Nuo žaidimų konsolių iki planšetinių kompiuterių ir dėvimųjų įrenginių – tai populiariausios pastarojo dešimtmečio kalėdinės dovanos. Nuo 2005 m. įvyko tikra revoliucija žaidimų, skaitymo, fizinio aktyvumo stebėsenos ir darbui skirtų įrenginių srityje. Tad kokios buvo technologijų vystymosi tendencijos ir kokie įrenginiai sulaukė didžiausios sėkmės per pastarąjį dešimtmetį?
2005 m. „Xbox 360“ tapo geidžiamiausia kalėdine dovana. Paklausa smarkiai viršijo pasiūlą, kuomet šimtai kompiuterinių žaidimų mėgėjų ištisas valandas laukė lietuje, kad įsigytų žaidimų konsoles, kurios buvo išparduotos vos per kelias valandas. Praėjus 9 m. po konsolės išleidimo, „Microsoft“ paskelbė, kad jų buvo parduota 84 mln. Pajamos iš šiai platformai skirtų žaidimų pardavimų siekė 37,7 mlrd. JAV dolerių. Remiantis naujausiais duomenimis, „Xbox 360“ mėgėjai žaisdami iš viso praleido daugiau kaip 88 mlrd. valandų arba 10 mln. metų.
2006 m. „Sony“ metė iššūkį „Microsoft“ ir pristatė „PlayStation 3“. Pirmą kartą šios konsolės pasirodė 1995 m. ir iki šiol „PlayStation“ ir „PlayStation 2“ išlieka visų laikų populiariausiomis žaidimų konsolėmis. Iki šios dienos iš viso buvo parduota 344 mln. keturių kartų „PlayStation“ konsolių.
2007 m. pristatytas „Nintendo Wii“, pavertęs kompiuterinius žaidimus fizinio aktyvumo reikalaujančia pramoga. „Forbes“ žurnalas pavadino „Wii“ konsolę revoliucine ir galinčia nulemti, kad vaizdo žaidimai taps tokie pat populiarūs, kaip stalo ar kortų žaidimai. Nuo išleidimo buvo parduota daugiau kaip 100 mln. šių žaidimo konsolių.
2008 m. parduotuvėse pasirodė „iPhone 3G“. Šiuo metu jau išleista 12 „iPhone“ išmaniojo telefono versijų, o parduota jų daugiau kaip 500 mln. vienetų. Net ir šiandien šis telefonas išlieka visų laikų populiariausiu išmaniuoju telefonu.
2009 m. „Amazon“ pristatė „Kindle 2“ skaityklę, o kitų metų pradžioje bendrovės įkūrėjas ir vadovas Jeffas Bezosas pareiškė, kad kiekvienai dešimčiai įprastų knygų buvo parduotos šešios „Kindle“ knygos. „Kindle“ iki šiol išlieka nenuginčijama elektroninių skaityklių rinkos lydere. 2013 m. duomenimis, iš viso buvo parduota apie 44 mln. šių skaityklių.
2010 m. „Apple“ pristatė „iPad“. Lyginant su ankstesniais planšetiniais kompiuteriais, „iPad“ buvo pristatomas kaip vartotojams skirtas įrenginys, užpildysiantis spragą tarp išmaniojo telefono ir nešiojamojo kompiuterio. Iki šios dienos parduota virš 292 mln. šių planšetinių kompiuterių.
2011 m. technologijų pasaulyje visi įdėmiai stebėjo pirmojo komercinės sėkmės sulaukusio „planšetofono“ „Samsung Galaxy Note“ pasirodymą rinkoje. Kai kurie žiniasklaidos atstovai abejojo įrenginio perspektyvomis dėl 5,3 colių (135 mm) įstrižainės ekrano, tačiau „Note“ sulaukė sėkmės – per du mėnesius buvo parduota 1 mln. įrenginių.
2012 m. buvo pristatytas mini dydžio „iPad“ planšetinis kompiuteris. Vos per tris dienas po pasirodymo buvo parduota 3 mln. šio už savo pirmtaką lengvesnio ir plonesnio planšetinio kompiuterio vienetų.
2013 m. „Sony“ pristatė naujosios kartos žaidimų konsolę „PlayStation 4“. Per šešis mėnesius „PS4“ įsigijo 7 mln. vartotojų visame pasaulyje. Prieš tai pralaimėjusi kelias kovas savo konkurentui „Nintendo Wii“, „Sony“ bendrovė pagaliau tapo žaidimų konsolių karo nugalėtoja.
2014 m. tapo dėvimųjų – fizinio aktyvumo stebėjimo įrenginių metais. Jų pardavimai kasmet augo 250 proc., o per metus nuo 2014 m. vidurio dėvimųjų įrenginių pramonės mastai išaugo net 223 proc. Jei bus išlaikytas toks tempas, visiškai tikėtina, kad iki 2025 m. dėvimųjų įrenginių rinka iš tikrųjų pasieks prognozuotą 75 mlrd. JAV dolerių apimtį.
2015 m. neabejotinai priklauso išmaniesiems laikrodžiams, suteikiantiems galimybę viename įrenginyje naudotis fizinio aktyvumo, laiko stebėjimo ir ryšio funkcijomis. Tikėtina, kad nuo 2014 iki 2020 m. pasaulinės išmaniųjų laikrodžių rinkos apimtis padidės 68 proc. ir pasieks 32,9 mlrd. JAV dolerių. Manoma, kad iki 2018 m. bus parduota 135 mln. dėvimųjų įrenginių, iš jų – 68 mln. išmaniųjų laikrodžių. Dėvimųjų įrenginių rinka viena iš nedaugelio pasižyminti tokiomis augimo perspektyvomis ir galimybe kardinaliai pakeisti žmonių tarpusavio bendravimo, sveikatos būklės stebėjimo, darbo ir ryšio su aplinka būdus.
„Nepaprastai įdomu stebėti, kokį poveikį mūsų gyvenimui per pastarąjį dešimtmetį padarė technologijos. Visai neseniai skirstėme jas į skirtas darbui ar pramogoms. Tačiau dabar šios ribos nebeegzistuoja, nes technologijos tapo neatsiejama mūsų kasdienio gyvenimo dalimi. Ir tai kuo puikiausiai iliustruoja dėvimųjų įrenginių, tokių kaip „Huawei Watch“ laikrodis, populiarėjimas. Mes investuojame 10 proc. savo pardavimų pajamų į mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą (MTEP), siekdami skatinti naujųjų technologijų pažangą. Vien tik 2014 m. į MTEP investavome 1,2 mlrd. JAV dolerių. „Huawei Watch“ įkūnija mūsų ambicijas sukurti tokią ateitį, kurioje dėvimuosius įrenginius, transporto priemones ir išmaniuosius telefonus sies visa apimantis ryšys. Žvelgiant į pastarąjį dešimtmetį, neįtikėtina, kaip toli pažengė technologijos, ir mes nekantraujame būti pažangą kuriančiais lyderiais ir ateityje“, – sako James Jie, „Huawei“ Jungtinės Karalystės ir Airijos padalinio vykdomasis direktorius.