Studentui sukurta pozityvi studijų aplinka, visapusiškas palaikymas ir pagalba, realizuojant savo idėjas ir siekiant užsibrėžtų tikslų, kūrybiškumo ugdymas. Per gerai, kad būtų tiesa? Tokia sistema veikia Kauno technologijos universitete (KTU), kuris studentams vienintelėje Lietuvoje kompleksinėje Mentorystės programoje siūlo pasitelkti akademinį patarėją.
Akademinis patarėjas apima įvairias veiklos sritis, tokias, kaip Universiteto kultūros kūrimas, atsakymai į iškilusius klausimus, pagalba dalyvaujant įvairiose Universiteto veiklose. Šis alternatyvus mokymo būdas leidžia koncentruotis į individualius studento poreikius ir tikslus.
Akademinis patarėjas nuolat seka studento akademinį progresą, tačiau kartu yra kolega, su kuriuo tiesiog galima išgerti puodelį kavos. Kiekvienas studentas su patarėju bendrauja aktualiais klausimais ar temomis ir sulaukia individualiai jiems skirtos pagalbos.
Šiais metais KTU studentams siūlomi net 154 patarėjai – 54 daugiau nei 2014 m. Daugiausiai susidomėjimo Mentorystės programa programa susilaukia iš pirmakursių, tačiau aktyviai dalyvauja ir kitų kursų studentai. Mentorių studentas gali pasirinkti savo Akademinėje informacinėje sistemoje (AIS), bet kuriuo studijų metu. AIS taip pat galima rasti akademinių patarėjų sąrašą, pagal dominančias studijų sritis, su detalesne informacija apie juos.
Svarbus pagalbininkas studijų aplinkoje
KTU Matematikos ir gamtos mokslų fakulteto (MGMF), bakalauro studijų, 2 kurso studentas Tomas Klinavičius pasirinko pasirinko akademinį patarėją, nes neabejojo, kad bis naudinga gauti įžvalgų apie studijuojamus dalykus ir pačias studijas, galimas alternatyvas ir pasirinkimo kryptis. „Akademinį patarėją rinkausi pagal darbo specifiką ir patirtį. Edukacinio darbo patirtis – taip pat labai svarbus bei teigiamas bruožas“, – sako studentas.
Jis teigia, kad akademinis patarėjas yra ypač naudingas pirmuosius dvejus metus, kadangi padeda geriau suprasti studijų programų bei modulių struktūrą, kryptį bei pačią universiteto administracinę pusę. „Šį mentorių bent pirmaisiais metais tikrai verta turėti daugeliui studentų. Asmeniškai man Mentorystės programa padėjo aiškiau susiformuoti savo būsimus studijų planus, kadangi su akademinio patarėjo pagalba yra lengviau surasti geriausią sprendimą“, – neabejojo T. Klinavičius.
KTU MGMF ketvirtakursė Milda Zalanskaitė pridūrė, kad bendravimas su akademine patarėja vyko įvairiai. „Paprastai susitariame susitikti el. paštu ir susitikusios aptariame visus iškilusius klausimus. Susitinkame 2–3 kartus per semestrą, bet iškilus neaiškumams bendraujame ir el. paštu ar telefonu“, – pasakoja M. Zalanskaitė.
Pagalba mokslinės veiklos klausimais
Teigiamais komentarais apie programą taip pat dalinosi KTU Ekonomikos ir verslo fakulteto (EVF), magistro studijų, 2 kurso studentė Aida Barkauskaitė, kuri šiuo metu studijuoja finansus. Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl ji pasirinko akademinį patarėją, buvo noras turėti su kuo pasitarti mokslinės veiklos klausimais.
„Jis man padėjo susivokti, į ką reikėtų atkreipti dėmesį, ne kartą padėjo pasirinkti iš keleto galimybių bei suteikė įvairios naudos. Iš KTU Ekonomikos ir verslo fakulteto finansų katedros doc. dr. Aušrinės Lakštutienės sulaukiau visapusiškos pagalbos. Ji yra žmogus, kuris gali patarti ir padėti visais rūpimais klausimais, nukreipti teisinga linkme“, – pabrėžė studentė.
A. Barkauskaitė džiaugiasi, jog ši programa padėjo jai išsikelti tolimesnius akademinius tikslus: akademinė patarėja nukreipė teisinga linkme, ne kartą padėjo su įvairiais akademiniais klausimais.
Tarpininkas tarp dėstytojo ir studento
Šia programa džiaugiasi ne tik studentai, bet ir patys patarėjai. KTU Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto (MIDF) docentė Jurgita Domskienė sako, kad įstojus į aukštąją mokyklą tai vienas iš žingsnių, kuris padeda greičiau integruotis akademinėje bendruomenėje ir perprasti studijų sistemą. „Akademinis patarėjas, užmezgęs kontaktą su pirmo kurso studentu ir tęsdamas bendravimą, padeda užtikrinti, kad bus įsiklausyta į kiekvieną asmeniškai tiek, kiek to jam reikės“, – tvirtina docentė J. Domskienė.
Jos manymu, dėstytojas-akademinis patarėjas turi prisidėti prie bendravimo barjero tarp studentų ir dėstytojų mažinimo.
„Dėstytojas nėra tik kritiškas žinių vertintojas – jis kartu su studentu siekia bendro tikslo – gerų studijų rezultatų“, – teigia J. Domskienė.
Abipusė nauda
Docentė priminė, jog KTU Mentorystės programa naudos duoda ne tik studentams, bet ir patiems patarėjams.
„Dėstytojui asmeninis bendravimas su studentu leidžia geriau pajusti studijuojančiųjų poreikius ir tobulėti ne tik asmeniškai, bet ir pasidalinant patirtimi su kolegomis“, – neabejoja ji. J. Domskienė taip pat pabrėžia, kad programoje dalyvauja ir tie studentai, kuriems nekyla akademinės problemos ar klausimai.
„Esame sutarę, kad studentai gali kreiptis bet kokiu jiems aktualiu klausimu, elektroniniu laišku suderinę susitikimo laiką. Reguliariai patikrinu studentų akademinius pasiekimus ir visiems siunčiu priminimą apie galimybę ateiti pasikalbėti, pasidalinti ne tik problemomis, bet ir sėkme“, – sako patarėja.
Programa realiomis akimis
Sukurta KTU Studentų departamento bei kartu su Studentų ugdymo centru ir Studentų atstovybės nariais koordinuojama Mentorystės programa jau antrus metus pelno studentų susidomėjimą ir pagyrimus. Pagrindinis jos tikslas – jaunų žmonių tobulėjimo ugdymas, pasitelkiant patirties akademinėje ar mokslinėje srityje turinčio mentoriaus ir ambicingo, siekiančio tobulėti studento bendravimu. Programa siekia kurti pozityvią universiteto studentų aplinką, skatinti profesinį bei asmeninį studentų tobulėjimą ir ugdyti jų lyderystės kompetencijas.
KTU Mentorystės programą susidaro 5 skirtingų tipų mentoriai: pradžios mentorius, akademinis patarėjas, karjeros mentorius, tyrimų mentorius ir tutorius.
Neseniai startavęs projektas „#ktumentoryste LIVE“ siekia parodyti kuo ir kaip gyvena KTU Mentorystės programos dalyviai bei kokios patirties įgauna kiekvienas studentas. Šio projekto eigą galite sekti KTU studentams „Facebook“ paskyroje.