Retai naujas įrenginys, net jei jis yra su garbinamu „Apple“ ženklu, pasiekia masinio populiarumo taip greitai, kaip „iPad“, kai jis buvo išleistas prieš šešerius metus. Kūrėjai prognozavo, kad įrenginys išstums asmeninius kompiuterius, tačiau jo pardavimai kalba ką kita, rašo telegraph.co.uk.
Pirmaisiais metais po to, kai buvo pristatytas planšetinis kompiuteris, „Apple“ pardavė 19 mln. jo vienetų, po dvejų metų jų buvo parduota 67 mln. O štai, pavyzdžiui, ankstyvieji „iPhone“ pardavimai pirmaisiais metais siekė 5 mln. vienetų, per dvejus metus jų buvo parduota 21 mln.
Greita Steve`o Jobso sėkmė pranašavo „pokompiuterinės eros“ atėjimą 2010-aisiais, kuri reikštų mažėjantį asmeninių ir nešiojamų kompiuterių populiarumą, didėjančius planšetinių kompiuterių ir išmaniųjų telefonų pardavimus.
Viena vertus, S. Jobsas buvo teisus. Po pakilimo 2011-aisiais asmeninių kompiuterių pardavimai smuko nuo 364 mln. iki 276 mln. pernai. Pasaulio kompiuterių gamintojai pajuto nuosmukį – „Dell“ tapo privačia bendrove, HP įmonę padalijo į dvi dalis, kad apsaugotų pelningą savo programinės įrangos padalinį.
Kurį laiką atrodė, kad planšetiniai kompiuteriai tikrai užpildys šią rinkos dalį. Televizijos žiūrovai matydavo įžymybes su planšetiniais kompiuteriais rankose, populiarumą dar labiau didino „iPad Mini“ išleidimas – pardavimai 2013-aisiais šoktelėjo iki 74 mln. vienetų.
Tais metais „Apple“ vykdantysis direktorius Timas Cookas kalbėjo, kad planšetiniai kompiuteriai iki 2015-ųjų aplenks asmeninius kompiuterius, o „Apple“ jis laikė pokyčių lydere. Tačiau paskutinių Kalėdų laikotarpiu „iPad“ pardavimai buvo žemiausi per ketvertą metų. Be to, „Apple“ „Mac“ padalinys pernai atnešė daugiau pelno, nei „iPad“ pardavimai. Vargu ar tai galima vadinti „pokompiuterinės eros“ požymiu.
Taip nutiko ne tik „Apple“: visų planšetinių kompiuterių pardavimai pernai krito 10 proc. Tačiau „Apple“ būtų sunku pavadinti su sunkumais susiduriančia kompanija: jos pardavimai pernai buvo verti 23 mlrd. JAV dolerių (daugiau nei visos „Facebook“ pajamos).
Taigi kas nutiko? Dėl mažėjančių „iPad“ pardavimų galima kaltinti išmaniuosius su dideliais ekranais, kurie patenkina tokius pat poreikius, kokius gali patenkinti planšetinis kompiuteris. „Apple“ pati pradėjo gaminti telefonus su itin dideliais ekranais, „artėdama prie planšetės teritorijos“. T. Cookas pripažino, kad „Apple“ telefonų pardavimai ėmė augti planšetinių kompiuterių sąskaita.
Daugybė planšetinių kompiuterių savininkų juos naudoja vaizdo klipams, fotografijoms peržiūrėti ir kasdien naršyti internete. Vartotojai pastebi, kad tam puikiai tinka ir kitų modelių planšetės, o „iPad“ trūksta programėlių pasirinkimo, kitų savybių, kuriomis pasižymi asmeniniai kompiuteriai. Todėl „Apple“ pradėjo gaminti planšetinius kompiuterius su didesniais ekranais, prijungiama klaviatūra.
Per anksti nuspėti, ar „iPad“ pardavimai atsigaus, tačiau „Apple“, panašu, vis dar neatsisako S. Jobso „pokompiuterinės eros“ pranašysčių.