Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 17 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 17 d. 10:22
Netrukus jūsų automobilis be interneto nevažiuos?
Lapkričio 16 d. 16:31
Testas ar įspėjimas? „Google“ tikrina, kokį poveikį turės ES naujienų pašalinimas iš paieškos
Lapkričio 16 d. 13:53
Ateities tendencijos: kaip skaitmeniškumas keičia meno suvokimą?
Lapkričio 16 d. 10:11
Kokybės dienos proga VDU vyko diskusija apie dirbtinį intelektą ir inovatyviausiųjų apdovanojimai
Lapkričio 15 d. 20:30
Vilniečių sukurtas 3D įrankis keičia karo nuniokotus Ukrainos miestus
Lapkričio 15 d. 17:22
„Twitter“ alternatyvų paieškos tęsiasi: ką renkasi lietuviai?
Lapkričio 15 d. 14:34
„YouTube“ atsinaujina iš esmės: nepraleiskite aktualių patobulinimų
Lapkričio 15 d. 11:15
Lietuvių mėgstamiausias slaptažodis – „qwerty123“
Lapkričio 15 d. 08:16
Jeigu jūsų telefono baterija išsikrauna greičiau nei norėtumėte – rekomenduojame peržiūrėti šiuos patarimus
Lapkričio 14 d. 20:22
Technologijų įmonės vis dažniau prisideda prie automobilių kūrimo: kas iš to vairuotojams?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

5 problemos, nuo kurių išsprendimo priklausys save vairuojančių automobilių ateitis

Publikuota: 2015-01-21 06:59
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Save vairuojantys automobiliai daugeliui žmonių atrodo tarsi tolimos ateities fantazija. O Vašingtono konferencijų centre, kuriame praėjusią savaitę kasmetinės Transporto tyrimų tarybos susitikimo proga buvo atriedėję 12 tūkst. automobilių, žmonės planavo, atliko tyrimus ir labai rimtai svarstė, kaip mes apsiprasime su autonominiais automobiliais.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Save vairuojantys automobiliai daugeliui žmonių atrodo tarsi tolimos ateities fantazija. O Vašingtono konferencijų centre, kuriame praėjusią savaitę kasmetinės Transporto tyrimų tarybos susitikimo proga buvo atriedėję 12 tūkst. automobilių, žmonės planavo, atliko tyrimus ir labai rimtai svarstė, kaip mes apsiprasime su autonominiais automobiliais.

Čia jau nebebuvo diskutuojama, ar autonominiai automobiliai išriedės į gatves, o kalbėta apie tai, kaip tai atsitiks ir ką tai reikš mums. Svarbiausi iššūkiai bus susiję ne tik su technologijomis, bet ir su žmonių įpročiais, ekonomika, teisėsauga ir politika.

Palyginus su šiais iššūkiais, klausimas: „ar mes iš tiesų galime sukurti autonominį“, atrodo labai paprastas.

„Washington Post“ pateikia penkis svarbiausius iššūkius, nuo kurių priklausys autonominių automobilių integracija į mūsų gyvenimą.

5 problemos, nuo kurių išsprendimo priklausys save vairuojančių automobilių ateitis

Ar vartotojai norės pirkti autonominius automobilius?

Potencialių autonominių automobilių naudų yra daug. Pati didžiausia – keliuose žūstantys žmonės. Tyrimai rodo, kad 95 proc. atvejų dėl avarijų kalti žmonės. Jeigu žmogiškųjų klaidų nebūtų, gerokai sumažėtų ir nelaimingų atsitikimų keliuose.

Autonominiai automobiliai taip pat sumažintų spūstis keliuose. Viename kelio ruože tilptų daugiau automobilių, kurie judėtų gerokai efektyviau. Be to, jei dalintumėmės autonominiais automobiliais, galėtume sumažinti ir automobilių parkavimui skirtų vietų skaičių.

Čia slypi viena ekonomikos mįslė: daugiausia naudos iš autonominių automobilių gaus visuomenė, o už technologiją turės mokėti vartotojai.

„Mes turime būti tikri, kad asmuo matys didelę naudą, – sakė Mičigano universiteto Transporto tyrimų instituto direktorius F. Sweatmanas. – Jeigu tai bus vien tik socialinis privalumas, nieko gero nebus.“

Kaip žmonės elgsis už autonominio automobilio vairo?

Tiesa, kaip pasakojo Monali Shah iš „Nokia“ priklausančios įmonės HERE, užsiimančios žemėlapių autonominiams automobiliams kūrimu, šią problemą inžinieriai mėgina išspręsti kurdami skirtingus vairavimo profilius.

Kas jei jūsų automobilis nevairuos taip, kaip jūs? Sakykime, kad jūs nesate iš tų žmonių, kurie mėgsta važinėti labai lėtai. Kaip jūs jausitės sėdėdami už automobilio vairo, kuris važiuoja gerokai lėčiau, nei tai darydavote jūs? Arba priešingai. Ar tuomet žmonės perims automobilių valdymo kontrolę?

Dar vienas svarbus su tuo susijęs klausimas: kaip kelyje elgsis žmonės, vairuojantys „senąsias“ mašinas? Tikėtina, kad žmonės aplink autonominius automobilius važiuos neramiai.

Kas bus atsakingas, kai autonominiai automobiliai susidurs?

Didžioji dauguma avarijų vyksta susidūrus automobiliams dėl vieno iš vairuotojų kaltės. Vienas pagrindinių draudimo bendrovių tikslų yra paskirstyti šią atsakomybę.

Dabar tik mažoje dalyje eismo įvykių nepavyksta nustatyti, kas kaltas. Tačiau visa tai greit pasikeis. Kaltinti vieną arba kitą vairuotoją bus žymiai sunkiau.

Atsakomybė kris ant automobilių gamintojų pečių, o tai gali būti viena iš priežasčių, dėl kurios jie priešinsis autonominiams automobiliams.

Siekdama išspręsti šią problemą „Google“ ieško automobilių gamintojų, kurie padėtų išvystyti autonominę technologiją.

Jeigu sudužtų kelių gamintojų automobilis, ką kaltintume tuomet: programinę įrangą? Techninę įrangą? O gal žemėlapių platformą? Arba kitą automobilį, kuris kelyje nusiuntė klaidingą signalą?

Kaip autonominiai automobiliai pakeis mūsų kelionių ir vartojimo įpročius?

Čia yra tik dvi konkuruojančios teorijos. Pirmoji – kad save vairuojantys automobiliai sumažins automobilių savininkų skaičių, nes bus pasiekiami tuomet, kai mums jų reikės, ir bus tarsi bendras viešojo transporto sistemos turtas.

Alternatyvi teorija – automobilių skaičius padidės, nes augant tokių transporto priemonių naudingumui – juk galima bus savo septynmečius vaikus į būrelius leisti vienus, – žmonės jų norės daugiau. Šios hipotezės yra vienodai tikėtinos ir tarpusavyje nesuderinamos.

Yra ir daugiau teorijų apie tai, kaip automobiliai pakeis mūsų kelionių įpročius. Jeigu jie keliones padarys patogesnėmis, greičiausiai imsimės lankytis naujose vietose, kuriose iki tol dar neteko būti. Pavyzdžiui, penktadienio vakarą užuot baiminusis, kad nebus kaip grįžti namo – juk išgėręs nevairuosi, – žmonės galės važiuoti į miestą autonominiais automobiliais.

Arba save vairuojantys automobiliai sukurs naują efektyvumą, leisdami geriau parkuotis, mažiau laiko praleisti kamščiuose ir patogiau planuoti maršrutą. Kompiuteriai neeikvos degalų važinėdami ratais arba ieškodami parkavimo vietos.

Ar mūsų infrastruktūra tam pasiruošusi?

Kad funkcionuotų maksimaliai efektyviai, autonominiai automobiliai komunikuos vienas su kitu, taip pat ir su juos supančia aplinka. Tai reiškia, kad šiems dalykams reikės pritaikyti kelius ir juos supančią infrastruktūrą.

Šie klausimai yra susiję tiek su aukštosiomis, tiek ir su paprastomis technologijomis. Tarkime, kokio apšvietimo reikės miesto gatvėse, jei viską norėsime optimizuoti radiolokacinei vizijai, o ne žmogaus žvilgsniui?

Ar kompiuteris galės apdoroti gatvės ženklą, išmargintą graffiti? Ar automobilių gamintojai norės gaminti autonominius automobilius, jei juos bus galima išmėginti tik keliose šalies vietose? Ir jei mes turėsime investuoti ir radikaliai pakeisti mūsų kelius – kas už tai mokės?

Šie klausimai yra apie fizinę infrastruktūrą ir nė nepaliečia teisinių ir politinių infrastruktūros klausimų.


15min.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama