Elektronika.lt
 2025 m. balandžio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 22 d. 20:03
Asmeninis DI gydytojas, psichologas ir treneris – utopija ar ateitis?
Balandžio 22 d. 17:20
Atostogos svetur: dažna klaida, dėl kurios permokate atsiskaitydami kortele
Balandžio 22 d. 14:44
DI kameros jau mato net ant kelių padėtus telefonus: kaip vairuotojams išmokti atsiplėšti nuo išmaniojo?
Balandžio 22 d. 11:14
Telefonas dingo, bet panikuoti neverta – ekspertas pataria, ką daryti
Balandžio 22 d. 08:12
Pasaulio ekonomikos forumas: talentų trūkumą Lietuvoje spręs perkvalifikavimas ir automatizacija
Balandžio 21 d. 16:54
Pažangūs sprendimai Turto banko pastatuose: sutaupyta 182 tūkst. eurų, automatizuotų sistemų sulauks dar daugiau objektų
Balandžio 21 d. 10:40
30–ąjį kartą „LITEXPO“ vyksiančioje parodoje „Balttechnika“ – susitikimas su garsiausiais pasaulio inžinerijos gamintojais
Balandžio 20 d. 16:22
Birštonas pristato mobiliąją programėlę gyventojams: dešimtys nuolaidų ir kurorto informacija telefone
Balandžio 20 d. 10:12
KTU aviacijos inžinerijos ekspertai: kokios yra tikrosios lėktuvų katastrofų priežastys?
Balandžio 19 d. 16:13
Ką daryti, kad telefonas nesijungtų prie kitos šalies tinklo
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

„Apple“, „Tesla“, „Google“ ir net „Uber“: lenktynės už pasaulį be vairuotojų intensyvėja

Publikuota: 2015-12-08 15:23
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

Konkurencija itin arši. Pagrindiniai varžovai žarsto milijardus, tačiau kelias, kuriuo jie eina, bei kelionės tikslas išlieka, švelniai tariant, miglotas, skelbia theatlantic.com. Lenktynės, kas pirmesnis masėms pristatys savarankiškų automobilių technologiją, dar tik prasideda, bet arši kova jau įgavo pagreitį. Varžosi tik patys ryžtingiausi, turtingiausi ir galingiausi. „Apple“ prieš „Google“, „Tesla“ prieš „Uber“: rungiasi išskirtinai Silicio slėnio titanai.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Konkurencija itin arši. Pagrindiniai varžovai žarsto milijardus, tačiau kelias, kuriuo jie eina, bei kelionės tikslas išlieka, švelniai tariant, miglotas, skelbia theatlantic.com.

Lenktynės, kas pirmesnis masėms pristatys savarankiškų automobilių technologiją, dar tik prasideda, bet arši kova jau įgavo pagreitį. Varžosi tik patys ryžtingiausi, turtingiausi ir galingiausi. „Apple“ prieš „Google“, „Tesla“ prieš „Uber“: rungiasi išskirtinai Silicio slėnio titanai.

Visi šie technologijų gigantai – naujokai automobilių pramonėje, tad didžiausi mašinų gamintojai priversti pirmą kartą per šimtmetį nori nenori drastiškai permąstyti, ką reiškia sukurti naują automobilį. Šių naujos kartos lenktynių ypatybės primena ir kelis itin svarbius technologijų istorijos aspektus: geležinkelius, elektros šviesos aušrą, automobilių ir aviacijos pradžią. Tai, prie ko šiandien dirba inžinieriai, precedento neturintis atvejis. Niekas nežino, kuris kelias teisingiausias, tačiau visi jo intensyviai ieško.

„Apple“, „Tesla“, „Google“ ir net „Uber“: lenktynės už pasaulį be vairuotojų intensyvėja

Savarankiški automobiliai žada naujos kartos patogumo sampratą, mašinomis keliaujantys žmonės turės daugiau laiko knygų skaitymui, mezgimui, studijoms, galės kuo ramiausiai gurkšnoti alų, nusnūsti ar užsiimti kita širdžiai miela veikla. Asmenys, kurie patys dėl vienų ar kitų priežasčių vairuoti negali, galės mėgautis trokštama judėjimo laisve ir nepriklausomybe. Be to, tokios transporto priemonės padės iš naujo permąstyti erdvės taupymo sampratą.

Tik įsivaizduokite – prekes ir krovinius gabens bepiločiai, o miestuose nebeliks nė vieno vairuotojo, kurie neretai ir sukelia transporto spūstis. Jeigu autonomiški automobiliai įrodys esantys pranašesni už tradicinius, per kelis dešimtmečius pavyks išgelbėti milijonų žmonių gyvybes, kardinaliai pasikeis žmonių santykis su laiku ir erdve. Štai kodėl bene vertingiausios pasaulio bendrovės dosniai skiria milijardus dolerių savarankiškų automobilių tobulinimo projektams.

„Tai savotiškos ginklavimosi varžybos. Netrukus išvysime naują automobilių kartą“, – sako Mičigano universiteto inžinerijos profesorius ir buvęs „General Motors“ darbuotojas, šiuo metu patarinėjantis „Google“, Larry Burnsas. Dauguma žmonių šiose lenktynėse lyderiu įvardija būtent „Google“. Bendrovė turi daug patirties keliuose, gausias žemėlapių bazes, žinių apie dirbtinį intelektą ir, galima spėti, didelį norą įgyvendinti naujus projektus.

Nuo 2012-ųjų iki šių metų spalio „Google“ savarankiškų automobilių desantas per bandomuosius važiavimus sėkmingai įveikė beveik 2 mln. kilometrų – distanciją, kurią žmogaus vairuojamas automobilis įveiktų per 90 metų, teigia bendrovės atstovai. Nepaisant to, tai tikrai nereiškia, kad „Google“ laimės šias lenktynes. Kiekvienas dalyvis siūlo savų išskirtinių ir neįveikiamų privalumų. „Apple“ turi daug patirties programinės įrangos srityje, didžiulį potencialą, kaip itin įdomiais būdais integruoti savo produkciją ir užkariauti bei išlaikyti dideles rinkas (bendrovei tai puikiai pavyko skaitmeninės muzikos ir mobiliųjų telefonų sektoriuose).

„Tesla“ žino, kaip gaminti ir pardavinėti automobilius, gali pasigirti puikiais saugos vertinimais ir gausia lojalių klientų baze. „Uber“ turi daug žinių robotikos srityje, gausią žemėlapių bazę, daugybę informacijos, kur ir kada vyksta žmonės, be to, itin populiarią paslaugą, kuriai savarankiški automobiliai kuo puikiausiai tiktų. Idėja, kad autonomiški automobiliai kaip reikiant padidintų „Uber“ pelną ir sumažintų paslaugų įkainius bendrovės klientams – itin svarbi priežastis, kodėl „Uber“ siekia ambicingo tikslo atsisakyti vairuotojo sąvokos. Kalbant paprastai, „Uber“ paslaugos kainuoja tiek, kiek kainuoja, nes „klientas moka ne tik už automobilį, bet ir už kitą žmogų, kuris tą automobilį vairuoja“, praeitais metais per interviu „Recode“ samprotavo bendrovės vykdomasis direktorius Travisas Kalanickas.

Ištobulinus savarankiškų automobilių technologiją, bendrovės paslaugos natūraliai atpigtų. Kalbant apie ambicingiausius Silicio slėnio žaidėjus savarankiškų automobilių srityje, „Uber“ ir „Apple“ išlieka patys paslaptingiausi. Bent jau kol kas nė viena iš dviejų minėtųjų bendrovių šia tema nedalija interviu, nors pastaraisiais mėnesiais ir sulaukia itin daug užklausų. Nepaisant to, pastebima ženklų, kurie nemažai pasako apie galimus jų planus.

„Abi minėtosios bendrovės samdo žmonių, kurie turi itin daug kompetencijos savivaldžių transporto priemonių srityje. Jie buria stiprias profesionalų komandas, kurios, kiek man žinoma, užsiima rimtais dalykais, tačiau tikrai negaliu pasakyti, kuo tiksliai. Paplitęs toks juokelis: jeigu pažįsti žmogų, kuris sukasi automobilių sektoriuje, ir neseniai pakeitė darbą, tačiau neatnaujino savo paskyros socialiniame tinkle „LinkedIn“, greičiausia dabar dirba „Apple“, – sako Stanfordo universiteto mechanikos profesorius Chrisas Gerdesas.


Delfi.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama