Mitais apaugęs elektromobilių nepraktiškumas šiandien prasilenkia su tikrove ir Vilniaus miesto infrastruktūra. Elektromobiliu nesustojant jau galima nuvažiuoti kelis šimtus kilometrų, o jų įkrovimo stotelių skaičius sostinėje netrukus smarkiai išaugs dėl dešiniajame Neries krante vystomų verslo centrų, rašoma „Bosanova“ pranešime spaudai.
Šiemet balandžio pradžioje, Lietuvos elektromobilių asociacijos duomenimis, šalyje buvo užregistruoti 222 elektromobiliai. Tuo pačiu metu pernai šis skaičius buvo daugiau nei perpus mažesnis – 104. Akivaizdu, kad nepaisant kol kas nedidelio krovimo stotelių skaičiaus, tylesnį ir ekonomiškesnį transportą renkasi vis daugiau vairuotojų, o elektra varomi automobiliai tampa praktiški bei patrauklūs ir verslui, ir gyventojams.
Vis dėlto miesto centre veikia tik dvi įprastos ir viena greitojo krovimo stotelė. Akivaizdu, kad sparčiai modernėjančiam miestui to neužtenka, mat prie Operos ir baleto teatro esančios įkrovos vietos susidaro elektromobilių eilės. Ekologiško transporto apologetų akims mielas vaizdas, tačiau tikras galvos skausmas elektromobilių savininkams.
Atidaroma pirmoji Lietuvoje greito įkrovimo stotelė / © DELFI (K. Čachovskio nuotr.)
Negana to, dar sparčiau besiplečiantis dešinysis Neries krantas kol kas negali pavyti elektromobilių plėtros, mat neturi nei vienos daugeliui rinkoje esančių elektromobilių tinkamos įkrovos stotelės. Pasaulyje priimta praktika, kad naujai statomuose verslo centruose elektromobilių krovimo stotelės tampa savaime suprantamu dalyku.
Tokiu keliu eina ir „Lords LB Asset Management“, dešiniajame Neries krante vystantys k29 ir k18B verslo centrus. Pastarųjų dėka Vilniaus verslo centras kitą upės pusę elektromobilių įkrovimo stotelių skaičiumi pralenks dvigubai, mat juose planuojama įrengti net 6 kolonėles elektromobiliams.
Krautis akumuliatorių – į verslo centrą
„Dešinysis Neries krantas ir elektromobiliai turi vieną bendrą bruožą – jų svarba Vilniaus mieste artimiausiu metu tik augs. Būtent todėl savo vystomuose projektuose elektromobiliams skiriame ženklų dėmesį“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas Marius Žemaitis, investicijų valdymo bendrovės „Lords LB Asset Management“ fondų valdytojas.
Pasak jo, artimiausiu metu keturios naujos elektromobilių krovimo stotelės priims klientus duris atvėrusiame verslo centre k29. Šalia prekybos centro VCUP iškilsiančio, multifunkcinio komplekso k18B požeminėje automobilių stovėjimo aikštelėje taip pat ketinama įrengti dvi įkrovimo stoteles ekologiškoms transporto priemonėms.
Šiuo metu vykstančiame architektūriniame multifunkcinio komplekso konkurse dalyvauja garsūs užsienio ir žymiausi Lietuvos architektų biurai - Studio Fuksas“, „Studio Libeskind“, „PLH Arkitekter“, „Arrow“, „KOKO architects“ „R.Paleko ARCH studija“, „AKG“, „SP Architektų Grupė“, „G. Natkevičius ir partneriai“ ir „Arches“. Jų pasiūlymuose turės būti numatytos viešos įkrovimo stotelės, kuriomis galės naudotis ne tik centro darbuotojai, kurių čia įsikurs apie 1000, bet ir 300 numerių viešbučio svečiai bei kiti sostinės elektromobilių vairuotojai.
Atvira elektromobilių oazė
Kol kas ne tik Vilniuje, tačiau ir visoje Lietuvoje po stogu įsikrauti elektromobilį galimybių beveik nėra. Taigi naujovė švaraus transporto savininkų kasdienybę pavers dar švaresne ir patogesne.
Greitasis elektromobilių įkrovimas trunka apie pusvalandį, tačiau čia jis neturėtų prailgti, mat šalia verslo centro planuojamoje įkurti viešojoje erdvėje laiką maloniai galės leisti kraunamų elektromobilių vairuotojai. Be to, esant vėsesniam orui ar turint reikalų, požemine pėsčiųjų perėja bus galima greitai pasiekti kitą Konstitucijos prospekto pusę, kur įsikūrusi Vilniaus miesto savivaldybė ir prekybos centrai.
Tikimasi, kad krovimo stotelių steigimas verslo centruose taps gerąja praktika, o biurų stovėjimo aikštelėse tokie sprendimai taps būtinybe ir gerokai prisidės prie miesto elektromobilizmo infrastruktūros vystymo.