Šiandien, sparčiai kylant pragyvenimo lygiui ir žmonėms vis dažniau lankantis restoranuose, kavinėse bei baruose, šiems tenka susidurti su beprotiška konkurencija. Supratimas, kas yra tavo restorano lankytojas, gebėjimas įtikti norams bei tinkamų rinkodaros priemonių pasirinkimas padeda išsiskirti iš konkurentų. Tačiau didelei daliai maitinimo įstaigų taip ir nepavyksta surasti savo išskirtinumo. Apie tai, kokie inovatyvūs technologiniai sprendimai padeda aplenkti konkurentus ir kas leidžia išsiskirti, kalbamės su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidente Evalda Šiškauskiene bei „Samsung Electronics Baltics“ pardavimų verslo klientams vadovu Romualdu Broniukaičiu.
Ponia Šiškauskiene, į ką jūsų nuomone klientai labiausiai kreipia dėmesį maitinimo įstaigose?
Dėl gyvenimo tempo spartėjimo bei technologijų skvarbos klientai tikisi vis daugiau, ir tai ką jie gavo vakar, šiandien jau nebepakanka. Ieškoma naujų patirčių, nestandartinių technologinių sprendimų, kokybiškesnio produkto, aptarnavimo bei jaukesnės aplinkos. Be to, mažiausia klaida gali sugadinti restorano reputaciją. Technologijų amžiuje informacija sklinda žaibiškai ir nepatenkinti klientai aktyviai pasidalina savo patirtimi su kitais.
Bet ar restoranai geba prisitaikyti prie besikeičiančių klientų norų?
Pamažu mokomės prisitaikyti. Maisto kokybei ir skoniui skiriama daugiausiai dėmesio. Maitinimo įstaigų savininkai stengiasi patenkinti šiuolaikinio, nuolat skubančio, žinančio ko nori vartotojo poreikius. Tam keičiami interjerai, investuojama į gerą virtuvės įrangą, keičiamas aptarnavimo stilius, didelis dėmesys skiriamas inovatyviems technologiniams sprendimams, tokiems, kaip bekontakčiai mokėjimai ar išmanūs informaciniai ekranai, kurie savaime prisitaiko prie kiekvieno lankytojo poreikių.
Kaip, jūsų nuomone, restoranų verslą keičia technologijos bei socialiniai tinklai?
Kalbant apie technologinius sprendimus, Lietuvos maitinimo įstaigos žengia pirmuosius žingsnius. Po truputį diegdami technologijas pratiname vartotoją prie netradicinių sprendimų, bei taip kuriame išskirtinumą. Pasauliniai pavyzdžiai rodo, kad pritaikius naujoves gerokai supaprastinamas virtuvės bei aptarnaujančio personalo darbas.
Tarkime vienas iš sėkmingesnių išmaniųjų ekranų panaudojimo pavyzdžių buvo vaikams skirtame restorane. Valgiaraštis pateikiamas ekrane automatiškai keičiasi pagal dienos laiką bei restorane esantį vaikų kiekį, siūlydamas skirtingus pusryčių, pietų bei vakarienės meniu. Be to, tame pačiame ekrane transliuojami ir multiplikaciniai filmai vaikams.
Taip pat vis daugiau kavinių ir restoranų priima mobiliuosius atsiskaitymus nuskaitant ant staliuko esantį QR kodą ir tokiu būdu sumokant. Padavėjai dėl šių programėlių sutaupo laiko, o klientai gali susimokėti ir greičiau išeiti. Su laiku bekontakčiai mokėjimai taps vis patogesni ir populiaresni, todėl tokių bei panašių technologinių sprendimų restoranuose netolimoje ateityje matysime vis daugiau.
Tuo tarpu socialiniai tinklai suteikia labai daug galios nuomonės formuotojams – aprašymai gali pritraukti žmonių antplūdį ar atvirkščiai. Ar tai yra gerai? Aš nežinau, nes tokia galia gali būti panaudojama ir norint pakenkti tam tikriems restoranams. Tačiau tai taip pat priverčia restoranus pasitempti ir išlaikyti kokybės kartelę, todėl vienareikšmiškai blogai to vertinti negalima.
Pone Broniukaiti, jūs, kaip technologijų ekspertas, gal galite atskleisti kokios technologijos gali padėti išsiskirti rinkoje?
Technologijos leidžia kiekvieno kliento apsilankymą suasmeninti. Mobilūs mokėjimai, maisto pasirinkimas naudojant išmaniuosius ekranus, ar restoranų įvertinimas socialiniuose tinkluose leidžia lankytojams kontroliuoti aptarnavimo procesą. Be to, išmanūs įrenginiai prisideda ir prie restorano įvaizdžio stiprinimo.
Inovatyvūs sprendimai gali interjerui suteikti naujumo, išskirtinumo, šiuolaikiškumo įvaizdį, bei tuo pačiu sukurti patogesnę aptarnavimo sistemą. Pavyzdžiui, išmaniuosiuose ekranuose pateikiamą informaciją galima pritaikyti skirtingiems vartotojams ir jų poreikiams. Ekrane atvaizduojamame meniu galima paskaityti apie patiekalą, jo ingredientus bei įeinančius alergenus. Jeigu klientas nuolat užsuka į restoraną, specialūs algoritmai ekrane pateikia jau suformuotą meniu, kuris atitinka kliento skonį remiantis jo ankstesniais pasirinkimais. Optimalus informacijos kiekis, informacijos pritaikymas asmeniniams poreikiams bei spartesnis užsisakymo procesas sukuria išskirtinumo jausmą lankytojui.
Ekranus galima valdyti mobiliuoju telefonu – restoranai gali juos išnaudoti papildomai kaip specialių pasiūlymų ar žaidimų pristatymui arba reklamai, tuo tarpu suteikus prieigą vartotojams, jų įtraukimo galimybes riboja tik vaizduotė. Besikeičiantys vaizdai ekrane bei jų pritaikymas tikslinei auditorijai gali prisidėti prie išskirtinės patirties restorane sukūrimo bei naujų klientų pritraukimui ir išlaikymui.
Ačiū už pokalbį.