Sudėtingų, užsienio rinkose greitai populiarėjančių IT sprendimų idėjos ir vystymas tampa aukštos kvalifikacijos Lietuvos specialistų atsakomybe. Toks darbo turinys – „Danske Group IT Lietuva“ (DGITL) komandų kasdienybė. Kiek daugiau nei metus Lietuvoje veikiantis IT centras traukia profesionalus išskirtinėmis atsakomybėmis ir 2015 m. tapo bene sparčiausiai augusia IT organizacija šalyje.
„IT paslaugų centrai ir rinka Lietuvoje jau pasiekė savotišką lūžio tašką – profesionalai bręsta, ieško ne vien palankios darbo aplinkos, bet ir naujų profesinių iššūkių. Darbo turinys ir IT sprendimai, turintys įtakos didelėms rinkoms, milijonams vartotojų, – būtent tai ir leido mums suburti daugiau nei 400 profesionalų komandą per sąlyginai trumpą laiką, vos metus“, – sako Giedrius Dzekunskas, „Danske Group IT Lietuva“ vadovas.
„Danske Bank“ IT centro Lietuvoje pirmuosius veiklos metus vainikavo geriausio darbdavio tarp paslaugų centrų Vidurio ir Rytų Europoje apdovanojimas. Dar nė vienai organizacijai nepavyko gauti tokio įvertinimo veikiant vos metus.
Kitos kartos IT paslaugų centras
Pastaraisiais metais Lietuva tapo traukos objektu paslaugų centrams, tačiau jų darbo principai dažnai skiriasi tikslais ir kuriamu turiniu. Paprastai paslaugų centrai pasižymi tik tam tikrų užduočių perkėlimu arba funkcijų perkėlimu į kitas šalis.
Tuo tarpu aukščiausio tarptautinio lygmens paslaugų centrai dirba globaliose komandose, kurios dalinasi atsakomybėmis, sprendimų priėmimu ir projektais. Pasak G. Dzekunsko, tai ir yra vienas pagrindinių DGITL skiriamųjų bruožų – IT centras bendradarbiauja su įvairiose šalyse esančiais „Danske Bank“ padaliniais, tačiau dažnai sprendimai priimami ir IT produktai kuriami komandose Lietuvoje.
Šiuo metu centras Vilniuje atsakingas už globalios „Danske Bank“ grupės IT infrastruktūros kūrimą ir palaikymą, tarptautinių el. bankininkystės projektų valdymą, mobilių programėlių kūrimą ir plėtrą bei kitus projektus – nuo centrinių banko sistemų iki vartotojams skirtų mobiliųjų mokėjimų sprendimų. Kai kuriais jų naudojasi 5 mln. gyventojų Šiaurės Europos šalyse.
Lietuvoje kurti sprendimai pripažinti ekspertų
Per metus DGITL komandos jau sukūrė itin sėkmingų sprendimų, kurie keičia vartotojų įpročius didelėse rinkose. Vienas jų – mobiliųjų mokėjimų programėlė „MobilePay Norge“, skirta Norvegijos rinkai. Su šia „Danske Bank“ programėle galima atlikti smulkius atsiskaitymus tarp žmonių, turint tik kito asmens telefono numerį, taip pat atlikti greitus mobiliuosius mokėjimus parduotuvėse. Šia programėle gali naudotis ne tik „Danske Bank“ klientai.
„MobilePay Norge“ programėlę DGITL komanda su kolegomis Danijoje kūrė ir pristatė vartotojams per 5 mėnesius. Jau starto dieną ji sulaukė didelės sėkmės – programėlė parsisiųsta 12 tūkst. kartų. Šiandien programėle naudojasi jau daugiau nei 200 tūkst. vartotojų, ji pelnė ir 2 kokybės apdovanojimus Norvegijoje.
Kitas sėkmingas DGITL komandos sukurtas sprendimas – „eTax“. Tai įrankis banko specialistams, kurie aptarnauja dėl paskolų besikreipiančius klientus. „eTax“ sistema skirta pagreitinti ir supaprastinti kreipimosi dėl paskolos ir dokumentų pildymo procesą, taip pat sistemos pateikiami duomenys, pavyzdžiui, informacija apie mokesčius, leidžia banko specialistams geriau konsultuoti klientus. „eTax“ sprendimas buvo sukurtas ir paleistas per 6 mėn., o šiandien juo naudojasi apie 2 tūkst. „Danske Bank“ konsultantų.