Tarptautinė audito ir konsultacijų įmonė „Deloitte“ paskelbė technologijų, žiniasklaidos ir telekomunikacijų sektoriaus prognozes 2016 metams. „Deloitte“ skaičiuoja, kad virtuali tikrovė (VT) 2016 m. sugeneruos pirmąjį milijardą JAV dolerių, iš kurio – apie 700 milijonų sudarys techninės įrangos pardavimai, o likusi suma bus sugeneruota turinio dėka. 15-oje „Deloitte“ „Pasaulinių technologijų, žiniasklaidos ir telekomunikacijų sektoriaus (TMT) prognozių“ publikacijoje akcentuojama, jog parduota 2,5 milijonų VT „šalmų“ ir 10 milijonų žaidimų kopijų. Taip pat teigiama, jog labiausiai išlaidaus nuolatiniai vartotojai VT srityje, o ne retokai žaidžiantys asmenys.
„Tikėtina, kad 2016 m. virtuali tikrovė taps milijardą dolerių generuojančia rinka, ir ilgainiui VT turėtų tik didėti dėl išmaniųjų telefonų, asmeninių kompiuterių ar televizorių prisitaikymo“, – teigia „Deloitte“ pasaulinio TMT sektoriaus vadovas Paul Sallomi.
„Pastebime akivaizdų kognityvinių technologijų – kompiuterinio matymo, šnekamosios kalbos kompiuterinio apdorojimo, automatinio mokymo – augimo potencialą. Šiais metais tikėtina, kad 80 iš 100 didžiausių programinės įrangos kompanijų naudos kognityvines technologijas. Todėl kompiuteriją galime pamatyti visai kitokią nei esame pripratę“, – teigia p. Sallomi. „Nors kognityvinės technologijos gali sulaukti mažiau greito vartotojų dėmesio negu nauji virtualūs „šalmai“, tikėtina, kad įmonėms ir fiziniams asmenims kognityvinės technologijos taps svarbesnės per ilgesnį laikotarpį“, – pridūrė p. Sallomi. Tūkstantmečio karta iš naudojamų technologijų sąrašo vis dar neskuba išbraukti asmeninių kompiuterių
„Deloitte“ prognozuoja, kad nors tūkstantmečio karta yra laikoma išmaniųjų telefonų vartotojų karta, tikėtina, jog 2016 m. jaunesnieji tūkstantmečio kartos atstovai (18–24 m. amžiaus grupėje) labiausiai naudos asmeninius kompiuterius.
Remiantis „Deloitte“ tyrimo, atlikto 13-oje išsivysčiusių pasaulio valstybių, rezultatais, vidutiniškai 85 proc. jaunesniųjų tūkstantmečio kartos atstovų turėjo prieigą prie nešiojamų kompiuterių. Šis tyrimas atskleidė, kad 18–24 m. jaunuoliai mano, jog išmanusis telefonas ir asmeninis kompiuteris papildo, o ne pakeičia vienas kitą. Tokį požiūrį galėjo lemti smukusios nešiojamų kompiuterių kainos (rinkoje nešiojamų kompiuterių pasiūla siekia mažiau nei 500 JAV dolerių).
Kitos pasaulinės „Deloitte“ prognozės TMT sektoriui 2016-iems metams:
Technologijos
- Moterys IT pozicijose. Iki 2016 m. pabaigos išsivysčiusiose šalyse mažiau nei 25 proc. informacinių technologijų (IT) pozicijų atiteks moterims. Šis procentas išlieka panašus į 2015 m. rodiklį.
- Kognityvinės technologijos praplės įmonių programinės įrangos galimybes. Spėjama, kad 2016 m. daugiau nei 80 iš 100 didžiausių programinės įrangos kompanijų į savo produktus įdiegs kognityvines technologijas, pavyzdžiui, kompiuterinio matymo, šnekamosios kalbos kompiuterinio apdorojimo, automatinio mokymo ar kalbos atpažinimo technologijas. Praėjusiais metais 64 iš 100 didžiausių kompanijų pristatė savo produktus ar paslaugas, kuriose buvo įdiegtos viena ar daugiau kognityvinių technologijų. Taigi 2016 m. tikėtinas 25 proc. augimas.
- Mobilūs mikro mokėjimai įgauna pagreitį. Prognozuojama, kad 2016 m. vartotojų, naudojančių mikro mokėjimų paslaugas savo mobiliuose įrenginiuose (išmaniuosiuose telefonuose ir planšetėse) padaugės 150-čia proc. ir iš viso šiomis paslaugomis naudosis 50 mln. nuolatinių vartotojų.
- 2016 m. grafemos rinkos vertė, tikėtina, sieks dešimtis milijonų JAV dolerių, tačiau per šiuos metus išleistos išlaidos tyrimams ir plėtrai greičiausiai sieks šimtus milijonų dolerių. Palaipsniui grafema gali būti įdiegta į produktus, kurių metinė vertė siekia milijardus dolerių, tačiau gali prireikti kelių dešimtmečių, kol šios medžiagos visos galimybės bus pilnai panaudotos.
Žiniasklaida
- Mobilieji reklamos blokavimo įskiepiai. Numatoma, kad iki 2016 m. pabaigos reklamos blokavimo įskiepis bus įdiegtas tik į 0,3 proc. visų mobiliųjų įrenginių. Tai sudarys grėsmę mažiau nei 100 mln. JAV dolerių (0,1 proc.) visos mobiliosios reklamos rinkos, siekiančios 70 mlrd. JAV dolerių.
- Mobilieji žaidimai: labai populiarūs, tačiau mažiau pelningi. Spėjama, kad 2016 m. mobilieji žaidimai išmaniuosiuose telefonuose ir planšetėse taps populiariausia žaidimų platforma pagal programinės įrangos pajamas, kurios turėtų siekti 35 mlrd. JAV dolerių (20 proc. daugiau nei 2015 m.). Tikėtina, kad asmeninių kompiuterių žaidimai sugeneruos 32 mlrd. JAV dolerių, o žaidimų konsolės – 28 mlrd. JAV dolerių, atitinkamai tik 5 proc. ir 6 proc. daugiau nei pernai.
- Tikėtina, jog 2016 m. eSportas sugeneruos 500 mln. JAV dolerių, t. y. 25 proc. daugiau nei 2015 m., o jo auditoriją greičiausiai sudarys beveik 150 mln. nuolatinių ir atsitiktinių žiūrovų. Šios prognozuojamos pajamos yra tik maža dalis didžiojo sporto – europietiško futbolo, JAV futbolo, krepšinio, beisbolo ar ledo ritulio – pajamų, kurios svyruoja nuo 4 mlrd. iki 30 mlrd. JAV dolerių.
- Tikėtina, kad europiešiško futbolo rinka 2016–2017 m. pirmą kartą pasieks 30 mlrd. JAV dolerių ribą.
- Spėjama, kad 2016 m. JAV ir Kanadoje kino teatrų pajamos už bilietų pardavimą kris apie 3 proc. iki 10.6 mlrd. JAV dolerių. Turėtų būti parduota apie 1,3 mlrd. bilietų.
- JAV televizija: jokio sprogimo, tik iššūkiai. 2016 m. JAV didžioji tradicinės televizijos rinka, tikėtina, sugeneruos 170 mlrd. JAV dolerių, tačiau vis dėlto susidurs ir sunkumais, ypač šiose srityse: mokamos televizijos populiarumas ir prenumeratorių skaičius; vidutinė mėnesinė mokamos televizijos sąskaita; vartotojai, įsijungiantys antenas; gyventojų, ypač 18–24 m. jaunimo, realus laiko praleidimas prie TV.
Telekomunikacijos
- Gigabito spartos interneto eros pradžia. Iki metų pabaigos gigabito per sekundę (Gbit/s) interneto ryšio vartotojų skaičius, tikėtina, išaugs iki dešimties milijonų. Tai yra 10 kartų šoktelėjęs augimas, o apie 70 proc. šio ryšio vartotojai bus namų ūkiai. Didėjanti paklausa, tikėtina, bus susijusi su didėjančiu prieinamumu ir krentančiomis kainomis. Tikimasi, kad nuo 2020 m. apie 600 mln. prenumeratorių naudosis tinklais, siūlančiais gigabito tarifą.
- Naudoti išmanieji telefonai. Per 2016 metus vartotojai planuoja parduoti apie 120 mln. naudotų išmaniųjų telefonų, sugeneruosiančių daugiau nei 17 mlrd. JAV dolerių. Tai yra akivaizdus augimas lyginant su 2015 m. naudotų išmaniųjų telefonų pardavimais, kurie siekė 11 mlrd. JAV dolerių (buvo parduota 80 mln. išmaniųjų telefonų). 10 proc. aukščiausios klasės naujų išmaniųjų telefonų, kainuojančių 500 JAV dolerių ar daugiau, tikėtina, iki 2016 m. pabaigos bus patekę į antro arba trečio savininko rankas.
- Dalijimasis nuotraukomis. 2016 m. 2,5 trilijonų nuotraukų bus pasidalinta ar patalpinta internete – t. y. 15 proc. daugiau nei pernai. Daugiau nei 90-čiai proc. šių nuotraukų bus naudojami išmanieji telefonai. Skaičiuojama, kad skaitmeniniai SLR fotoaparatai, kompaktiniai fotoaparatai, planšetės, nešiojami kompiuteriai kartu sudarys likusią dalį. Šie skaičiavimai neapima trilijono nuotraukų, liekančių įrenginių atmintyje.
- Išskirtinių duomenų augimas. Išsivysčiusiose rinkose apie 26 proc. išmaniųjų telefonų vartotojų, tikėtina, visai nesinaudos tradiciniu telefono skambučiu. Šie asmenys jokiu būdu nenustos bendrauti, tačiau atsisakys tradicinių balso skambučių ir pakeis juos sms, balso ir vaizdo priemonėmis.
- VoLTE / VoWiFi. 100 mobiliųjų operatorių visame pasaulyje greičiausiai pasiūlys mažiausiai vieną balso paslaugų paketą 2016 m. pabaigoje. Skaičiuojama, kad apie 300 mln. vartotojų naudosis VoWiFi technologija, t. y. 5 kartais daugiau nei 2015 m. pradžioje.
15 metus iš eilės „Deloitte“ „Pasaulinių technologijų, žiniasklaidos ir telekomunikacijų sektoriaus (TMT) prognozių“ publikacijoje pateikiamos 12–18 mėnesių perspektyvos apie pasaulines esmines tendencijas technologijų, žiniasklaidos ir telekomunikacijų srityje.