2015 metai paliko savo unikalų stilių visur, įskaitant interneto svetainių dizainą, kuris ir šiais metais privalo prisitaikyti prie mobiliųjų įrenginių. Pažvelkime į šiuo metu populiariausias dizaino tendencijas ir pagalvokime, kaip jas galime pritaikyti savo projektuose savarankiškai arba pasinaudoję internetinių svetainių kūrėjų paslaugomis.
Minimalizmas
Minimalistinės svetainės įkūnija viena iš pagrindinių šiuolaikinio web dizaino idealų. Palikus tik pagrindinius elementus ir pašalinus nereikalingus, svetainė atrodo elegantiškai, be to tai sumažina užsikrovimo laiką, o tai yra svarbus pranašumas mobiliosiose naršyklėse. Mažiau elementų taip pat reiškia paprastesnį prisitaikantį dizainą. Tinklapio erdvę galima sutaupyti panaudojus iškrentančius meniu ir įvairius slankiklius. Grafikos dizaineriai dažnai naudoja asimetriją, kuri svetainei neleidžia atrodyti nuobodžiai.
Plokščias dizainas
Flat Design (taip pat žinomas kaip „plokščias dizainas“) – tai minimalistinio ir paprasto stiliaus objektų dizainas. „Plokščio“ dizaino koncepcija yra paremta „trimačių“ elementų atsisakymu. Vietoj to pasirenkamas elegantiška ir estetiška objektų vizualizacija, taikant paprastus sprendimus vietoj trimačių vaizdų, naudojančių šešėlius, tekstūras ir nuolydžius.
Per pastaruosius kelerius metus, daug populiarių programų sąsajų ir interneto svetainių pasikeitė, atsisakydamos „tikroviškų“ grafikos elementų ir juos pakeisdamos plokščiais. 2013 metais taip savo operacinės sistemos „iOS 7“ dizainą pakeitė „Apple“, o „Microsoft“ šią koncepciją pasirinko dar 2010 metais, plokščią „Metro“ sąsaja pritaikę „Windows Phone 7“ programinėje įrangoje.
Plokščias dizainas
Kuriant tokį dizainą naudojami tik vizualiai plokšti (dviejų dimensijų) objektai be apimties ar gylio efektų. Šriftai turi būti paprasti ir atitikti bendrą dizaino stilių. Naudojamos paprastos figūros su aiškiais kontūrais ir ryškios spalvos be papildomų atspalvių. Spalvų paletė dažniausiai apsiriboja dvejomis ar keturiomis pagrindinėmis spalvomis, tai ypač dažnai sutinkama logotipo dizaine. Plokščias dizainas konceptualiai sutampa su minimalizmo tendencija ir nepripažįsta jokių nereikalingų komplikacijų.
Grafikos dizaineriams gali tekti susidurti su problema, nes čia yra gan sudėtinga aiškiai išskirti interaktyvius simbolius. Todėl viena iš svarbiausių kūrėjo užduočių bus visus elementus padaryti aktyviais arba tokius vizualiai išryškinti. Patyrę internetinių svetainių dizaineriai nėra linkę visiškai pereiti prie plokščio dizaino koncepcijos. Šiuo metu gana populiaru naudoti vadinamąjį „beveik plokščią“ dizainą, derinant lygius elementus su trimačiais, kurie leidžianti identifikuoti ir išryškinti smulkiausias detales.
Ilgas prasukimas
Maži ekranai neišvengiamai sukuria ilgą naršyklės lango slinktį. Atmesdami puslapių vartymą dizaineriai ir vartotojai pripažįsta, kad „nesibaigiantys“ puslapiai yra patogu: daugiau kūrybinės laisvės, aiškesnis pasakojimas, daugiau sąveikos ir supaprastinta navigacija (jei svetainėje nėra daug turinio). Ilgas prasukimas labiausiai pasiteisina svetainėse su didele mobilaus srauto dalimi arba dažnai atnaujinamu turiniu, tačiau yra mažiau veiksminga svetainėse su „sunkiu“ turiniu, pavyzdžiui, vaizdo įrašais arba didelės rezoliucijos nuotraukomis, kurios padidina užkrovimo laiką.
Animacija
Kadangi judesys traukia dėmesį, animacija gali įtakoti regėjimo hierarchiją, tai yra, ką mes pastebėsime pirmiausia. Be to, animacija taip pat parodo ryšį: laipsniškai sumažėjęs langas, pakilęs meniu – visa tai patvirtina šių veiksmų sėkmę, taip pat parodo vartotojui, kur jis šiuos elementus gali rasti vėliau.
Be to judesys svetainės elementams suteikia „gyvybės“ ir lankytojus provokuoja atlikti norimus veiksmus: nuorodas, kurioms panaudota įtaigi animacija, vartotojai paspaudžia dažniau, nei tas, kurios išsiskiria paprastu spalvos pasikeitimu.
Ryškios spalvos
Anksčiau dizaineriai buvo apriboti 216 internetui tinkančių spalvų, bet dabar jų yra milijonai. Nuo praėjusių metų, kartu su plokščiu dizainu, ypač išpopuliarėjo ryškios spalvos, kurios puikiai dera su kitomis dabartinėmis tendencijomis. Spalvos pritraukia dėmesį ir mažina tikimybę, kad jūsų svetainės atrodyti nuobodžiai, o tai yra natūralus minimalizmo trūkumas. Plačiai naudojamos kartu su šriftais, spalvos gali atkreipti dėmesį į tam tikrus žodžius ar frazes. Be to, jos gali atlikti kitas funkcijas ir pagerinti praktiškumą: pagalvokite apie blokus, kurie, užvedus pelės žymeklį, keičia spalvą – akivaizdus interaktyvumo rodiklis. Kiekviena spalva sukelia tam tikras emocijas, todėl reikia pasirinkti teisingai, kad ji atspindėtų Jūsų produkto esmę.
Išraiškingos nuotraukos
Ekranų skiriamosios gebos padidėjimas web dizainerius verčia naudoti aukštesnės kokybės (o kartais ir daugiau meniškas) nuotraukas. Tai labai svarbu naudojant visą foną užpildančius paveikslėlius, kurie idealiai tinka landing ir prisijungimo puslapiuose.
Naudokite užsakytas nuotraukas, arba parinkite tokias, kurios savo tema ir siužetu derėtų su svetaine. Pažiūrėkite kaip atrodo vaizdas su spalvotu filtru. Pavyzdžiui, geltonas atspalvis ant pilkos nuotraukos padarys ją labiau optimistišką.
Dinaminis šriftas
Internetinių svetainių kūrimas nėra vien grafika ir programavimas – tekstas taip pat ne mažiau svarbu. Kadangi atsirado daug naujų ir nemokamų šriftų, jie nebekelia sunkumų dizaineriams, todėl jie pradėjo vaidinti ypač svarbų vaidmenį web dizaine. Dinaminis ne visada reiškia puošnų ar sudėtingą šriftą. Iš tiesų, dažniausiai tai yra paprasta tipografija, prisitaikanti prie naujausių tendencijų, pavyzdžiui, plokščio dizaino ir minimalizmo. Dinaminės tipografijos tendencija reiškia bet kokį tekstą, kuris pritraukia dėmesį, nesvarbu, ar jis yra paprastas ar sudėtingas.
Daugeliu atvejų, dviejų šriftų svetainei pakanka. Atminkite, kad pagrindinis tipografijos uždavinys yra įskaitomumas ir aiškumas. Nesvarbu, koks įspūdingas šriftas, jei jis nėra aiškus – atsisakykite jo. Tinkamai parinkta tipografija gali tekstą padaryti pagrindiniu svetainės akcentu ir pagerinti bendrą įspūdį.
Sąveika su vartotoju
HTML5, CSS, „JavaScript“, „JQuery“ pažanga šiuo metu leidžia sukurti sąveiką su vartotoju, kuri stimuliuotų verslo plėtrą. Ši tendencija padidino elementų, kuriuos galima paspausti arba perbraukti, iššokančių langų, personalizacijos įrankių (pvz. geolokacijos), prasukamos navigacijos ir tarpinių bei ciklinių funkcijų kiekį. Šiemet taip pat matyti daugiau mikrosąveikų, pvz. „Dzin“ garsas išsiuntus laišką, arba į naują pranešimą dėmesį atkreipianti animacija. Tokie elementai paaiškina, kaip viskas veikia ir sąveiką padaro suprantamesne.
Kortelių schema
Kortelių schema svetainėms ir programėlėms padeda gausų turinį pateikti organizuotai ir tvarkingai. Taip išdėstyti blokai gali būti reguliuojami automatiškai, kad tiktų įvairių dydžių ekranams, todėl ši schema idealiai tinka prisitaikančiam dizainui. Pageidautina, kad visos kortelės būtų interaktyvios ir turėtų aiškias ribas, kad vartotojui nereikėtų spėlioti, kur baigiasi ar kur prasideda konkretus elementas.
Pabaigai pabrėšime, kad svarbiausia yra tai, kaip jūs naudojate tendencijas siekdami pagerinti vartotojų poreikius, o ne noras būti madingais. Ne visos paminėtos tendencijos tiks kiekvienai svetainei, todėl visada dirbkite su vartotojų grįžtamuoju ryšiu.