Elektronika.lt
 2024 m. spalio 14 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 13 d. 18:29
Į ateitį su dirbtiniu intelektu: nauja programa Lietuvos moksleiviams leis paragauti inovacijų kūrėjų duonos
Spalio 13 d. 14:34
Nuo oro taršos stebėjimo iki išmaniojo transporto: „Vilnius Tech“ siekia tapti autonominių sistemų kompetencijų lyderiu
Spalio 13 d. 10:12
„Volkswagen“ pristato naująjį „Tayron“: įspūdinga erdvė ir aukščiausios klasės technologijos
Spalio 12 d. 18:19
Absorbcinis šilumos siurblys: nauda vilniečiams, išskirtinė patirtis – generaliniam rangovui
Spalio 12 d. 14:27
Išmaniųjų telefonų kameros ir belaidžiai dulkių siurbliai: kokios dar technologijos į mūsų kasdienybę „nusileido“ iš kosmoso?
Spalio 12 d. 10:44
„Dacia“ plečia modelių gamą – pristato naujovių kupiną „Bigster“
Spalio 11 d. 20:35
Kištukiniai lizdai su USB jungtimi: ekspertas pataria, ką reikia žinoti prieš perkant
Spalio 11 d. 18:16
IRT sektorius 2030 m. gali sudaryti 20 proc. Lietuvos BVP
Spalio 11 d. 16:45
„Philips“ pristato du išskirtinius „Evnia“ serijos žaidimų monitorius
Spalio 11 d. 14:26
Verslo gynybai nuo kibernetinių atakų šiandien prireikia viso saugumo centro: jį galima tiesiog išsinuomoti
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

„Tesla“ ir „Audi“ susikibo: ar elektromobiliai turi ateitį?

Publikuota: 2015-06-05 13:23
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Erika Fuks
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

Ar konkurencingi elektromobiliai ir kodėl dauguma vairuotojų iki šiol renkasi tradiciniais degalais varomas transporto priemones – apie tai ketvirtadienį argumentais apsikeitė „Tesla“ ir „Audi“ atstovai per Baltijos investuotojų forumą.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

„Tesla“ ir „Audi“ susikibo: ar elektromobiliai turi ateitį? Ar konkurencingi elektromobiliai ir kodėl dauguma vairuotojų iki šiol renkasi tradiciniais degalais varomas transporto priemones – apie tai ketvirtadienį argumentais apsikeitė „Tesla“ ir „Audi“ atstovai per Baltijos investuotojų forumą.

„Tesla Motors“ vyresnysis projektų vystytojas, atsakingas už „Supercharger“ tinklo plėtrą Šiaurės šalyse Christianas Marcusas, išklausęs kitų pranešėjų, kaip sudėtinga yra mažinti kuro suvartojimą ir prekiauti konkurencingais automobiliais, diskusijos dalyviams rėžė, ką mano.

„Sėdėjau ir visų jūsų klausiausi, o mano nuotaika kuo toliau, tuo labiau prastėjo. Visuomenės nuomonė yra ta, kad keliuose yra tik keli elektromobiliai, o jei pasižiūrėtume į Europos Komisijos Klimato politikos generalinio direktorato atstovo Iano Hodgsono pristatymą, atrodys, kad jų ateityje daug ir nebus. Bet Norvegijoje ir Danijoje, Nyderlanduose ir Kalifornijoje mes matome, kad gali būti kitaip“, – kalbėjo jis.

Pasak jo, elektromobiliu galima įveikti Europą bei juo važinėti JAV.

„2013 m. pirmą kartą baterijoje buvo daugiau energijos nei jos pakako tikslui pasiekti, bet kur, kur norėtumėte važiuoti. Dabar jau yra europinis „Supercharger“ tinklas, kai važiavus 2,5 valandos, reikia sustoti 20-iai minučių ir nemokamai pakrauti automobilį. Po to vėl važiuojama 2,5 valandos ir vėl daroma tas pats – taip galima keliauti po Europą“, – sakė Ch. Marcusas.

Dabar bendrovė turi tikslą tokį tinklą išplėtoti ir Baltijos šalyse.

„Mes tai darome, nes tai reikia padaryti, nėra jokio kito būdo mažesniems anglies dvideginio tikslams pasiekti, jei nepakeisime to, ką darome dabar, su jau esančiais automobiliais, – dėstė jis. – Taip, dabar Lietuvoje yra registruota tik 10 teslų, bet mes čia ir esame tam, kad situaciją pakeistume.“

Pranešėjas vardijo, kad dabar elektromobilis kainuoja apie 100 tūkst. eurų, tai – brangu, bet jau ruošiami nauji modeliai, kurie galėtų kainuoti 30–40 tūkst. eurų.

„Dabar galima vienu įkrovimu nuvažiuoti 400–500 km, o mes norime, kad rytoj būtų galima nuvažiuoti dar daugiau, tad statome didžiausią pasaulyje baterijų fabriką“, – kalbėjo Ch. Marcusas, primindamas, kad jis veiklą pradės kitąmet.

Baigdamas savo kalbą, jis dėstė, kad kviečia kitus automobilių gamintojus, taip pat ir kolegas iš „Audi“ prisijungti prie „Teslos“ idėjos gaminti elektromobilius.

Jo išklausęs „Audi“ mechanikos inžinierius alternatyvaus transporto srityje Reinhardas Ottenas turėjo ką atsakyti.

„Čia galime pamatyti labai gražų inovatoriaus dilemos pavyzdį: „Teslos“ verslo modelis, kurį kiekvienas mūsų versle padėtų į šalį. Jie šiuo metu neuždirba pinigų, o pajamas, kurias gauna, yra subsidijos iš Norvegijos ir Nyderlandų. Šios šalys nutrauks subsidijas ir leis krautis automobilius nemokamai, tad tai negali veikti (kaip verslo modelis – DELFI). Dabar tai veikia, nes subsidijos yra, specialiame segmente yra ir rinka tokiems automobiliams. Visgi, manau, „Teslai“ pasiseks, nes jie yra pirmaisiais šiame sektoriuje, bet yra normalu, kad tradicinių automobilių kūrėjai šiuo keliu nenuėjo“, – sakė R. Ottenas.

Pasak jo, tradicinių automobilių gamintojai dabar yra savo komforto zonoje ir nejaučia poreikio eiti ieškoti nuotykių.

„Aš manau, kad tai yra nuotykis. Žinoma, jūs („Tesla“ – DELFI) esate etalonas, kaip gaminti didžiausio asortimento elektromobilius, – kalbėjo R. Ottenas. – Bet ši ilgo nuotolio elektromobilių idėja (kaip verslo modelis – DELFI) neveiks ne tik artimiausią dešimtmetį, bet ir artimiausius 30 metų. Bėda ta, kad mes gyvename fizikos, o ne skaitmenų pasaulyje.“

Jis aiškino, kad elektromobilių privalumas yra galimybė juos pasikrauti namuose, ypač, jei jais nuvažiuojami nedideli atstumai, bet, jei norima elektromobiliu važiuoti toliau, reikia daugiau įkrovimo stotelių, o jos užimtų vietos. Anot jo, energijos pakrovimas į elektromobilį yra 200 kartų lėtesnis nei į tradiciniu kuru varomą transporto priemonę.

„Tai neveiks, nes kai jūs matote degalines – ne tokiose šalyse, kaip Norvegija, kur yra mažai gyventojų, bet tankiau apgyvendintose valstybėse kaip Nyderlandai ar Vokietija – ten jau reikia didelio ploto įpilti kuro į dizelinu ir dujomis varomus automobilius, pabandykite įsivaizduoti, kokių plotų reikėtų elektromobiliams, – teigė R. Ottenas. – Nemanau, kad tai yra modelis, kurį galima išauginti iki atskiros automobilių rinkos.“

Jo nuomone, artimiausiu metu rinkai bus įdomiausi iš dalies elektra varomi automobiliai, nuvažiuojantys 200–300 km, taip pat ir kiti hibridiniai automobiliai.

„Ačiū jums už nuomonę“, – sakė Ch. Marcusas, pridūręs, kad tikru elektromobilio privalumu yra galimybė jį krautis namuose, pavyzdžiui, garaže. Be to, jis vardijo, kad dalies žmonių automobiliai stovi 22 valandas iš 24, nes naudojami tik nuvažiuoti į darbą ir atgal.

„Bet jūs turite garažą, ar ne?“, – perklausė R. Ottenas.

Ch. Marcusui patvirtinus, R. Ottenas papasakojo ir apie aršią kainų konkurenciją prekiaujant automobiliais.

„Mūsų grupė turi labai šaunų pakraunamą automobilį „e-up“. Klasikinis „up“ automobilis kainuoja apie 10 tūkst. eurų, o „e-up“ kainuoja jau 25 tūkst. eurų. Tarkime, galėsime sumažinti sąnaudas perpus, taigi, jo kaina siektų 12,5–13 tūkst. vieną dieną po 10 ar 15 metų, pavyzdžiui, perkant baterijas iš „Teslos“. Bet net ir tuomet turėsime mažiausiai dvi problemas: dabar, jei jūsų automobilis yra 500 ar 1 tūkst. eurų brangesnis nei konkurentų, rinkoje nebedalyvaujate. Nėra ką kalbėti apie 2–3 tūkst. eurų. Žinoma, kažkiek klientų bus, bet tai – ne verslas“, – kalbėjo R. Ottenas.

Pasak jo, net ir dabar „e-up“ klientas yra patenkintas, kad gali automobiliu važinėti mieste ir jam pakanka vieno įkrovimo, bet jį neramina tai, kad su tokiu automobiliu jis negali priimti spontaniškų sprendimų.

„Jis negali imti ir nuvažiuoti 500 ar 700 km aplankyti savo močiutės ar naujos meilės bet kada, kai nori, – vardijo R. Ottenas. – Tai yra iliuzija, kad, jei automobilis ir elektromobilis kainuos tiek pat, visi pirks elektromobilius. Žmonės yra linkę turėti laisvę važiuoti kada nori ir kiek nori, net jei už tai turi pakloti 2 tūkst. eurų brangiau, arba, kai elektromobilis yra antru automobiliu šeimoje.“

Diskusijai pasibaigus nepriėjus galutinės išvados, verslininkas Vladas Lašas pasinaudojo galimybe užduoti klausimą ir kreipėsi į auditoriją, paprašydamas pakelti rankas, kas pritaria „Audi“ pozicijai, o kas – „Teslos“. Konferencijos dalyviai entuziastingiau palaikė „Teslos“ atstovo nuomonę.

Ketvirtadienį – penktadienį Vilniuje vyksta Baltijos investuotojų forumas, kuriame dalyvauja tarptautinio verslo, visuomenės ir politikos lyderių, ekonomikos ekspertų, žurnalistų ir diplomatų.


Delfi.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama