Susidraugauti su už šimtų kilometrų esančia mokykla, vesti bendras pamokas internetu, mokytis vieniems iš kitų, pažinti kitą kultūrą ne iš vadovėlių, o bendraujant tiesiogiai. Utopija, pasakysite, bet šios, daugeliui dar kaip fantazija skambančios, galimybės jau virto realybe ir pasiekė Lietuvą. Internetinė platforma „eTwinning“ mokykloms siūlo tiesioginį ryšį su bet kuria Europos mokykla, mokymosi įrankius ir priemones tobulėjimui ir patirtis, kurios išlieka ilgam.
„Mano akys dega susidomėjimu. Matau, kaip jos dega ir vaikams. Juk šiuolaikiniai mokiniai taip nori visko čia ir dabar. Jiems greitai viskas atsibosta. Mano tikslas – išmokyti vaikus sustoti, įsigilinti, atrasti naujus dalykus“, – kalba Šiaulių „Juventos“ progimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė Aurelija Dirginčienė, su auklėtiniais jau daugiau nei penkerius metus dalyvaujanti „eTwinning“ projektuose.
Pasak pedagogės, mokykloms skirtą bendruomenę internete ji netikėtai atrado su kolege apsilankiusi viename iš pedagogams skirtų seminarų. Grįžusi po motinystės atostogų A. Dirginčienė ieškojo naujos veiklos, todėl iš karto susidomėjo inovatyviu projektu.
O ir įsijungti buvo paprasta – svetainė patogi, aiškiai išdėstyta, todėl lengva susigaudyti, greitai surasti visą rūpimą informaciją ir ryžtis dalyvauti.
Mokyklas dirbti kartu skatina jau 10 metų
Kas yra „eTwinning“? Tai jau dešimt metų Europos mokyklas jungianti bendruomenė. Mokytojai, mokyklų direktoriai, bibliotekininkai, kiti specialistai, skatinami ne tik dirbti prie pačios įvairiausios tematikos projektų, bet ir aprūpinami profesionaliomis metodikomis, mokymosi priemonėmis, kviečiami dalyvauti profesinio tobulinimo seminaruose ir diskusijose.
Vien tik rugsėjo – lapkričio mėnesiais Lietuvos mokyklų specialistai turi galimybę sudalyvauti šešiuose seminaruose Lenkijos, Suomijos, Ispanijos, Belgijos miestuose. Vieni skirti gamtos ir tiksliųjų mokslų pedagogams, kiti – mokantiems ispanų kalbą, dar kiti – pradedantiesiems „eTwinning“ naudotojams. Visi išsamiai pristatomi Lietuvos mokykloms skirtoje svetainėje www.etwinning.lt, kuri atnaujinta startavo šiemet rugsėjį.
Kad siūlomi profesinio tobulinimo seminarai įdomūs ir naudingi šalies mokykloms, liudija teikiamų paraiškų gausa. Vien tik šiais metais iš Lietuvos mokyklų gauta 113 paraiškų. Dotacijos jau skirtos 52 teikėjams. Iki metų pabaigos planuojama patvirtinti dar 16 paraiškų. Aktyviausiai „eTwinning“ galimybes išnaudoja Kauno, Šiaulių ir Marijampolės regionai.
Pamokos, kurių vaikai laukia visą vasarą
„eTwinning“ projektuose dalyvaujančios mokytojos džiaugiasi, kad vaikus į juos įtraukti paprasta ir papildomai motyvuoti nebereikia. Štai Rokiškio r. Pandėlio gimnazijos rusų kalbos mokytoja metodininkė Larisa Tichonova pasakoja, kad pernai visam pasauliui intensyviai stebint įvykius Ukrainoje, buvo organizuotos bendros pamokos per „Skype“ su Ukrainos mokyklomis. Moksleiviai taip įsitraukė ir susidomėjo, kad jau klausinėja, kada jos vyks šiemet.
„Kadangi gyvename ir mokomės kaimo vietovėje, tokios pamokos mums yra didelė naujovė, kuri suteikia galimybę bent trumpam „apsilankyti“ kitoje šalyje ir susipažinti su jų gyvenimu, aktualijomis. Be to, ji mus suartina: tobulėja ne tik vaikai, bet ir mokytojai“, – sakė mokytoja metodininkė L. Tichonova.
Paklausta, su kurių Europos šalių mokyklomis jau teko bendradarbiauti, Pandėlio gimnazijos pedagogė nusišypso ir sako, kad lengviau išvardinti tas, su kuriomis dar neteko.
„Mūsų partnerių sąraše – beveik visa Europa“, – teigė pašnekovė.
Su mokyklomis iš daugumos Europos šalių jau teko susidurti ir pradinių klasių mokytojai A. Dirginčienei iš „Juventos“ progimnazijos. Štai įsitraukusi į projektą „Grandininė reakcija” mokykla išsyk mokėsi su mokyklomis iš 20 šalių. Rekordiniu partnerių skaičiumi pasižymėjo kitas projektas, apjungęs net 47 šalis, tarp kurių be Europos mokyklų būta mokymo įstaigų ir iš Izraelio, Gruzijos, Azerbaidžano.
„Viena iš įdomiausių mūsų patirčių „eTwinning“ buvo projektas su Ispanija. Susisiekėme su mokykla per „Skype“ ir atlikome tą patį fizikinį bandymą tuo pačiu metu. Ant virvės pririšome gausybę pripūstų balionų ir juos paleidome, o vėliau matavome, kurios šalies balionai nuskrido toliau“, – prisiminė A. Dirginčienė.
Kitą įdomų bandymą pašnekovės auklėjami pradinukai atliko su pieniniais dantukais. Juos užpylė gėrimais „Coca-Cola“, „Sprite“, ant viršaus išspaudė apelsino sultis, apliejo vandeniu ir kelias dienas stebėjo vykstančias reakcijas.
„Taip daug ką sužinojome apie mitybą ir sveiką gyvenseną“, – tvirtino pradinių klasių pedagogė.
Kalbos barjeras netukdo
Abi kalbintos pedagogės tikina, kad dalyvauti „eTwinning“ mokykloms skirtuose tobulėjimo projektuose netrukdo nei skirtingos patirtys, nei kalbos barjeras. Kartais atsitinka ir taip, kad pedagogai renkasi jiems geriau žinomą kalbą, o moksleiviai – dar kitą kalbą.
„Aš bendrauju rusų ir vokiečių kalbomis, vaikai – angliškai. Renkamės kaip kam patogiau“, – šypsosi L. Tichonova.
Tuo metu A. Dirginčienė pasakoja kviečianti į pagalbą anglų kalbos mokytoją. Paprastai visi projektai, kuriuose dalyvauja jos auklėtiniai, vyksta anglų kalba. Pašnekovė džiaugiasi, kad pas arčiau gyvenančius „eTwinning“ partnerius galima ir pasisvečiuoti – „Juventos“ gimnazija jau lankėsi Estijos, Latvijos mokyklose.
Nuo kurios klasės jau galima bandyti dalyvauti „eTwinning“ projektuose, klausiame pedagogės.
„Nuo darželio! – neabejoja A. Dirginčienė. – Žinoma, mokytojams daugiau darbo, bet juk taip smagu. Jeigu ruošiesi nuo vasaros, žinai, kokiuose projektuose dalyvausi, galima viską susiplanuoti“.