Sausio 23–25 dienomis Lietuvoje ir Pasaulyje įvyko tradicinis žaidimų kūrimo maratonas „Global Game Jam“. Šio maratono tikslas bendravimui ir kūrybai sutelkti viso pasaulio žaidimų kūrėjus. Šis renginys išskirtinis tuo, kad jį vertina, ir jame noriai dalyvauja tiek žaidimų industrijos veteranai, tiek pirmuosius žingsnius žengiantys kūrėjai.
Šių metų „Global Game Jam“ kurio koordinavimu rūpinosi „Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija“, VšĮ „Versli Lietuva“ ir pasaulinė žaidimų kūrėja „Game Insight“ buvo išties ypatingas. Pirmą kartą mūsų šalies istorijoje žaidimų kūrimo dirbtuvės buvo surengtos trijuose miestuose – Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Pirmąją renginio dieną į dirbtuves atvyko 520 žaidimų kūrėjų ir smalsuolių, o renginiui baigiantis Lietuva galėjo džiaugtis net šešiasdešimčia naujų žaidimų prototipų. „Šį savaitgalį pamatėme didelį Lietuvių potencialą šioje srityje, kurį būtina toliau vystyti“, – renginio sėkme džiaugėsi VšĮ „Versli Lietuva“ generalinis direktorius Mantas Nocius.
„Šių metų renginys, dalyvių gausa, sukurtų projektų kokybė ir įvairovė – kiekvienas vienas aspektas viršijo ir taip aukštus mūsų lūkesčius. Šis metų pradžioje rengiamas maratonas – tarsi visų metų darbo vystant žaidimų sektorių vertinimas. Padarysime viską, kad kitąmet jis būtų dar didesnis“.
Maratonas kuriame gali „bėgti“ visi
„LT Game Jam 2015“ organizatoriai šiemet skyrė išskirtinį dėmesį renginio sklaidai, siekdami, kad žaidimų kūrėjų gretas papildytų žaidimų entuziastai ar kitų kūrybinių industrijų profesionalai.
Renginyje buvo laukiami visi – dalininkai, muzikantai, rašytojai ar šiaip smalsuoliai norintys išmėginti savo jėgas žaidimų kūrime. Renginio formatas puikiai tinka tam, kad suvienyti skirtingų sferų žmones, o komandos nenorinčios kurti kompiuterinių žaidimų galėjo išmėginti savo jėgas kurdami interaktyvias programėles virtualios realybės akiniams ar kartoninius stalo žaidimus. Šių metų žaidimų tema, „Ką gi mums dabar daryti?“ buvo ypatingai plati ir leidžianti pasireikšti fantazijai. „Šių metų temą pristatė nepriklausoma žaidimų kūrėja Mitu Khandaker–Kokoris ir legendinis stalo žaidimų dizaineris Reiner Knizia savo kalbose palietė daugybę temų, tačiau klausydami jų girdėjome raginimą griauti taisykles, nepaisyti riboženklių ir išvaduoti savo fantaziją tam, kad pasaulis taptų truputį gražesnis, linksmesnis ir įdomesnis. Man nepaprastai džiugu matyti, kad šiemet renginyje sulaukėme ypač daug jaunų, pradedančiųjų kūrėjų ir neįtikėtinai plataus idėjų spektro. Tarp sukurtų žaidimų turime visko pradedant tradiciniais labirintų žaidimais, baigiant keistomis, socialinėmis provokacijomis“, – renginio įspūdžiais dalinosi Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos direktorius Gediminas Tarasevičius.
Tarp geriausiųjų ir stalo žaidimas
Šiemet renginio dalyviai temą interpretavo plačiai – nuo sudėtingų situacijų iš kurių žaidėjas turi kažkokiu būdu išsisukti, iki virtualių pasaulių, kuriuose žaidėjams reikia išsiaiškinti jų veikimo principus ir įveikti atsirandančias kliūtis. „Game Jam“ tai eksperimentavimo ir kooperavimosi renginys, kurio tikslas sužinoti, išmokti ar išbandyti kažką naujo, o ne varžytis. Renginio finale patys dalyviai rinko įdomiausius ar kažkuo išskirtinius žaidimus. Vilniuje daugiausiai kolegų balsų pelno žaidimas, kuriame cenzūros ir diktatūros pasaulyje tvarkai nusižengiantis žaidėjas privalo paslėpti nelegalaus užsiėmimo įkalčius nuo į butą besiveržiančio milicininko.
Klaipėdoje, kur dalyvių amžiaus vidurkis buvo mažiausias, įdomiausiu išrinktas žaidimas išmaniesiems įrenginiams „Cats n Rats“, kai tuo tarpu Kaune kitų kūrėjų simpatijų sulaukė ne kompiuterinis, o stalo žaidimas. „Esame ne kūrėjai, o žaidėjai ir mus į renginį atgynė smalsumas. Tikrai neketinome nieko kurti, bet išgirdę temą vis tik nutarėme pabandyti sukurti stalo žaidimą, nes mūsų kompanijoje nėra nė vieno IT specialisto“, – kūrimo darbų pradžią prisimena Mangirdas Beniušis, vienas Kauno simpatijas pelniusio stalo žaidimų autorių. „Mes norėjome sukurti situaciją kurioje žmonės natūraliai klaustų savęs ir kitų – ką gi mums dabar daryti? Čiupom banalią idėją apie skęstantį laivą, sukūrėme dinamiškai kintančią žaidimo lentą ir pasiūlėme žaidėjams įsijausti į roles, gauti šiek tiek galių, ar priešingai – patirti aplinkinių pašaipą. Norėjome, kad mūsų žaidimas satyriškai paliestų socialinę nūdienų problematiką ir turėtų emocinį užtaisą, kas žino galbūt būtent tai ir sužavėjo mūsų kolegas“, – mintimis dalinosi Mangirdas.
Ne tik žaidimai, bet ir naudingos pažintys bei žinios
Renginio metu, greta maratono vyko ir kūrybinės dirbtuvės pradedantiesiems žaidimų kūrėjams, kurie naujai įgautas žinias galėjo pritaikyti kurdami pirmuosius savo žaidimus. Dirbtuves pradedantiesiems vedė žaidimų, ar žaidybinių technologijų kūrėjai, dėstytojai ar tiesiog meistrai savo amato subtilybių sėmęsi ne tik kurdami nuosavus projektus, bet ir darbuodamiesi pasaulinio garso kompanijose.
„LT Game Jam 2015“ šeimininkai – Mykolo Romerio universitetas Vilniuje, Kauno technologijos universitetas ir Klaipėdos universitetas – mokslo įstaigos, pastaraisiais metais į studijų kryptis įtraukusios programas ruošiančias video žaidimų industrijos specialistus. Jau paskelbta kitų metų renginio data – „LT Game Jam 2016“, kaip ir „Global Game Jam 2016“ vyks kitąmet sausio 29–31 dienomis.