Konkurencija itin arši. Pagrindiniai varžovai žarsto milijardus, tačiau kelias, kuriuo jie eina, bei kelionės tikslas išlieka, švelniai tariant, miglotas, skelbia theatlantic.com.
Lenktynės, kas pirmesnis masėms pristatys savarankiškų automobilių technologiją, dar tik prasideda, bet arši kova jau įgavo pagreitį. Varžosi tik patys ryžtingiausi, turtingiausi ir galingiausi. „Apple“ prieš „Google“, „Tesla“ prieš „Uber“: rungiasi išskirtinai Silicio slėnio titanai.
Visi šie technologijų gigantai – naujokai automobilių pramonėje, tad didžiausi mašinų gamintojai priversti pirmą kartą per šimtmetį nori nenori drastiškai permąstyti, ką reiškia sukurti naują automobilį. Šių naujos kartos lenktynių ypatybės primena ir kelis itin svarbius technologijų istorijos aspektus: geležinkelius, elektros šviesos aušrą, automobilių ir aviacijos pradžią. Tai, prie ko šiandien dirba inžinieriai, precedento neturintis atvejis. Niekas nežino, kuris kelias teisingiausias, tačiau visi jo intensyviai ieško.
Savarankiški automobiliai žada naujos kartos patogumo sampratą, mašinomis keliaujantys žmonės turės daugiau laiko knygų skaitymui, mezgimui, studijoms, galės kuo ramiausiai gurkšnoti alų, nusnūsti ar užsiimti kita širdžiai miela veikla. Asmenys, kurie patys dėl vienų ar kitų priežasčių vairuoti negali, galės mėgautis trokštama judėjimo laisve ir nepriklausomybe. Be to, tokios transporto priemonės padės iš naujo permąstyti erdvės taupymo sampratą.
Tik įsivaizduokite – prekes ir krovinius gabens bepiločiai, o miestuose nebeliks nė vieno vairuotojo, kurie neretai ir sukelia transporto spūstis. Jeigu autonomiški automobiliai įrodys esantys pranašesni už tradicinius, per kelis dešimtmečius pavyks išgelbėti milijonų žmonių gyvybes, kardinaliai pasikeis žmonių santykis su laiku ir erdve. Štai kodėl bene vertingiausios pasaulio bendrovės dosniai skiria milijardus dolerių savarankiškų automobilių tobulinimo projektams.
„Tai savotiškos ginklavimosi varžybos. Netrukus išvysime naują automobilių kartą“, – sako Mičigano universiteto inžinerijos profesorius ir buvęs „General Motors“ darbuotojas, šiuo metu patarinėjantis „Google“, Larry Burnsas. Dauguma žmonių šiose lenktynėse lyderiu įvardija būtent „Google“. Bendrovė turi daug patirties keliuose, gausias žemėlapių bazes, žinių apie dirbtinį intelektą ir, galima spėti, didelį norą įgyvendinti naujus projektus.
Nuo 2012-ųjų iki šių metų spalio „Google“ savarankiškų automobilių desantas per bandomuosius važiavimus sėkmingai įveikė beveik 2 mln. kilometrų – distanciją, kurią žmogaus vairuojamas automobilis įveiktų per 90 metų, teigia bendrovės atstovai. Nepaisant to, tai tikrai nereiškia, kad „Google“ laimės šias lenktynes. Kiekvienas dalyvis siūlo savų išskirtinių ir neįveikiamų privalumų. „Apple“ turi daug patirties programinės įrangos srityje, didžiulį potencialą, kaip itin įdomiais būdais integruoti savo produkciją ir užkariauti bei išlaikyti dideles rinkas (bendrovei tai puikiai pavyko skaitmeninės muzikos ir mobiliųjų telefonų sektoriuose).
„Tesla“ žino, kaip gaminti ir pardavinėti automobilius, gali pasigirti puikiais saugos vertinimais ir gausia lojalių klientų baze. „Uber“ turi daug žinių robotikos srityje, gausią žemėlapių bazę, daugybę informacijos, kur ir kada vyksta žmonės, be to, itin populiarią paslaugą, kuriai savarankiški automobiliai kuo puikiausiai tiktų. Idėja, kad autonomiški automobiliai kaip reikiant padidintų „Uber“ pelną ir sumažintų paslaugų įkainius bendrovės klientams – itin svarbi priežastis, kodėl „Uber“ siekia ambicingo tikslo atsisakyti vairuotojo sąvokos. Kalbant paprastai, „Uber“ paslaugos kainuoja tiek, kiek kainuoja, nes „klientas moka ne tik už automobilį, bet ir už kitą žmogų, kuris tą automobilį vairuoja“, praeitais metais per interviu „Recode“ samprotavo bendrovės vykdomasis direktorius Travisas Kalanickas.
Ištobulinus savarankiškų automobilių technologiją, bendrovės paslaugos natūraliai atpigtų. Kalbant apie ambicingiausius Silicio slėnio žaidėjus savarankiškų automobilių srityje, „Uber“ ir „Apple“ išlieka patys paslaptingiausi. Bent jau kol kas nė viena iš dviejų minėtųjų bendrovių šia tema nedalija interviu, nors pastaraisiais mėnesiais ir sulaukia itin daug užklausų. Nepaisant to, pastebima ženklų, kurie nemažai pasako apie galimus jų planus.
„Abi minėtosios bendrovės samdo žmonių, kurie turi itin daug kompetencijos savivaldžių transporto priemonių srityje. Jie buria stiprias profesionalų komandas, kurios, kiek man žinoma, užsiima rimtais dalykais, tačiau tikrai negaliu pasakyti, kuo tiksliai. Paplitęs toks juokelis: jeigu pažįsti žmogų, kuris sukasi automobilių sektoriuje, ir neseniai pakeitė darbą, tačiau neatnaujino savo paskyros socialiniame tinkle „LinkedIn“, greičiausia dabar dirba „Apple“, – sako Stanfordo universiteto mechanikos profesorius Chrisas Gerdesas.