Elektronika.lt
 2024 m. spalio 14 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 13 d. 18:29
Į ateitį su dirbtiniu intelektu: nauja programa Lietuvos moksleiviams leis paragauti inovacijų kūrėjų duonos
Spalio 13 d. 14:34
Nuo oro taršos stebėjimo iki išmaniojo transporto: „Vilnius Tech“ siekia tapti autonominių sistemų kompetencijų lyderiu
Spalio 13 d. 10:12
„Volkswagen“ pristato naująjį „Tayron“: įspūdinga erdvė ir aukščiausios klasės technologijos
Spalio 12 d. 18:19
Absorbcinis šilumos siurblys: nauda vilniečiams, išskirtinė patirtis – generaliniam rangovui
Spalio 12 d. 14:27
Išmaniųjų telefonų kameros ir belaidžiai dulkių siurbliai: kokios dar technologijos į mūsų kasdienybę „nusileido“ iš kosmoso?
Spalio 12 d. 10:44
„Dacia“ plečia modelių gamą – pristato naujovių kupiną „Bigster“
Spalio 11 d. 20:35
Kištukiniai lizdai su USB jungtimi: ekspertas pataria, ką reikia žinoti prieš perkant
Spalio 11 d. 18:16
IRT sektorius 2030 m. gali sudaryti 20 proc. Lietuvos BVP
Spalio 11 d. 16:45
„Philips“ pristato du išskirtinius „Evnia“ serijos žaidimų monitorius
Spalio 11 d. 14:26
Verslo gynybai nuo kibernetinių atakų šiandien prireikia viso saugumo centro: jį galima tiesiog išsinuomoti
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Lietuviški elektromobiliai: entuziazmo baterijos dar neišseko

Publikuota: 2014-12-10 14:13
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Renaldas Gabartas
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

Kai prieš maždaug ketverius metus atsirado galimybė palyginti serijiniu būdu pradėtus gaminti elektromobilius su nagingų lietuvaičių garažuose sukonstruotais analogais pirmoji į galvą šovusi mintis buvo beveik eretiškai įžūli: automobilių pramonės gigantai šiuos dalykus gerokai mistifikuoja.

 Rodyti komentarus (1)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Kai prieš maždaug ketverius metus atsirado galimybė palyginti serijiniu būdu pradėtus gaminti elektromobilius su nagingų lietuvaičių garažuose sukonstruotais analogais pirmoji į galvą šovusi mintis buvo beveik eretiškai įžūli: automobilių pramonės gigantai šiuos dalykus gerokai mistifikuoja.

Kone namų sąlygomis sukonstruotų mašinų techniniai parametrai atrodė ne ką prastesni. Vis dėlto šiandien net ir didžiausi elektromobilių entuziastai pripažįsta, kad jų optimizmas buvo kiek nepamatuotas.

Lietuviški elektromobiliai: entuziazmo baterijos dar neišseko
Elektromobilis „JonElis“ / DELFI (T. Markevičiaus nuotr.)

Prognozės svaigino

Skirtingomis metodikomis ateities eskizus piešiantys ekspertai dievagojasi, esą jau 2020-aisiais dešimtadalis mašinų, išriedančių iš automobilių pardavėjų salonų, turės elektros motorus. Iki 2050-ųjų pusę viso civilizuoto pasaulio transporto parko sudarys elektromobiliai.

Kai kurie įvykiai iš tiesų liudijo, kad tokios prognozės ne tik realios, bet netgi pernelyg nuosaikios. Pavyzdžiui, „Nissan“ paskelbus, kad priimami užsakymai pirmajam serijinės gamybos elektromobiliui „Leaf“, per 3 dienas šį aparatą įsigyti panoro beveik 7 tūkst. amerikiečių. Arba 10 proc. daugiau nei buvo planuojama pagaminti per visus pirmuosius metus.

Manoma, kad rinkoje pasirodžius trečios kartos ličio baterijoms, kurios leistų lengvajam automobiliui įveikti 300 km atstumą bei jas įkrauti per 15 min., elektromobilių gamyba galėtų sudaryti iki 60 proc. visų nuo konvejerio nuriedančių lengvųjų automobilių skaičiaus.

Kai kurie specialistai tikino, kad apie 2016-uosius visame pasaulyje parduodama apie 1,2 mln. elektromobilių kasmet. Toks augimas yra tikras technologinis sprogimas.

Eksperimentų kronika

Pirmieji lietuvaičių pradėti projektai, kurių metu vidaus degimo varikliai buvo pakeisti elektros motorais, atrodė pavydėtinai sėkmingi. KTU studentas Laurynas Jokužis (šiuo metu Laurynas be kita ko užima Lietuvos elektromobilių asociacijos vadovo postą) 2010-aisiais sukėlė lengvą pavydo priepuolį visiems vaikėzams pristatęs „elektrolerį“. T. y. „Peugeot“ fabrike nuo konvejerio nuriedėjusį motorolerį „Jet-Force“, per porą metų trukusio krapštymosi garaže paverstą elektriniu motoroleriu „E-FORCE“. Su 32 kW galios varikliuku, neskleisdamas jokio garso, elektroleris sprinto rungtyje įtikinamai nokautuodavo benzininius analogus. Su pilnai pakrautomis naujomis kiniškomis baterijomis „E-FORCE“ galėjo nuvažiuoti apie 80 km. T. y. daugiau, nei su pilnu sportiniu benzininio motorolerio baku.

Tais pačiais metais kauniečiai „Ford“ bazėje pagamino originalų elektromobilį „JonElis“. Vilnietis Mindaugas Milašauskas benzininę „Honda HRV“ pavertė elektromobiliu. 2011-ųjų pavasarį surengtoje specializuotoje parodoje ALT vienu dižiausių traukos centrų buvo bendrovėje „Elinta“ elektromobiliu paverstas „Toyota Aygo“, kurį buvo galima drąsiai lyginti su serijiniu „Mitsubishi i-MiEV“. Su kiniškais akumuliatoriais ir keletu originalių lietuviškų sprendimų, „Aygo-EV“ galėjo nuvažiuoti apie 160 km. Maksimalus jo greitis – 150 km/val. 20 kWh talpos LFOP tipo baterijos priklausomai nuo pakrovimo technologijos „pamaitinamos“ per 2 arba 8 valandas. Greito pakrovimo stotelėse per 5minutes sukaupiama energijos atsargų, kurių pakanka 30 km nuvažiuoti.

Beje, perdirbant „Toyota Aygo“ automobiliuko kėbule nebuvo išgręžta nė viena papildoma skylė ar atlikta kokia kita mechaninė intervencija. T. y. pasyvaus saugumo parametrai visiškai nepakito. Bene vienintelis pokytis – į galinę mašinos dalį perkelta dalis akumuliatorių, todėl svorio centras dabar beveik tolygiai pasiskirto abiem ašims.

Kiek vėliau šiauliečiai nustebino savadarbiu „Electron Twingo“, pagamintu įprasto 2002-ųjų modelio „Renault Twingo“ pagrindu ir galėjusiu nuvažiuoti maždaug 80–100 km. Vilniečiai iš kompanijos „Arginta“ 2012-aisiais su pačių perdirbtu „Electric Car FIAT Panda“ nepabijojo dalyvauti mėgėjiškose ralio varžybose.

2013-aisiais transportininkų teismui buvo pristatytas hibridinis „sunkvežimį „iPHEV Iveco Daily“ (akronimas „ipHEV“ reiškia Intelligent Plug-in Hybrid Electric Vehicle). Tai bendras įmonių „Transmitto“ ir „Elinta“ eksperimentas, kurio metu krovininė mašina buvo „apženyta“ su 74 kW elektros varikliu ir papildomu baterijų komplektu, leidusiu vien elektra įveikti maždaug 30–40 km. Hibridinė technologija sunkvežimio degalų sąnaudas leidžia sumažinti beveik trečdaliu ir pastebimai pagerinti dinamiką.

Laikas verslui

Po beveik ketverius metus trukusių eksperimentų ir savadarbių elektromobilių tobulinimo, net ir patys aktyviausi saviveiklininkai nurimo (bent jau viešoje erdvėje) taip, tarsi jų entuziazmo baterijos būtų išsekusios. L. Jokužis, komentuodamas esamą situaciją teigė, kad įsivyravęs štilis toli gražu nereiškia pasikeitusių nuostatų ar pakoreguotų ambicijų „užkariauti pasaulį“.

„Mes nuo pat veiklos šioje srityje pradžios siekėme sukurti tokus produktus, kurie atitiktų didžiosios automobilių pramonės reikalavimus kokybei ir būtų visiškai išbaigti. Šia prasme visus tikslus pasiekėme – 2015-aisiais „Iveco Daily“ bus oficialiai siūlomas su mūsų sukurta „Plug-in Hybrid“ sistema. Esame pasirengę serijinei gamybai ir ištobulinę svarbiausius tokio tipo mašinos agregatus – variklio valdiklį, akumuliatorių sistemą, patį elektros variklį. Galiu drąsiai teigti, kad dabar šie dalykai yra geresni už bet kuriuos analogus, siūlomus italų, ispanų ar šveicarų“, – teigė Lietuvos elektromobilių asociacijos vadovas.


Delfi.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama