Užsienyje sparčiai populiarėjanti paslauga – garantijos pratęsimas brangesniems pirkiniams – šaknis leidžia ir Lietuvoje. Pastebėję, kad daiktai nėra tokie ilgaamžiai, kokių jų tikimasi, lietuviai vis dažniau nusprendžia, jog įprastinės dvejų metų garantijos negana ir renkasi už papildomas lėšas pratęsti garantiją dar metams, dvejiems ar penkeriems. Vis dėlto apie šią paslaugą žino ir jos naudą supranta tikrai ne visi, o ir žinantys kartais susiduria su įvairiomis problemomis.
Dažniausiai garantija pratęsiama buitinei technikai
Mindaugas Petronis, „Warranty Expert“ direktorius |
---|
„Pratęstos garantijos populiarumas šiandien sparčiai auga. Vis daugiau žmonių pirkdami brangesnę prekę supranta, kad metų ar dvejų garantijos nepakanka ir renkasi ją papildomai pratęsti nuo vienerių iki penkerių metų laikotarpiui. Dažniausiai šia paslauga Lietuvoje naudojasi dvi grupės žmonių: tie, kurie nori, kad investicija į daiktą būtų ilgaamžė ir nenori po poros metų jo keisti nauju, bei tie, kurie nenori daikto taisymo vargų jam sugedus“, – pasakoja Mindaugas Petronis, pratęstos garantijos ir pirkinių draudimo paslaugas teikiančios bendrovės „Warranty Expert“ direktorius.
Lietuviai garantiją dažniausiai pratęsia buitinei technikai: skalbimo mašinoms, šaldytuvams, televizoriams, dulkių siurbliams, šaldikliams. Be to, apie pratęstos garantijos naudą daugiausiai žino ir šia paslauga naudojasi didžiųjų šalies miestų gyventojai – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos bei Šiaulių.
„Vis dėlto paslaugą žino ir jos naudą supranta dar tikrai ne visi lietuviai. Neįsigilinusiems į tai, kas yra ir kaip veikia pratęsta garantija, ši daugeliui atrodo nepatikima, tačiau gavę daugiau informacijos žmonės greitai supranta, kad garantijos pratęsimas – tai atsakingo pirkėjo ir gero namų šeimininko sprendimas“, – sako M. Petronis.
Sugedusią skalbimo mašiną taisyti – į Latviją
„Ne kartą įsigytas brangus pirkinys sugedo vos pasibaigus gamintojo teikiamai garantijai. Vienas tokių atvejų buvo, kai po poros metų naudojimo atsirado problemų su skalbimo mašina – ji ėmė leisti vandenį. Internete ilgai ieškojau, kas ją galėtų sutaisyti, mat gamintojo sertifikuotų servisų netoli namų rasti niekaip nepavyko. Radus „meistrelį“ netoli namų jis pasakė, kad skalbimo mašiną turime atgabenti patys.
Nuo to ir prasidėjo pirmieji sunkumai – kaip nuvežti daug sveriančią ir nemažai vietos užimančią skalbimo mašiną? Nuomojome didesnį automobilį, nes mūsiškis per mažas. Servise apžiūrėjęs skalbimo mašiną meistras pasakė, kad neturi tinkamų dalių, tad taisymas užtruks mažiausiai dvi savaites. Neturėjome, kur dėtis, tad sutikome. Po dviejų savaičių nesulaukę žinių nuvykome į servisą pasiteirauti apie skalbimo mašiną. Sakė – po poros dienų bus sutaisyta. Pasiėmę „sutaisytą“ skalbimo mašiną praėjus dviems dienoms vonios kambaryje vėl radome baseiną... Tuomet kreipiausi į skalbimo mašinos pardavėjus. Jie sakė nieko nežinantys, mat garantija jau pasibaigusi ir rekomendavo susirasti gamintojo sertifikuotą servisą. Ėmiausi jo ieškoti. Deja, Lietuvoje tokio nėra, skalbimo mašiną tektų vežti į Latviją... Pigiau pasirodė pirkti naują skalbimo mašiną, nei investuoti į jos gabenimą bei taisymą užsienyje. Nusipirkę naują skalbimo mašiną iš karto ėmėme rūpintis ilgesne garantija – supratome, kad tai sutaupys ne tik pinigų, bet ir nervų“, – pasakoja garantinio aptarnavimo nesklandumų patyręs Tomas.
Apie gedimus reikia galvoti perkant daiktą
„Žmonės nėra linkę vos įsigiję daiktą galvoti apie tai, ką reikės daryti, jei jis sulūš. Visi žino apie gamintojo teikiamą garantiją ir kol nepatiria didesnių nuostolių ir nepasimoko iš savo klaidų nė nesidomi, ar garantinio aptarnavimo metu arba jam pasibaigus bus, kas Lietuvoje galės sutaisyti brangų pirkinį. Pratęstos garantijos paslauga paprastai išsprendžia šias problemas, nes ją teikiančios bendrovės turi didelį sertifikuotų servisų tinklą bei pratęsdami garantiją užtikrina, kad daiktas bus kokybiškai sutaisytas“, – pasakoja Mindaugas Petronis.
Pasak M. Petronio, vis daugiau lietuvių ima suprasti, kad pratęstą garantiją įsigijus specializuotoje Lietuvoje veikiančioje bendrovėje, pavyksta išvengti daugybės nesklandumų. Vis dėlto ir įsigijus pratęstą garantiją iš tokias garantijas teikiančios bendrovės svarbu žinoti, kaip elgtis ir kur kreiptis žalos atveju.
„Jei daiktas sugenda ar sulūžta, pirmiausia turėtumėte įsitikinti, ar turima garantija dar galioja. Jei taip, tuomet kreiptis reikia ne į pardavėją, o garantijos sertifikate nurodytais kontaktais. Dažniausiai tai būna žalų registravimo, informacinio skambučių centro kontaktas. Susisiekus su bendrovės ekspertais, jie tikrai atsakys į visus klausimus apie bet kokio gamintojo prekę, užregistruos žalą ir patars, kaip elgtis toliau“, – sako M. Petronis.
Apie „Warranty Expert“
„Warranty Expert“ – tai garantinių paslaugų ir pirkinių draudimo lyderiai, Lietuvoje veikiantys nuo 2013 metų. Bendrovė siūlo draudimo bei pratęstos garantijos paslaugas didžiausiam spektrui pirkinių: buitinei technikai, elektronikai, įrankiams ir kt. „Warranty Expert“ vieninteliai Lietuvoje teikia pirkinių draudimo paslaugą, kurios riziką prisiima Norvegijos kapitalo draudimo bendrovė „Gjensidige Baltic“. „Warranty Expert“ turi stipriai išvystytą ir automatizuotą žalų registravimo bei administravimo centrą, todėl renka ir žiniasklaidai gali teikti daug specializuotos informacijos apie vartotojų pirkinių draudimo bei garantijos pratęsimo įpročius Lietuvoje įvairiais pjūviais: amžiaus, lyties, regionų, socialinių grupių ir kt. „Warranty Expert“ yra atvira bendrovė, kuri kaupia ir dalijasi turima statistinių duomenų baze.