SEB banko ir informacinių ir ryšių technologijų bendrovės „Teo“ duomenys rodo, kad vis daugiau 65 metų ir vyresnių šalies gyventojų atranda internetą ir išmaniųjų technologijų paslaugas, kuriomis jie naudojasi valdydami finansus, bendraudami su artimaisiais ir turiningai leisdami laisvalaikį.
Mokėjimo kortelės – ne tik pensijai gauti
Banko statistika rodo, kad pernai senjorai mokėjimo kortelėmis atliko daugiau kaip 4,2 mln. operacijų, iš kurių daugiau kaip 60 proc. buvo atsiskaitymai prekybos ir paslaugų vietose. Vidutiniškai vienas senjoras per mėnesį turima kortele iš viso naudojosi beveik šešis kartus. Ankstesniais metais 65 metų ir vyresni SEB banko klientai mokėjimo kortelėmis dažniausiai naudodavosi vos porą kartų per mėnesį, norėdami iš bankomatų pasiimtų grynųjų pinigų. „Mokėjimo kortelių senjorams esame išdavę beveik 90 tūkstančių – nuolat jomis naudojasi aštuoni iš dešimties kortelių turėtojų. Pastebime, kad turimas mokėjimo korteles garbaus amžiaus klientai vis dažniau naudoja atsiskaitydami parduotuvėse, vaistinėse, kitose prekybos vietose ir rečiau skuba prie bankomatų“, – sako Virginijus Doveika, SEB banko prezidento pavaduotojas ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius.
Pasak jo, nors mokėjimo kortelėmis vis dar dažniau naudojasi didmiesčių gyventojai, pasitikėjimas šiuolaikinėmis atsiskaitymo priemonėmis vyresnių žmonių gretose pamažu auga ir mažesniuose miesteliuose.
„Infrastruktūra, pritaikyta atsiskaityti mokėjimo kortelėmis, pernai Lietuvoje buvo plėtojama itin sparčiai. Negrynaisiais pinigais atsiskaityti galima ne tik didžiuosiuose prekybos centruose, bet ir poliklinikose, kai kuriose turgavietėse, mažesnėse parduotuvėse. Tai irgi labai svarbu skatinant žmones dažniau naudotis kortelėmis“, – pastebi V. Doveika.
Proveržis naudojantis internetu
„Teo“ ir „Omnitel“ duomenimis, per pastaruosius keletą metų Lietuvoje įvyko tikras senjorų naudojimosi išmaniosiomis technologijomis proveržis, o labiausiai išaugo naršančių internete naudojant mobiliuosius telefonus skaičius.
„Fiksuotą interneto prieigą turinčių senjorų padaugėjo beveik penktadaliu. Daugiau nei keturis kartus padaugėjo belaidžio interneto „Wi-Fi“ naudotojų. Tačiau įspūdingiausiai augo naršančių internete telefonu skaičius per metus 65 metų ir vyresnių žmonių kategorijoje šis rodiklis pakilo net 124 procentais“, – pasakoja „Teo“ ir „Omnitel“ privačių klientų vadovas Norbertas Žioba. Jo teigimu, per kelis pastaruosius metus išmaniųjų įrenginių naudojimas tarp senjorų padidėjo daugiau kaip 90 procentų, o dauguma (apie 80 proc.) išmaniųjų įrenginių priklausančių senjorams yra su „Android“ operacine sistema.
„Teo“ ir „Omnitel“ statistika rodo, kad senjorai sunaudoja vis daugiau mobiliųjų duomenų šis rodiklis kasmet didėja vidutiniškai 28 procentais. Pasak N. Žiobos, tai lemia ne tik noras daugiau ir įvairiau bendrauti, bet ir besikeičiantys vyresnio amžiaus žmonių įpročiai.
„Senjorai vis dažniau renkasi elektroninės prekybos ir atsiskaitymo būdus. Šių klientų vien įprastu paštu siunčiamų popierinių sąskaitų už „Omnitel“ paslaugas skaičius per dvejus metus sumažėjo ketvirtadaliu. Tai aiški tendencija, kad senjorams internetas tampa patogia atsiskaitymo forma“, – sako „Teo“ ir „Omnitel“ privačių klientų vadovas.
Tokias pat tendencijas pastebi ir SEB bankas. V. Doveikos teigimu, kasmet senjorai vis dažniau naudojasi interneto banku ir jo galimybėmis. „Mūsų skaičiavimais, vienas senjoras prie interneto banko per mėnesį prisijungia bemaž penkis kartus, taigi nors kartą per savaitę. Dažniausiai senjorai tokiu būdu tikrina savo sąskaitos likutį arba moka už komunalines paslaugas. Tačiau matome, kad daugėja ir atsiskaitymų už prekes ir paslaugas, įsigyjamas internetu“, – sako V. Doveika.
SEB banko duomenimis, vyresni negu 65 metų klientai, besinaudojantys interneto banku, iš viso prie jo jungiasi vidutiniškai 3 500 kartų per dieną.