Bendrovės, norinčios išlikti besikeičiančioje skaitmeninėje rinkoje, turi atkreipti dėmesį ir išnaudoti antrąją pažengusių skaitmeninių technologijų bangą: mobilumą, socialinius tinklus, debesų kompiuteriją, didžiųjų duomenų analitiką ir daiktų internetą. Kaip pastebi Europos Sąjungos (ES) ekspertai bei „Infobalt“ nariai, kartu su šia banga augs ne tik mums įprastų IT specialistų poreikis, bet ir e. lyderių paklausa.
ES skaičiavimais, 2020 metais rinkai truks apie 800 tūkst. IT profesionalų bei 200 tūkst. naujų e. lyderių.
„Tokie specialistai turės išmanyti ne tik skaitmeninę rinką ir jos tendencijas, bet kartu turėti supratimą, kaip veikia verslas, gebėti kurti naujus verslo modelius, tinkančius naujoms rinkos sąlygoms ir tuo pačiu būti lyderiais bei vesti į priekį į savo komandą. Šiuos e. lyderius turime pradėti ruošti ne universitetuose ar darbovietėse, bet pradėti ugdyti dar mokyklose. Jau tada turime pradėti kalbėti apie kritinį mąstymą, duomenų analizę, itin didelės informacijos įsisavinimą, inovacijas, lyderystę ir kitus kertinius el. įgūdžius, praversiančius tolimesniame profesiniame gyvenime“, – sako Paulius Vertelka, Lietuvos informacinių ir ryšių technologijų sektoriaus asociacijos „Infobalt“ vykdomasis direktorius.
„Infobalt“ kartu su „Microsoft“ prisideda prie tarptautinės ES iniciatyvos „eSkills for Jobs 2016“. Jos tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į el. įgūdžių trūkumą ir jų naudą profesiniame bei asmeniniame gyvenime.
Pasak P. Vertelkos, diskusijos su „Infobalt“ nariais rodo aiškią tendenciją – el. įgūdžių vaidmuo ir svarba kasdieniame Lietuvos IT bendrovių gyvenime tik didės: „Dalis narių galvoja, kad tam tikros specialybės jų bendrovėse dėl technologinio progreso per artimiausius penkerius metus net gali ir išnykti, o jas neišvengiamai pakeis naujos, šiandien dar poreikio neturinčios profesijos, kurioms, be abejo, reikės specialistų su stipriais el. įgūdžiais.“
Pažengusias technologijas įsisavino dar ne visi
ES ataskaitoje teigiama, kad apie 40 proc. ES bendrovių vis dar neįsisavino pažangių technologijų – mobilumo, socialinių tinklų, debesų kompiuterijos, didžiųjų duomenų analitikos ir daiktų interneto. Ir tik 1,7 proc. sėkmingai įvaldė jas visas.
„Taip pat stebima tendencija, kad tos bendrovės, kurios teigia, jog naudoja tam tikrą pažangią technologiją, išnaudoja tik labai mažą jos dalį. Pavyzdžiui, debesų kompiuterijos naudotojai apsiriboja tik el. paštu ar duomenų saugykla. Reikia turėti omenyje, kad kiekviena iš šių technologijų automatiškai suteikia konkurencinį pranašumą prieš jų dar nenaudojančias bendroves. Tiesa, neretai bendrovių, ypač mažesnių, viduje pritrūksta specialistų su reikiamais el. įgūdžiais, kurie padėtų įsisavinti minėtas pažangiąsias technologijas“, – sako Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ vadovas.
Prie „eSkills for Jobs“ kampanijos kiekvienais metais prisideda per 650 įvairių privataus ir viešojo sektoriaus atstovų, bendrovių ar organizacijų. Šia informacine kampanija siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į sparčiai augančią darbuotojų, turinčių el. įgūdžių, paklausą ir trūkumą. Prisidėdama prie šios kampanijos „Microsoft“ kovo mėnesį ragina atkreipti dėmesį, kokių žinių ir įgūdžių reikia mokytis šiandien, kad rytojus būtų sėkmingas.