Jubiliejinis technologijų ir progreso festivalis LOGIN 2016 uždaromas su trenksmu – išdalinti Lietuvos interneto apdovanojimai. Dvi dienas trukusio festivalio baigiamajame renginyje interneto „Oskarais“ įvertinti labiausiai Lietuvos interneto kultūrai nusipelnę asmenys, įmonės ar interneto raidą labiausiai paveikę projektai bei judėjimai. Iš beveik 500 nominuotų projektų ar kandidatų interneto vartotojų ir komisijos sprendimu 28 kategorijose ir subkategorijose išrinkti 26 laimėtojai. Dvi kategorijos liko be laimėtojų dėl per mažo balsavimo aktyvumo. Lietuvos interneto apdovanojimų laimėtojai:
Bene svarbiausioje Lietuvos interneto apdovanojimų nominacijoje – Metų interneto žmogus – nugalėtoja pripažinta Ieva Krivickaitė. Socialiniame tinkle „Facebook“ inicijuota akcija „Nusiskusiu plaukus dėl sergančių vaikų“ prasidėjo nuo vaikiško entuziazmo ir pažado nusiskusti savo ilgus plaukus, jeigu mažųjų kovotojų vaistams ir svajonėms pavyks surinkti 30 000 eurų. Prie akcijos prisidėjo ir dainininkas Andrius Mamontovas, laidų vedėjas Andrius Tapinas.
Metų starto titulą nuraškė Karolio Januškos projektas „Siūlyk antraštę“. Šis didžiųjų portalų reakcijos sulaukęs įskiepis leidžia koreguoti didžiųjų Lietuvos naujienų portalų antraštes ir vietoje jų pasiūlyti savas.
Metų žaidimu tapo leidyklos „Alma littera“ kuriami „Kakės Makės nuotykiai“ – programėlė, skirta mažiesiems Kakės Makės gerbėjams. Naudodamiesi programėle vaikai mokosi žaisdami bei gauna gerų darbų ženkliukus. Metų inovacija pripažinta „Sky Video Pro“ SKYLARK stabilizavimo sistema, skirta filmuoti įspūdingus plaukiančius kameros judesius su galimybe pačiam kontroliuoti fokusavimo nuotolį, zoom’ą, ir turinti dar keletą nematytų funkcijų.
Internetinio filmo / serialo / laidos kategorijoje triumfavo laida „Apie“, kurioje linksmai ir ironiškai aptariami aktualiausi pasaulio bei šalies įvykiai. Pats laidos kūrėjas – humoristas, kandusis žurnalistas Oleg Surajev – pripažintas ir kaip geriausias personažas ar laidos kūrėjas.
Metų virusiniu vaizdo įrašu išrinktas „Šventinio bankucheno“ sukurtas „Lietuvos istorijos repas“, žaismingai pristatęs eiliuotą Lietuvos istoriją su svarbiausiais šalies istoriniais įvykiais ir įsimintiniausiomis istorinėmis asmenybėmis. Šis animuotas vaizdo klipas sukėlė tikrą audrą socialiniuose tinkluose: vos per mėnesį peržiūrėtas daugiau nei 840 tūkst. kartų.
Sėkmė apdovanojimuose lydėjo ir Lietuvos nacionalinį radiją ir televiziją. „Youtube“ paskyros nominacijoje laurus nuskynė būtent LRT paskyra youtube.com platformoje, kurioje aktyviai dalijamasi naujienomis iš televizijoje transliuojamų laidų, projektų ir renginių, jų kūrimo užkulisių. O LRT programėlė „Auksinis protas“, kurioje pamėgtos TV laidos gerbėjai gali išbandyti savo žinias, pripažinta kaip geriausia mobilioji programėlė.
Net tris apdovanojimus pelnė „Eurovaistinė“, pripažinta metų prekės ženklu internete. Įmonės vykdomas projektas „21 dienos iššūkis“, kurį kūrė „Jauskitės gerai“, laimėjo elektroninio naujienlaiškio kategorijoje. O Interaktyvios reklamos / kampanijos kategorijoje triumfavo kitas šios įmonės projektas – „Didysis savijautos testas“, kurį kūrė seniausia reklamos agentūra Lietuvoje – „McCann Vilnius“. Pastaroji kampanija internete padėjo ne tik surinkti daugiau nei 100 000 dalyvių atsakymų, bet ir sužinoti, kaip pataisyti Lietuvos savijautą. Socialinių medijų reklama / kampanija pripažinta „Alaus bibliotekos“ kartoteka „Facebook“ – didžiausių lietuviško alaus recenzijų bazė ir vieta, kur alaus mėgėjai gali diskutuoti neužsisakę nė vieno bokalo. Kūrėjas – jau minėtieji „McCann Vilnius“.
Sukūrusi tiek kampanijų, kurios triumfavo Lietuvos interneto apdovanojimuose, įvertinta ir pati reklamos agentūra „McCann Vilnius“ – ji pripažinta Metų agentūra.
Geriausiu mobiliu tinklalapiu / projektu tapo leidyklos „Šviesa“ unikalus edukacinis sprendimas, skirtas abiturientams pasiruošti lietuvių kalbos, matematikos, istorijos, biologijos ir geografijos brandos egzaminams – „Prieš egzaminą“ prieinamas tiek interneto svetainėje, tiek mobiliojoje programėlėje. Socialinio tinklo „Facebook“ paskyra „Šefo komplimentai“, su savo 19 tūkst. sekėjų nuolat besidalijanti šmaikščiais kulinariniais atradimais, pripažinta geriausia neasmenine paskyra / kampanija socialinėje erdvėje.
Tinklaraštis apie dizainą vaikams, šiuolaikinį buvimą tėvais ir dviejų skirtingo amžiaus draugių bičiulystę „Ū ilgoji“ pelnė geriausio BLOG‘o / asmeninio tinklalapio nominaciją.
E. spaustuvė KLIK.lt, teikianti profesionalias ofsetinės spaudos paslaugas, įvertinta geriausios e. paslaugos ar produkto tinklalapio kategorijoje. KLIK.lt elektroninė parduotuvė buvo sukurta naudojant e. komercijos Magento platformą, kūrėjas – el. prekybos ir WEB projektų kūrėja „ADEO WEB“, Spaustuvė „KOPA“.
Geriausiu e. prekybos tinklalapiu šiais metais pripažinta statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklo „Senukai“ atnaujinta elektroninė pardutouvė – senukai.lt. Atnaujinant e. parduotuvę, daug dėmesio skirta informacijos architektūrai ir dizainui, tad čia pasidarbavo šios svetainės kūrėjai „IDEA“, vystantys interneto sprendimus.
Geriausia Metų interneto svetaine pripažinta saldžiausia vieta internete – „Spurgų LABoratorija“, itin skaniai ir patraukliai integravusi vartotojų sukurtas spurgų nuotraukas. Geriausios interneto svetainės kūrėjas – skaitmeninio turinio kūrėja „Chocolate Agency“.
Geriausiu interneto svetainės dizainu tapo minimalistinė aksesuarų „Shkertik“ svetainė. Kūrėjai – Aurimas Preilauskas ir Tautvydas Kalvaitis.
Informacinė svetainė apie Dauno sindromą „Saulytės“ buvo įvertinta kaip geriausias švietimo ar edukacinis tinklalapis. Šis tinklalapis siekia informuoti ir edukuoti visuomenę apie Dauno sindromą – jo atsiradimo priežastis, su tuos susijusius lydinčius galimus veiksnius, ligas ir pan. Tinklalapio kūrėjas – interneto projektų kūrimo ir įgyvendinimo kompanija „Daisoras“.
Socialinės atsakomybės tinklapio kategorijoje apdovanojimas atiteko projektui „Patyčių muziejus“, kuriame galima rasti ne tik dažnose patyčių situacijose naudojamus eksponatus. Emocinės paramos tarnybos „Vaikų linija“ kampanijos projektu siekiama surinkti paramą, kuri leistų papildomai per metus atsiliepti į daugiau nei 40 000 vaikų ir paauglių skambučių. Socialinės atsakomybės tinklalapio kūrėjas – reklamos agentūra „ENTER Agency“.
Metų kultūrinio, ne pelno siekiančio tinklalapio, kategorijoje laurus nuskynė naujienų portalo 15min.lt vykdomas multimedijos projektas „100 Lietuvų“. Tai mūsų valstybės atkūrimo šimtmečiui skirtas projektas, skatinantis atrasti ir pažinti visokią Lietuvą – jos savitumą ir kasdienybę.
Multimedija pasakojimas apie mažai žinomą gyvenimą Panevėžio moterų pataisos namuose „Vienodos dienos“, kurio kūrėjas – šiuolaikinės medijos agentūra „Nanook“, laimėjo metų žiniasklaidos portalo, projekto ar tinklalapio titulą.
Kelionių viešuoju transportu planavimo programėlė TRAFI pripažinta Lietuvos Metų eksportu. Lietuvių sukurta programėlė pasirinkta kaip geriausia kelionių planuotoja 2016 m. vasarą vyksiančioms Rio de Žaneiro Olimpinėms žaidynėms, tad visi, norintys keliauti Rio De Žaneire Olimpinių žaidynių metu, naudosis būtent šiuo lietuvišku projektu.