Susižavėjimą ir pagarbią baimę keliančių robotų gamintojas „Boston Dynamics“ parduodamas. Kodėl „Google“ nebenori ganyti plieninių avių?
Kompanijos „Boston Dynamics“ robotai tuo pačiu metu kelia siaubą ir susižavėjimą, juos vadina bjauriausiais robotais pasaulyje. Nepaisant šio bjaurumo (o gal kaip tik dėl jo), „Boston Dynamics“ buvo garsiausia kompanija iš robotechnika užsiimančių kompanijų, kurias „Google“ įsigijo „Google“ kiek seniau nei prieš metus. Kovo septynioliktą buvo paskelbta, kad iš „Google“ išaugęs „Alphabet“ holdingas nusprendė parduoti mechaninių pabaisų gamintoją.
Apie tai pranešė „Bloomberg“, kaip šaltinį nurodydamas du žmones, susipažinusius su kompanijos planais.
Šaltiniai neatskleidė galimos aktyvo kainos (2013 metų gruodį „Google“ nupirko „Boston Dynamics“ už 500 mln. dolerių), tačiau įvardino potencialius pirkėjus – „Toyota“ ir „Amazon“. Kodėl „Boston Dynamics“ rengiamasi parduoti?
Prieš daugiau porą metų atrodė, kad „Google“ ir „Boston Dynamics“ drauge gali įvykdyti perversmą robotų technikos pasaulyje. Realybė pasirodė esanti nuobodesnė: kaip pareiškė „Bloomberg“ šaltiniai, „Alphabet“ vadovybė kompanijos padaliniams kelia naujus pajamų generavimo planus, o „Boston Dynamics“ negamina produkto, kurį būtų galima parduoti rinkoje. Ir planuojama, kad tokio produkto artimiausius keletą metų dar negamins.
„TechCrunch“ kelia pašaipų spėjimą, kad realioji pardavimo priežastis yra ta, kad robotai pasirodė tokie baisūs, kad netgi „Google“ pasijuto nejaukiai. Praeitą mėnesį kai „YouTube“ pasirodė dar vienas „Boston Dynamics“ vaizdo klipas, kuriame dvikojis robotas „Atlas“ vaikšto po mišką ir atsikelia, kai žmogus parverčia jį lazda, „Alphabet“ ryšių su visuomene skyrius aiškiai sakė jaučiantis diskomfortą dėl to, kad kompanija asocijuosis su humanoidais. „Be gerų atsiliepimų technologijų leidiniuose, imamame pastebėti diskusijas apie tai, kad jis [robotas] kraupokas ir pasirengęs atlikti darbą vietoje žmogaus“, – rašė „Google“ komunikacijos direktorė Courtney Horn laiške korporacijos darbuotojams.
Ir iš tiesų, tenka konstatuoti, kad per du metus, kol „Boston Dynamics“ buvo valdoma „Google“, pasikeitė nedaug kas. Taip, kompanija nuolat pristato naujas savo gaminių galimybes, moko keturkojus monstrus bėgti ristele ir šokinėti per kliūtis…
… o dvikojus – atidaryti duris ir nešioti krovinius. Tačiau tikslas, kurį projektui „Replicant“ kėlė „Google“ valdžia, – gauti produktą, kuriam bus paklausa, – lieka neįvykdytas. „Boston Dynamics“ gaminiai buvo anonsuojami kaip robotai, skirti armijai, tačiau gruodį JAV ginkluotosios pajėgos atsisakė pirkti Didįjį šunį (Big Dog) nes jis pernelyg triukšmingas ir netinkamas panaudojimui realiomis sąlygomis.
O be to, robotų gamyba ima dominti ir politikus, nerimaujančius, kad mašinos atims iš žmonių darbo vietas, primena „Tech Insider“. Prieš porą savaičių JAV prezidentas Barackas Obama pranešė Kongresui, kad robotai jau tuoj ims išstumti iš darbo rinkos darbuotojus, gaunančius mažiau, nei 20 $/h, o tai reiškia grėsmę 62 % visų JAV darbo vietų. Besivystančiose šalyse rizikos zonoje gali atsidurti iki 84 % darbo vietų.
Ir galiausiai, buvo žinoma, kad tarp „Google“ ir „Boston Dynamics“ santykiai nebuvo idealūs. Kompanija taip ir netapo „Google X“ padaliniu ir veikė Masačusetso valstijoje – tai yra, priešingoje šalies pusėje, nei Silicio slėnis. „Google“ robototechnikos padalinio direktorius netgi kalbėjo, kad jo padaliniui bendrauti su „Boston Dynamics“ – tas pats, kas galva daužyti sieną.