„Mūsų tikslas ne tik užtikrinti naminių gyvūnėlių saugumą, kuriant jiems šviesą atspindinčius antkaklius, bet ir pasirūpinti tais, kurie savo likimo pasirinkti negalėjo ir dabar, pamesti šeimininkų, gyvena prieglaudose“, – pasakojo Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir Vadybos fakulteto (KTU EVF) Marketingo studijų programos studentai Indrė Stasiulaitytė, Karolina Skersytė ir Haroldas Urbonavičius.
Inovatyvaus startuolio „DOGlight“ kūrėjai žino, kad rinkoje tikrai nėra vieninteliai įgyvendinę mintį kurti šviesą atspindinčius antkaklius augintiniams, tačiau jau dabar gali pasigirti tuo, kad savo konkurentus lenkia gaminio kokybe: antkaklis yra pagamintas iš tvirtos odos ir patikimos „Reflexite“ atšvaitinės medžiagos. Pasak studentų, rinkoje mažai taip gerai šviesą atspindinčių atšvaitų gyvūnams, nors konkurentų kainos daug aukštesnės.
Neslėpdami svajonių sukurti tarptautinį verslą, būsimi marketingo specialistai pasakoja, jog iššūkiai, su kuriais teko susidurti atidarant savo, kad ir mažą įmonę, buvo daug sunkesni, nei tikėtasi, o žmonės, nors ir rodydami didelį susidomėjimą, dar prisibijo įsigyti novatorišką prekę savo augintiniams.
Idėja gimė mokykloje
Paklausus kaip gimė mintis kurti būtent tokią nestandartinę prekę, kolektyvo merginos prisimena, jog idėja gaminti antkaklius augintiniams kilo dar mokyklos suole, ir ne tik iš didelės meilės savo gyvūnams. Esą išskirtinių priežasčių tam nebuvo: norėdamos sudalyvauti moksleivių projekte „Junior achievment“, turėjo sukurti novatorišką produktą, kuris tiktų plačiam naudojimui.
„Tuo metu į šią mintį rimtai nežiūrėjome. Sugeneravome projektą, jį įvykdėme ir, laikui bėgant, tiesiog pamiršome, jog toks buvo. Universitete gavus pasiūlymą dalyvauti konkurse prisiminėme mokykloje sukurtus atšvaitinius antkaklius gyvūnėliams ir taip nusprendėme įpūsti savo kūriniui naują gyvybę“, – teigė K. Skersytė.
„DOGlight“ kūrėjai tvirtino, jog KTU studijų metu įgytos žinios padėjo susipažinti su verslo bei produkto kūrimo strategijomis, užvedė ant kelio rengiant planus bei paskatino imtis iniciatyvos. Taip šviesą atspindintys antkakliai pasiekė Vilniuje organizuojamo konkurso „Idėja“ finalą, o vėliau atsidūrė ir 2015 metų jaunųjų mokslininkų darbų kataloge KTU „Technorama“, o šiandien jau yra prekyboje ir laukia, kada galės apsaugoti bei papuošti vis daugiau Lietuvos naminių gyvūnėlių.
Ieško investicijų
Startuolio „DOGlight“ atstovai neslepia, jog produkto kūrimo ir vystymo kelias yra sunkesnis, nei buvo tikėtasi. Net tokį atrodytų paprastą antkaklį, kurio funkcija yra atspindėti šviesą, suprojektuoti užima daugiau laiko, nei buvo planuojama, o ką jau kalbėti apie tai, jog galvose dar kirba vizija sukurti antkakliuose įmontuota GPS technologija.
„Pasirodė, jog norint turėti gerą ir patikimą produktą reikia daug išmokti: turi žinoti medžiagas, jų savybes, reikia suprasti, kur galima dėti siūles, o kur ne, kokia gali būti sagtis, o kokia ne. Viskas paprasta atrodo tik iš pirmo žvilgsnio“, – sakė H. Urbonavičius.
Vaikino nuomone, Lietuvoje GPS sistemą turintis antkaklis būtų vienintelis toks, tačiau šalies rinka tam per maža. Užsienyje, kur yra kitoks požiūris į augintinius, tokia sekimo programa turėtų daug didesnį pasisekimą.
„Norėdami sukurti antkaklį su navigacijos sistema privalome gauti dideles investicijas, kurių negalime pasiekti neturėdami stabilaus ir užtikrinto produkto. Būtent dėl to šiandien esame susikoncentravę į antkaklio su atšvaitu tobulinimą, mąstome kaip padidinti pardavimus bei kuriame komunikacijos strategiją savo veiklai.
Norime, kad, išleidus sekimo programą turinčius antkaklius, už konkurentus būtume pranašesni ne tik dizainu, bet ir kaina. Šiuo metu rinkoje toks produktas kainuoja itin didelius pinigus. Mūsų tikslas, kad juos galėtų įpirkti kiekvienas“, – teigė studentas.
Perki antkaklį – dovanoji pašarą
Kurdami nuosavą verslą KTU studentai galvoja ne tik apie plėtrą ar pelną, bet kartu ir socialiai integruoja savo veiklą padėdami gyvūnų prieglaudai „Penkta koja“. Kiekvienas įsigijęs 15 eurų kainuojantį šviesą atspindintį „DOGlight“ antkaklį gyvūnų prieglaudai dovanoja kilogramą pašaro.
„Mes norime įrodyti, kad mums rūpi globali gyvūnų priežiūros problema. Siekiame rūpintis augintinių saugumu ir sumažinti gyvūnėlių žūčių skaičių keliuose. Kartu norime padėti ir tiems, kurie negalėjo pasirinkti savo likimo ir buvo išmesti į gatvę, o dabar dienas leidžia gyvūnų prieglaudose. Savo įmonės veikla norime skatinti ir žmonių visuomeniškumą. Juk įsigijęs mūsų sukurtą antkaklį tu ne tik apsaugai savo augintinį, bet ir pamaitini tuos, kurie neturi namų ir tik laukia, kada galės būti naujos šeimos dalimi“, – kalbėjo jaunieji verslininkai.
Būsimieji marketingo specialistai džiaugiasi, kad susidomėjimas inovatyviais „DOGlight“ antkakliais sparčiai didėja, pardavimai auga. Artimiausi planai – dar labiau patobulinti antkaklio funkcionalumą, padidinti pardavimų kiekį ir to pasėkoje įgyvendinti svajonę – sukurti GPS sekimo įranga turinčius antkaklius ir „DOGlight“ paversti tarptautiniu verslu.