Kažkada efektyvia saugumo priemone laikyti stacionarūs greičio matuokliai šiuo metu skaičiuoja paskutines dienas. Demontuoti, žinoma, niekas nesiruošia, tačiau nelabai ir reikia – vairuotojai visas jų vietas žino atmintinai, o ir važiuodami pro juos retai kada nukelia koją nuo greičio pedalo.
Nors šią įrangą galima vadinti jau atgyvenusia, vis dėlto, nepaisant to, miesto gatves stebi įrengtos slaptos, kai kurios ir kilnojamos, kameros.
Greičio matuoklis (Edvard Blaževič | alfa.lt)
Stacionarius greičio matuoklius naikina vairuotojai
Remiantis ankstesniais duomenimis, Vilniaus mieste įrengti 48 stacionarūs greičio matuokliai. Jų buvimo vietas galima nesunkiai rasti virtualioje erdvėje, tačiau pateikti duomenys, kaip ir statistika, šiuo metu nėra tikslūs.
Kai kurių matuoklių numatytose vietose nebėra. Jų demontavimu pasirūpino patys vairuotojai.
Pavyzdžiui, kovo pradžioje į matuoklį, esantį Narbuto kalno papėdėje, įsirėžė automobilis ir matuoklis nulinko. Internautai juokavo, kad dabar turėtų pasisaugoti lėktuvų pilotai, mat radaras po įvykio stebėjo dangaus padangę. Juokavo, nes seniai buvo aišku, kad šis matuoklis neveikia.
Po kelių dienų matuoklis buvo demontuotas ir iki šiol negrąžintas atgal. Klausimas, ar jis išvis kada nors grįš į savo vietą.
Panašus likimas nutiko ne tik su šiuo matuokliu, todėl nėra tikslių duomenų, kiek šiuo metu stacionarių greičio matuoklių yra sostinėje.
Miestas apsirūpinęs slaptomis kameromis
Vis dėlto pripažinti, kad sostinės gatvės greičio mėgėjams atviros, taip pat per anksti.
Anot savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“, iš visų esančių stacionarių greičio matuoklių Vilniuje jie atsakingi tik už 12, kurie veikia be išimties.
„Dalis jų fiksuoja tiek greičio, tiek ir raudono šviesoforo signalo pažeidimus“, – atskleidė Tomas Šiuškus, „Susisiekimo paslaugų“ atstovas. Kurie matuokliai priklauso savivaldybei ir veikia, neatskleidžiama.
Iki šiol gatvėse naudojama prieš kiek daugiau nei metus įsigyta slapta kamera. Kur stovi ši kamera, paslaptis, esą ji kilnojama iš vienos vietos į kitą.
Remiantis savivaldybės duomenimis, slapta kamera fiksuoja tik automobilius, kurie neturi privalomojo civilinės atsakomybės draudimo, o tokių atsiranda vidutiniškai kas 25 minutes.
Neseniai savivaldybė pradėjo naudoti dar vieną naujovę, kuri užkirs kelią nedrausmingiems vairuotojams, – šalia stacionaraus greičio matuoklio Ukmergės g. jau kurį laiką pakabinta papildoma vaizdo kamera.
Šioje vietoje vairuotojai transporto spūsčių metu itin dažnai mėgsta naudotis maršrutiniam transportui skirta „A“ juosta, todėl kamera stebės ir fiksuos tokius pažeidėjus.
Anot savivaldybės, mieste tokių kamerų, kurios stebės ne tik „A“ juostą, tačiau ir vadinamuosius korius sankryžose, turėtų atsirasti ir daugiau.
Gatves prižiūri nežymėti policijos automobiliai
Vairuotojų teigimu, itin aktyviai, siekdami sutramdyti greičio viršytojus, mieste pradėjo veikti policijos pareigūnai – bet ne su tarnybiniais, o automobiliais be jokių skiriamųjų ženklų.
Socialiniuose tinkluose kiekvieną dieną galima stebėti vairuotojų pranešimus, pavyzdžiui, apie patruliuojantį nežymėtą policijos pilkos spalvos automobilį „Volkswagen Phaeton“ Minsko plente, sidabrinę „Renault Laguna“, patruliuojančią Vakariniame aplinkkelyje, ar tamsiai mėlynos spalvos „Volkswagen Passat“ Molėtų plente.
Nežymėti policijos automobiliai fiksuoja ne tik vairuotojus, viršijančius greitį, bet ir neturinčius galiojančių techninės apžiūros dokumentų ar privalomojo civilinės atsakomybės draudimo.
Jei anksčiau stacionarūs greičio matuokliai buvo laikomi veiksminga saugumo priemone drausminanti vairuotojus, dabar ši įranga laikoma jau atgyvenusia, o ją keičia modernesnė ir sunkiai atpažįstama įranga – slaptos kilnojamos kameros arba nežymėti policijos automobiliai.