Monika Katkutė |
---|
Vaikų programavimo akademijos įkūrėja Monika Katkutė mano, kad netolimoje ateityje technologinis išprusimas gyvenimo aprašymuose bus toks pat įprastas ir normalus, kaip šiuo metu užsienio kalbos mokėjimas. Jos teigimu, vaikams būtina parodyti ne tik, kad kompiuteris ir kitos technologijos veikia, bet ir kaip jos veikia. Jausdami mūsų paramą ir pasitikėjimą jie galės išspręsti problemas, kurios yra per sudėtingos šių laikų žmonėms.
„Jei vaikui patinka morkos ir pamokote jį užauginti morką, tuomet turite taip pat galvoti ir apie kompiuterius: ne tik parodyti, kad jis yra, bet ir padėti suvokti, kaip kompiuteris veikia. Neverta nuogąstauti, kad jiems tai per sudėtinga, reikia labiau pasitikėti vaikais. Būtent jie į problemas gali pažvelgti kitu kampu, todėl jei paliksime juos technologijų procesų kūrimo paraštėse, nesuteiksime daug naudingos informacijos ir savos aplinkos suvokimo“, – sako M. Katkutė, kartu su „Microsoft“ prisidedanti prie tarptautinės Europos Sąjungos (ES) iniciatyvos „eSkills for Jobs 2016“. Jos tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į el. įgūdžių trūkumą ir jų naudą profesiniame bei asmeniniame gyvenime.
Šiuo metu M. Katkutė vadovauja „Bit&Byte“ kūrybinių technologijų akademijai, kurioje kartu su kolegomis 6–12 metų vaikus moko technologinių vingrybių, pradedant programavimu, baigiant iliustracijų kūrimu, siekiant užauginti naują, perspektyvią ir kūrybišką technologų kartą Lietuvoje: „Mintis gimė iš noro prisidėti prie mūsų visuomenės klestėjimo ir augimo bei iš mano patirties dirbant technologijų srityje. Matome, kokių įgūdžių šiuo metu trūksta rinkoje, kokie įgūdžiai bus reikalingi ateityje, kokie talentai reikalingi ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje, todėl puikiai suprantame kokius talentus augindami savo mažoje šalyje galėtume kurti didžiausią pridėtinę vertę.“
Vaikus reikia drąsinti ir pasiūlyti tai, kas jiems įdomu
M. Katkutės teigimu, mokant vaikus programavimo ar kitų technologinių disciplinų, reikia daug dėmesio skirti jų norams: „Svarbu, kad mokymosi procesas būtų įdomus vaikams, todėl daug kas iš jų kuria elementarius žaidimus, kuriuos patys žaidžia ir entuziastingai rodo draugams. Po kiekvienos pamokos taip pat peržiūrime programą ir dėstymo būdus, kad vaikai pajaustų malonumą lįsti giliau. Jeigu vaikas užsikabina, kaip rodo mūsų vyresniųjų vaikų projektai, jie iš tiesų gali planuoti ir spręsti įvairias savo miesto, mokyklos, kiemo problemas skaitmeniniu formatu.“
Tačiau, dar svarbiau, anot akademijos įkūrėjos, yra tėvų pasitikėjimas: „Nors programavimas nėra lengva disciplina, metas pagaliau nustoti nepasitikėti vaikais ir pradėti skatinti juos mokytis dalykų, kurių nauda tokia akivaizdi. Tik mūsų padedami jie ateityje suras išeitis problemoms, kurių neranda mūsų karta.“
Šiai minčiai pritaria ir „Microsoft Lietuva“ technologijų ekspertas Šarūnas Končius. Anot jo, visų tėvų užduotis yra skatinti vaikus mokytis el. įgūdžių, nes jų padedami būsimi ateities specialistai galės pagerinti kiekvieno iš mūsų kasdienybę: „Vaikai turi savo požiūrį ir kampą į daugelį šiuolaikinių problemų ir nors šiuo metu jų negali išspręsti, tačiau ugdydami kompiuterinius įgūdžius, ateityje tikrai gali rasti tam sprendimų. Šioje situacijoje svarbus vaidmuo tenka tėvų pasitikėjimui vaikais – juk parodydami užtikrintumą savo atžalų gebėjimais, suteikiame jiems daugiausia laisvės savo jėgomis kurti inovacijas ir įgyvendinti svajones.“
Prie „eSkills for Jobs“ kampanijos kiekvienais metais prisideda per 650 įvairių privataus ir viešojo sektoriaus atstovų, bendrovių ar organizacijų. Šia informacine kampanija siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į sparčiai augančią darbuotojų, turinčių el. įgūdžių, paklausą ir trūkumą. Prisidėdama prie šios kampanijos „Microsoft“ kovo mėnesį ragina atkreipti dėmesį, kokių žinių ir įgūdžių reikia mokytis šiandien, kad rytojus būtų sėkmingas.