Situacija, kai iš atokesnio šalies kampelio ar užsienio atvykęs studijuoti pirmakursis ne tik klaidžioja aukštosios mokyklos koridoriais, bet ir sunkiai susiranda draugų, atsiliepia ir jo mokslo rezultatams. Čia ranką gali ištiesti mentorius – pirmoji Lietuvoje kompleksinė mentorystės programa pernai sėkmingai startavo KTU. Ką apie ją mano studentai?
Kauno technologijos universitetas (KTU) šiandien suteikia studentams galimybę turėti savo asmeninį mokytoją bei autoritetą, kuriam bus svarbūs jaunuolio pasiekimai, kuris išklausys, patars, išmokys studentą veiksmingiau mokytis, kritiškai ir kūrybiškai mąstyti, ugdys karjerai reikalingas kompetencijas.
KTU galima rinktis iš 5 skirtingų tipų mentorių: pradžios mentoriaus, akademinio patarėjo, karjeros mentoriaus, tyrimų mentoriaus ir tutoriaus. Už žmogų kalba jo atlikti darbai, tad studentai buvo paprašyti įvertinti mentorystės naudą. Beveik visi jie pabrėžė, kad be šių akademinių „angelų sargų“, jų kasdienybė būtų gerokai sunkesnė, o mokymosi rezultatai – prastesni.
Mentoriai gelbsti nuo klaidų
Matematikos ir gamtos mokslų fakultete (MGMF) taikomąją fiziką kremtanti trečiakursė Alvita Žabaitė akademinį patarėją pasirinko todėl, kad norėjo daugiau pažintį Universiteto teikiamas galimybes.
„Mano nuomone, privalumų turėti tokį mentorių yra labai daug. Tu turi didelį ramstį, nes žinai, kur kreiptis iškilus klausimams. Taip pat turi galimybę pažinti žmogų, kuris turi daugiau patirties už tave ir tuo gali pasidalinti, patarti, o juk būtent taip ir pats tobulėji kaip asmenybė. Net mėgstu sakyti, jog mano akademinė patarėja yra lyg „universitetinė mama“, – pasakojo studentė. Ši mentorė studentei jau padėjo suprasti, kur ji galėtų save realizuoti ateityje. „Dažnam pažįstamas jausmas, kai turi begalę klausimų ir nežinai, kur kreiptis, o gal jauti, jog nori daugiau įsilieti į universiteto gyvenimą ir nežinai kaip. Būtent tada tau gali padėti mentorius“, – įsitikinusi ji.
Erika Vaškialytė, studijuojanti Informatikos fakultete (IF) ir Ekonomikos ir verslo fakultete (EVF), įsitikinusi, kad jei būtų turėjusi mentorių, būtų išvengusi klaidų.
„Šiuo metu gana sėkmingai studijuoju dvejose studijų programose, bet praeityje yra tekę nutraukti studijas, nes turėjau daug akademinių sunkumų, buvo sunku susiorientuoti. Žvelgdama atgal, manau, kad jei tada būčiau išdrįsusi atvirai pasikalbėti su kažkuo iš akademinio personalo narių, būčiau išsprendusi problemas ir nemetusi studijų“, – neabejoja mergina.
Tampi akademinės šeimos dalimi
Maisto mokslą ir technologijas Cheminės technologijos fakultete (CHTF) studijuojanti antrakursė Lina Stabingytė sako, kad mentorius – tarsi antrieji tėvai.
„Mentorius – tai žmogus, kuris nežiūri piktomis akimis ir tampi lyg jo šeimos vaikas. Jis visada pasiteirauja kaip sekasi mokslai, kokia savijauta. Tada aplinka tampa jaukesnė kai žinai, kad bent kažkam rūpi. Jau vien tai, kad kažkas paklausia, kaip jautiesi net jei ir neišsprendžia problemos, yra didelis dalykas“, – neabejoja būsimoji chemikė.
Pradžios mentorių pasirinkusi Statybos ir architektūros (SAF) fakulteto pirmakursė Dovilė Smaliukaitė tvirtina, kad mentorius buvo tas žmogus, į kurį visada galėdavau kreiptis.
„Manau, kad turėti pradžios mentorių yra didelis privalumas kiekvienam pirmakursiui, nes jis gali užtikrinti gerą „naujoko“ pradžią universitete, o tai prisideda ir prie geresnių mokymosi rezultatų“, – pabrėžė D. Smaliukaitė.
Gerokai pasikėlė balus
CHTF antrakursė Viktorija Rutkauskaitė atskleidė, kad tutorius tiesiogiai prisidėjo prie jos pažymių kilimo.
„Siekiant gerų mokymosi rezultatų dažnai reikia kreiptis pagalbos į patikimus žmones ar draugus, tačiau šie ne visuomet atranda laiko pagelbėti. Mane tobulėjimui motyvavo ne tik dėstytoja Aušra Žvironienė, bet ir kiti tutoriai“, – sakė mergina, kurios matematikos pažymiai po šių konsultacijų pakilo nuo 6 iki 9.
Tyrimų mentoriumi pasirinkęs dėstytoją Vytautą Šiožinį, Elektros ir elektronikos fakulteto (EEF) trečiakursis Paulius Paplauskas tvirtina, kad iš jo gautos žinios – neįkainojamos. „Mūsų bendravimas prasidėjo dar prieš oficialiai startuojant mentorystės programai. Santykis su mentoriumi yra ne dėstytojas-studentas, o kaip lygiaverčių kolegų, todėl tarpusavio bendravimas yra atviresnis. Tai leido tobulėti net tik profesiniu atžvilgiu, bet ir kaip asmenybei. Drauge su mentoriumi aplankėme keletą Lietuvos elektrinių, teko asistuoti energetiniuose audituose, susipažinau su mano specialybės sferoje dirbančiais žmonėmis“, – pasakojo vaikinas.
Laiko sėkmės garantu
Jo teigimu, KTU mentorystės programa – nuostabi galimybė studentams susipažinti su studijuojama specialybe iš arčiau, atrasti motyvacijos ir susidomėjimo iš pirmo žvilgsnio neįdomiai teorijai, bei pralaužti dėstytojas-studentas ribą.
Karjeros mentorei savo pasiekimus priskiria ir Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto (MIDF) studentė Julija Balsytė.
„Mentorė buvo mano sėkmės garantas, kodėl patekau į renginį „Dizaino Dienos 2014“ ir puikiai pasirodžiau. Siūlau visiems, kas siekia svajonių išsipildymo, turi begalinį norą tobulėti, sužinoti kažką naujo ir įdomaus dalyvauti šioje programoje, kadangi ne tik tai gali išsipildyti, tačiau galbūt atrasite ir tai – apie ką net nenumanėte: draugą, naujų pažinčių, o galbūt sužinosite ir kažką naujo apie save“, – neabejojo mergina.