Karaliaujant „Facebook“, „Instagram“ ir „Youtube“, į socialinės žiniasklaidos paraštes kartais nustumiami kur kas seniau atsiradę tinklaraščiai, arba kitaip, „blogai“. Nors šios platformos populiarumo kreivė Lietuvoje gana vingiuota, panašu, kad dėl tam tikrų savybių, ji visada turi gerbėjų.
Tad dėl kokių priežasčių savo „blogą“ turėtum pradėti rašyti ir Tu?
Vieta, kur dalijamasi patirtimi
Pasak žinomo modelio ir „blogerės“, Simonos Burbaitės, viena iš priežasčių yra ta, kad tinklaraštis sukuria galimybę su kitais pasidalinti tuo, ką labiausiai išmanai, o minčių ir įspūdžių dalybos vyksta paties susikurtoje internetinėje erdvėje.
„Blogą“ nusprendžiau rašyti, nes norėjosi susikurti savo aplinką, kur galėčiau atskleisti mintis, pateikti patarimų, sulaukti jų iš kitų moterų ir panašiai. Žinoma, norint, kad „blogas“ būtų įdomus skaitytojui, reikia turėti ir laiko, ir minčių. Pavyzdžiui, aš rašau apie tas sritis, kuriomis gyvenu, vaikštau į renginius, skatau kitus „blogus“ ir literatūrą. „Blogeriai“ gali būti visi, kurie mano, kad turi kuo pasidalinti“, – sakė apie madą, grožį ir maistą rašanti moteris.
Daugeliui prieinama veikla
Materialinių kaštų tinklaraštis reikalauja taip pat nedaug. Dažniausiai jį „blogeriai“ susikuria be profesionalų pagalbos, o pati platforma, kaip populiarioji „Wordpress“, dažnai nieko nekainuoja. „Savo „blogą“ aš susikūriau pati. Užtruko apie pora savaičių, kol išanalizavau naują programą, susikūriau dizainą“, – pasakojo S. Burbaitė.
Nuolatinių inovacijų dėka, tinklaraščio įrašų kūrimas taip pat pasidarė lengvesnis. „Šiuo metu kurti tekstą patogu ir planšetiniu kompiuteriu, gurkšnojant kavą miesto kavinėje, ar skrendant lėktuvu, todėl tai mažina laiko kaštus. Tuo tarpu net ir vidutinės kainos telefonai, tokie, kaip „Galaxy A“, leidžia padaryti itin kokybiškas nuotraukas bei asmenukes, svarbiausiems įvykiams fiksuoti“, – sakė Simonas Skupas, „Samsung Electronics Baltics“ padalinio Lietuvoje vadovas.
Tam pritarė ir S. Burbaitė: „Kadangi stengiuosi skaitytojui parodyti mados ir grožio industrijos užkulisius, šio pasaulio gyvenimą pro rakto skylutę, išmanusis telefonas atrodo tinkamiausias.“
Patogu formuojantiems nuomonę
Kaip teigia psichologas prof. Gediminas Navaitis, tinklaraštis – tai platforma tiems, kurie siekia savarankiškumo, nori būti pastebėti ir patys formuoti auditorijos nuomonę. „Žmonės rašo „blogus“, nes siekia formuoti tam tikrą nuomonę ir įgyti įtakos vienoje ar kitoje srityje, nesvarbu, ar tai politika, ar mada, ar kulinarija. Tradicinėje žiniasklaidoje yra hierarchija (žiniasklaidos kanalo savininkas, redaktorius, žurnalistas), o tinklaraštyje žmogus atsakingas pats už save“, – sakė psichologas. Tuo tarpu S. Burbaitė pabrėžė, kad tinklaraštis suteikia daug galimybių medžiagos pateikimo formos prasme. „Tinklaraštis yra tokia erdvė, kur tu pats susikuri dizainą. Viską darai nuo idėjos, gimusios galvoje. Kituose socialiniuose tinkluose galima įkelti nuotraukas ir viskas, o čia yra daugiau niuansų: rašto tipas, išdėstymas ir t. t. Yra daug visokių subtilybių. „Blogą“ pasidarai tokį, kokį nori“, – sakė pašnekovė.