Kaip visuomet prieš šventes prekybinininkai tikisi suaktyvėjusių srautų parduotuvėse bei prekybos centruose. Tačiau vis daugiau žmonių atsisuka ir į internetinę prekybą, kurios reklamos galimybės platesnės ir suteikia daugiau progų išsiskirti bei pritraukti pirkėją. Dėl šios priežasties tradicinių parduotuvių atstovams tenka ieškoti naujų būdų, kaip išsiskirti iš minios bei prisivilioti klientus į savo parduotuves.
Dėmesiui pritraukti – naujos idėjos
„Šiais metais „Samsung“ vykdytoje apklausoje apie pirkėjų lūkesčius apsiperkant, buvo pastebėta, jog 39 proc. pirkėjų apsipirkinėjimą parduotuvėse iškeitė į apsipirkinėjimą internete. To priežastis – parduotuvės reikiamu metu neturėdavo norimų prekių bei laiku nesugebėdavo pasiūlyti alternatyvų. Tačiau idėjų, kaip privilioti klientus į paprastas parduotuvės, vis dar yra. Jos kyla ne tik prekybininkų, bet ir technologijų gamintojų galvose. Pavyzdžiui, šių metų rugsėjo mėnesį Berlyne vykusioje IFA parodoje viena daugiausiai susidomėjimo sulaukusių idėjų buvo išmanių vaizdo stendų inkorporavimas į apsipirkimo procesą.
Šiandien technologijos jau pasiekė tą lygį, kai audiovizualinė medžiaga gali būti pritaikyta individualiai pagal kiekvieno pirkėjo poreikius. Pasiūlydama prie išsirinktos prekės derančius rūbus, demonstruodama supratimą bei reaguodama į kliento pasirinkimus, tokia sistema kuria prekės ženklo lojalumą bei teigiamus įspūdžius apsiperkant“, – apie naująsias inovacijas pasakojo „Samsung Electronics Baltics“ pardavimų verslo klientams vadovas Romualdas Broniukaitis.
Elektronikos milžinės „Samsung“ nupieštą apsipirkimo viziją galima nupasakoti įsivaizduojamu apsipirkimu: du žmonės įeina į drabužių parduotuvę, prie įėjimo jie nuskanuoja savo telefoną ir prisijungia prie parduotuvės tinklo. Taip klientai mato visą parduotuvės asortimentą bei informaciją, kur galima rasti dominančias prekės. Be to, aplink pirkėjus esantys reklaminiai stendai keičiasi priklausomai nuo juos dominančių daiktų – parodo, kokia palaidinė tinka prie pasirinktų kelnių. O išsirinkus norimą prekę bei jos dydį, atėjus prie kasos ji jau yra supakuota ir parengta išsinešti.
Efektyvesnis erdvių išnaudojimas
Tobulėjant technologijoms atsiranda galimybė pasitelkti anksčiau marketingo tikslais nenaudotas erdves. Bene svarbiausia drabužių parduotuvės dalis, kuri iki šiol buvo lyg pamiršta – persirengimo kambariai. Juose veidrodžius pakeitus išmaniaisiais ekranais, pirkėjui ir pardavėjui atsiveria naujos galimybės.
Kaip pavyzdį, kur galima išvysti tokią interaktyvią parduotuvę, R. Broniukaitis paminėjo „Nike“ parduotuvę garsiame Berlyno prekybos centre „Bikini Berlin“. Šioje parduotuvėje klientai gali ne tik virtualiai derinti drabužius, bet ir pasijusti futbolo žvaigžde. Apsirengus mėgstamo futbolininko marškinėlius, persirengimo kabinoje esantys ekranai pirkėją perkelia į sirgalių pripildytą futbolo stadioną, kuriame jis gali spirti kamuolį, atlikti perdavimą ar įmušti įvartį. Visa tai skatina klientų lojalumą parduotuvei bei pardavimų augimą. Be to, išmaniajame veidrodiniame ekrane, besimatuojant drabužius, galima gauti pasiūlymus, kokie drabužiai tiktų prie jau pasirinktų prekių, taip pat matyti, ar parduotuvėje yra kito dydžio ar kitos spalvos modeliai.
Pasak mados namų „Julia Janus“ rinkodaros specialistės Eglės Tranaitės, tokios sistemos leidžia pirkėjui jaustis patogiau: „Mūsų tikslas – parodyti, jog apsipirkimas parduotuvėse gali būti ir yra pranašesnis, negu internetu. Todėl apsipirkimo proceso kontrolės atidavimas pirkėjui yra tai, kur link judame. Pas mus pirkėjas gali naudotis parduotuvėje esančiomis planšetėmis, jomis užsisakyti prekes tiesiai į namus. Tokiu būdu jis nepraranda internetinės parduotuvės teikiamų privalumų, tačiau tuo pačiu jis gauna ir tai, ko pirkdamas internetu tikrai negautų – pavyzdžiui, galimybę prekes atidžiai apžiūrėti ar pasimatuoti.“