Viktorinos prenumeratos paslaugas teikiančios bendrovės „Mobilwin“ internetiniame puslapyje siūloma „smagiai praleisti laiką ir laimėti puikių prizų“ – telefonų ar kitų išmanių įrenginių. Dalis vartotojų paslaugas užsisako per neapdairumą – vartotojai nepastebi, kad mokestis nėra vienkartinis ir tik po kurio laiko supranta, kad už loteriją sumokėjo kelis ar keliolika kartų daugiau, nei ketino.
Į „15min“ kreipėsi „Bitės“ abonentė, kurią papiktino toks, anot jos, apgaulingas verslo modelis.
„Šia paslauga apgaulingu būdu mane įviliojo į apgaulingą loteriją. Išsiunčiau SMS numeriu 1337, o paslauga baigėsi mano duomenų pasisavinimu ir man visai nesuprantamos prenumeratos apmokėjimu“, – rašė „15min“ skaitytoja.
„Mobilwin“ internetiniame puslapyje norinčių laimėti prizus vartotojų prašoma suvesti telefono numerį ir dalyvauti loterijoje, kurioje galima laimėti įvairių prizų.
Dalis vartotojų nepastebi, kad išsiuntę vieną žinutę užsisako prenumeratą ir 2,9 euro mokestis automatiškai nuskaičiuojamas kas savaitę, o apie prenumeratos mokestį pirmą kartą sužino po keleto mėnesių pasižiūrėję sąskaitos išklotinę.
Išsiųsdamas žinutę vartotojas automatiškai sutinka, kad jo asmeniniai duomenys būtų naudojami ir reklamos tikslais.
„Užsiregistravę šiai paslaugai, sutinkate iš mūsų bei mūsų rėmėjų retkarčiais gauti naujienas, specialiuosius pasiūlymus, reklamas ar kitą reklaminę medžiagą. Tiesiogiai siunčiame visus tokius trečiųjų šalių pasiūlymus“, – rašoma nuostatose. Tiesa, čia pat priduriama, kad „tiekėjas negali užtikrinti absoliučios sistemos apsaugos nuo neteisėto trečiosios šalies naudojimo“.
„Bitės“ klientai sprendžia patys
„Bitės“ Korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovė Žana Jakevičienė teigia, kad su minėta kliente įvyko nesusipratimas tarp telefono savininkės ir paslaugos „Mobilwin“ teikėjų. Esą klientė paslaugą buvo užsisakiusi savo iniciatyva, tačiau vėliau kreipėsi dėl nesuteiktos paslaugos. Galiausiai, klientei mokestis buvo kompensuotas.
Ž. Jakevičienė pridūrė, kad dėl paslaugos atsisakymo yra kreipęsi ir daugiau klientų, tačiau jų nebuvo daug. „Tokiais atvejais klientams primename, kad „Bitė“ teikia tik mobilųjį ryšį, tačiau patys klientai pasirenka, kuriomis trečiųjų šalių teikiamomis paslaugomis naudotis, – rašė Ž. Jakevičienė. – Kiekvieno kliento pastabą ar nusiskundimą fiksuojame, ir būtinai informuojame paslaugos teikėją. Jei atsitiktų, kad pastabų ar nusiskundimų sulauktume daugiau, tai būtų rimta priežastis svarstyti, ar tęsti bendradarbiavimą.“
„Tele 2“ paslaugos nebeteikia po vartotojų skundų
„Tele2“ klientams tokios viktorinos paslaugos neteikiamos. Anot bendrovės atstovo žiniasklaidai Baltijos šalyse Andriaus Baranausko, po vartotojų skundų viktorinos prenumeratos paslaugų buvo atsisakyta.
„Šią paslaugą atjungėme dėl vartotojų skundų ir dėl nederamos reklamos. Vartotojai skundėsi, kad yra apgaudinėjami, buvo pažeidžiamos ir mūsų vidinės taisyklės. Savo klientais rūpinamės“, – pasakojo A. Baranauskas.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) duomenimis, dėl „Mobilwin“ veiklos iki šiol skundų gauta nebuvo.
Paklausta, ar „Mobilwin“ puslapyje informacija apie tai, kad mokestis už paslaugą bus ne vienkartinis pateikiama aiškiai, VVTAT Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė sakė: „Paslaugos teikėjo tinklalapyje matyti, kad informacija apie prenumeratą yra pateikta prieš vartotojui priimant sprendimą įvesti savo telefono numerį, taip pat yra atskira skiltis „Nuostatos ir sąlygos“, kurias vartotojas turėtų perskaityti prieš užsisakydamas prenumeratą. Papildomai informuojame, kad internetiniuose tinklalapiuose teikiamos informacijos šrifto dydžio teisės aktai nereglamentuoja.“