26 Lietuvos mokytojai pateko tarp 4 tūkst. visame pasaulyje, kuriems „Microsoft“ suteikė mokytojų novatorių-ekspertų vardą. Šiuo skaičiumi Lietuvos pedagogai lenkia kolegas Baltijos šalyse ir tokias valstybes, kaip Šveicarija ar Japonija.
Kiekvienais metais JAV programinės ir techninės įrangos gamintojas „Microsoft“ pasirenka novatoriškus pedagogus ekspertus, kurie pasitelkia į pagalbą technologijas tiek klasėse, tiek mokymosi programose ir taip siekia pagerinti mokymosi kokybę.
„Microsoft“ mokytojų novatorių-ekspertų vardas suteikiamas įkvepiantiems pedagogų pavyzdžiams, kurie taiko naujus technologinius mokymo ir mokymosi būdus savo klasėse, kurie motyvuoja mokinius ir skatina juos pasiekti daugiau. Džiugu, kad mokytojai tampa pavyzdžiais vaikams ir parodo, kaip galima pasinaudojant technologijomis ne tik palengvinti mokymosi procesą, bet ir jį padaryti įdomesniu. Smagu, jog puikiai reprezentuojame Lietuvą ir tarptautiniu mastu“, – tikina Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ vadovas.
Lietuva skaičiumi lenkia net Japoniją
Lyginant su praėjusiais metais, „Microsoft“ mokytojų novatorių-ekspertų gretas papildė net 21 pedagogas iš Lietuvos. Iš viso dabar tokį vardą turi 26 Lietuvos mokytojai. Šiuo rodikliu mūsų šalis lenkia kaimynes Latviją ir Estiją, kurios atitinkamai turi 3 ir nė vieno mokytojų novatorių-ekspertų. Europos ir pasaulio mastu Lietuva taip pat neatsilieka. 26 Lietuvos mokytojai lenkia kolegas Kroatijoje (12), Slovėnijoje (13), Šveicarijoje (20) ir net tokią technologiškai inovatyvią valstybę kaip Japonija, kuri gali pasigirti 25 mokytojais novatoriais-ekspertais. Taip pat Lietuva gali pasigirti turinti vieną „Microsoft“ parodomąją mokyklą – Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnaziją bei dvi Asocijuotas parodomąsias mokyklas Kaune: Kazio Griniaus progimnaziją bei Jono ir Petro Vileišių mokyklą-daugiafunkcį centrą. Šie įvertinimai skiriami mokykloms, demonstruojančioms inovacijų naudojimą mokymosi procese bei mokymosi aplinkos, paremtos technologijomis, kūrimą.
Technologijos leidžia mokytojams visada būti šalia
„Naudojant informacines technologijas, paprasčiau individualizuoti užduotis, disciplinuoti mokinius bei stebėti jų pažangą, o tai skatina juos atsakyti už savo mokymąsi ir stebėti asmeninę pažangą. Tačiau svarbiausia, jog mokiniai jaučiasi drąsiau ir namuose, nes žino, kad mokytojas visada šalia, – tikina Lina Jurevičienė, Kauno Kazio Griniaus progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, priklausanti mokytojų novatorių-ekspertų bendruomenei. – Kaip mokytoja, pati naudoju „Office 365“ paketą ir jo siūlomus įrankius – „OneNote“ aplanką klasei, „Excel Online“ apklausas. Ne tik pati rengiu mokomąją medžiagą, bet ir mokinius skatinu pristatymus rengti su „Sway“ programa. Bendrauti su mokiniais ir jų tėvais saugioje internetinėje erdvėje padeda uždaras „Yammer“ socialinis tinklas. Taip pat aktyviai naudoju ir „ActivInspire“ programą, leidžiančią parengti interaktyvias įvairių mokomųjų pamokas, džiaugiuosi „ActiVote“ atsako sistemos galimybėmis.“ Anot pedagogės, technologijos taupo laiką, mažina popierizmą, padeda tinkamiau pritaikyti ugdymo turinį ir koordinuoti mokymosi veiklas.
IT privalumais džiaugiasi ir Kauno Jono ir Petro Vileišių mokyklos-DC geografijos ir istorijos mokytojas novatorius-ekspertas Gediminas Grėsius, kuris teigia, jog moksleiviai labai noriai reaguoja į technologijų naudojimą mokantis, o pats procesas tampa įvairialypis: „Mokiniams smagu išbandyti įvairius išmanius įrenginius ar programas, naudojame interaktyvias lentas, turime planšetines klases, kuriose daugiausia taikome „Microsoft“ siūlomus įrankius, taip pat programėles testų kūrimui bei prezentacijoms.“
Pedagogo nuomone, technologijos išmoko valdyti informaciją: „Mokiniai, naudodami technologijas, įgunda, kaip tinkamai atrinkti informaciją, ją analizuoti ir pateikti. Atliekame daug prezentacijų, todėl mokiniai po truputį atsikrato auditorijos baimės.“ Pasak jo, technologijos neturi visiškai pakeisti įprastų mokymosi metodų, nes mokiniai yra skirtingi ir vieniems labiau tinka tradicinis mokymosi būdas, o kiti, norėdami palengvinti mokymosi procesą, pasitelkia technologijas.
Įvertinimas atveria duris į milijoninę bendruomenę
Mokytojo novatoriaus-eksperto vardas nėra tik paprastas „Microsoft“ įvertinimas. Šis pripažinimas suteikia įvairių privalumų tiek pedagogams, tiek jų mokiniams. Lietuvos mokytojai, „Microsoft“ pripažinti mokytojais novatoriais-ekspertais, gauna galimybę įsijungti į milijoninę bendruomenę ir naudotis įvairiais „Microsoft“ siūlomais ištekliais, kaip specializuotos programos mokymuisi bei „Microsoft“ partnerių pasiūlymai švietimui, „Office“ paketas bei gauti informaciją iš „Microsoft“ apie jų vykdomus mokslinius tyrimus. Be to, mokytojai bei jų moksleiviai yra kviečiami dalyvauti įvairiose tarptautinėse iniciatyvose, atsiranda galimybė pasitelkti mokytojus iš kitų šalių ir, naudojant „Skype“, surengti kiek kitokią interaktyvią pamoką.