kas yra patrauklus darbdavys?
IT rinka yra labai konkurencinga, todėl retas darbuotojas darbo ieško pats – įmonės pačios stengiasi kalbinti darbuotojus ir siūlyti karjeros galimybes.
A. Francas teigia, kad po 10–15 metų visos įmonės bus IT įmonės. „Jau šiandien matome, kad sparčiausiai augančios įmonės valdo IT sistemas: didžiausias pasaulio viešbutis „AirB&B“, neturinis nei vieno kambario; „Uber“, neturintis nei vieno automobilio; didžiausias prekybos tinklas „Alibaba“, neturintis nei vienos parduotuvės ar socialinis tinklas „Facebook“, nekuriantis turinio. Ši situacija parodo, kad kuo toliau, tuo daugiau IT specialistų reikės ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje“, – sako A. Francas.
D. Aksinavičius mano, kad norint pritraukti geriausius, reikia stengtis pačiam būti geriausiu. „Mes kuriame palankią darbui aplinką, suteikiame mokymosi galimybes ir puoselėjame išskirtinę įmonės kultūrą. Kol kas rezultatai džiuginantys“, – sako „Callcredit Information Group“ Kauno padalinio vadovas.