Nusistovėjusių verslo modelių suardymas jau tapo inovacijų sinonimu. „Uber“ iššūkį metė taksistams, „Airbnb“ verčia pasitempti viešbučius, o štai lietuvių sukurta sistema Exponeer.com nusitaikė į parodų industriją, kuri, pasak startuolio įkūrėjo Vaido Šaltenio, skendi stagnacijoje ir yra labai neefektyvi, neatitinkanti šiuolaikinių bendrovių poreikių bei technologinių galimybių.
Startuolio idėja kilo iš skaudžios asmeninės patirties
„Pasaulyje kasmet įvyksta daugiau nei 30 tūkst. tradicinių, įvairaus pobūdžio parodų. Dalyvavę tokiuose renginiuose žino, kiek verslui tai kainuoja ir supranta, kokia tai didelė prabanga, neretai priverčianti vėliau net didinti prekių kainas, bandant susigrąžinti investuotus į parodą pinigus“, – sako Exponeer.com vadovas.
V. Šaltenis
Jo teigimu, dalyvaujant tradicinėse parodose didžiausią dalį pinigų suvalgo mokėjimai už stendo paruošimą ir parodos plotą, kuriame bus įrengiamas įmonės stendas. Exponeer.com komanda suskaičiavo, kad tam prireikia vidutiniškai apie 80 proc. viso parodai skirto biudžeto. Be to, nemažai lėšų pareikalauja ir kelionės bilietai bei apgyvendinimas, tuo atveju jei įmonė dalyvauja parodoje užsienyje.
„Blogiausia, kad net sumokėjus didelius pinigus, parodos organizatoriai neduoda jokios garantijos įmonei nei dėl lankytojų skaičiaus, nei dėl tikslinės auditorijos. Aš asmeniškai patyriau, ką reiškia investuoti į parodą 30 tūkst. eurų ir iš to negauti jokios naudos. Staiga pasikeičia aplinkybės ir paroda netenka potencialių lankytojų, kuriuos, perkant vietą parodoje, žadėjo renginio organizatoriai. Po tokios patirties pradėjau aktyviai ieškoti tradicinių parodų alternatyvų, bet greitai supratau, kad rinkoje jų beveik nėra“, – apie Exponeer.com idėjos atsiradimo aplinkybes pasakojo pašnekovas.
Konkurencijos nejaučia
Pasiteiravus, kuo Exponeer.com skiriasi nuo jau egzistuojančių portalų, kuriuose taip pat galima pristatyti prekes bei paslaugas, V. Šaltenis pabrėžė, jog visi bent kiek panašūs projektai iki šiol nesugebėjo perkelti tikrosios parodos patirties ir privalumų į skaitmeninę erdvę.
„Dažnai tokie portalai yra tiesiog eiliniai prekių katalogai, kuriuose sunku susigaudyti ir rasti naujausią informaciją. Taip pat tokiuose puslapiuose mirga daug animacijos, užsukusius naršytojus blaško neaktuali informacija, jiems nesuteikiama pakankamai galimybių tiesiogiai ir gyvai bendrauti su konkrečių įmonių atstovais. Mes suprantame šias problemas, todėl daug investuojame į platformos patogumą ir informatyvumą“, – vardijo pašnekovas ir pabrėžė rinkoje nematantis tikrų konkurentų.
Vartotojus saugos nuo neaktualaus ir nekokybiško turinio
Virtualūs įmonių stendai Exponeer.com sistemoje gali būti aktyvūs ištisus metus. Vienoje parodoje gali būti vienas įmonės stendas, kuriame leidžiama pristatyti iki 5 prekių. Norint, įmanoma dalyvauti neribotame parodų kiekyje, tad ir stendų kiekis gali būti didelis. Startuolio komanda teigia, kad geriausiai sukurtų ir atsakingiausiai prižiūrimų virtualių stendų šeimininkai bus įvairiai skatinami, o pro pirštus į tai žiūrintys ar užsiregistravę tik tam, kad terštų eterį brukalais, bus baudžiami specialaus Exponeer.com algoritmo, kuris įvertinęs minėtus kriterijus nustums nepažangius virtualios parodos dalyvius į sąrašo galą ar apskritai deaktyvuos jų el. stendus.
Vis dėlto naujos virtualių parodų platformos kūrėjai bene labiausiai akcentuoja tai, jog sistemoje pateikiama milžiniško darbo vaisius – susisteminta informacija apie visas pasaulio parodas. Tai vartotojus įgalins greitai surasti dominančias temas, šalis ir net miestus bei akimirksniu keliauti iš vienos parodos į kitą.
Nauda verslui – sutaupyti pinigai, laikas ir įveiktas atstumas
Skelbiama, kad lietuvių startuolio komandos sukurtas el. įrankis verslui padės sutaupyti laiko, pinigų ir išplėsti savo siūlomų prekių ar paslaugų pristatymo galimybes. „Pasiruošti virtualiai parodai reikia dešimtis kartų mažiau laiko ir kur kas mažiau žmogiškųjų išteklių. Exponeer.com paslaugos bus didžiąja dalimi nemokamos, todėl investavus nedidelę sumą bus galima pasiekti investicijas gerokai pranokstančius rezultatus. Be to, sistema suteiks galimybę įveikti atstumo ir laiko barjerą. Pavyzdžiui, Lietuvos verslininkai drąsiai galės dalyvauti virtualiose parodose Brazilijoje ir taip pristatyti savo veiklą tolimoje rinkoje, kuri daugeliui įmonių įprastai būtų nepasiekiama dėl finansinių išteklių stygiaus“, – aiškino V. Šaltenis.
Jam prireikė dvejų metų, kad idėja virstų realiu projektu, kuris šiuo metu yra finišo tiesiojoje. Exponeer.com sistemos oficialus startas planuojamas jau birželio antroje pusėje. Nepaisant to, kad platforma dar neparodė savo funkcionalumo galimybių, anot Exponeer.com vadovo, juntamas didelis susidomėjimas. Vos per 1,5 mėn. lietuvių startuolio paskyra vien „Twitter“ socialiniame tinkle sulaukė daugiau nei 1 600 sekėjų.
„Manome, kad startavus visoms mūsų platformos funkcijoms susidomėjimas dar labiau ūgtelės, nes pamatę pirmuosius virtualius stendus vartotojai geriau supras šio įrankio naudą“, – optimizmo neslėpė startuolio įkūrėjas.