Internetinės parduotuvės neretai gali pasiūlyti mažesnę kainą: joms nereikia nuomoti didelių patalpų prekėms, įdarbinti kasos darbuotojų. Tačiau už mažesnę kainą pirkėjai turi prisiimti riziką – prekė gali ir neatkeliauti. Būtent su tokia situacija susidūrė vienos internetinės parduotuvės pažadais patikėję pirkėjai.
Kaune gyvenanti Loreta spalio pradžioje internetinėje parduotuvėje tavorubai.lt savo sūnui išrinko paltą už 191 Lt. Moteris teigė paskaičiusi, kad prekė turi būti pristatyta per 8–14 d.
Praėjus daugiau nei dviem savaitėm Loreta sunerimo, kodėl neatkeliavo užsisakytas paltas.
„Pirmą kartą kreipiausi susiradusi telefoną po trijų savaičių. Telefonu niekas neatsako – galvoju, ar jis išjungtas, ar dar kažkas nutikę“, – prisiminė moteris.
Negalėdama su pardavėju susisiekti telefonu kaunietė parašė laišką internetiniame puslapyje nurodytu elektroniniu paštu.
„Atsakė tą pačią dieną. Atsiprašė ir pranešė, kad su siuntiniu kelias dienas vėluos. Pagalvojau, kad visko būna“, – teigė pašnekovė.
Praėjus dar savaitei pirkėja vėl pradėjo nerimauti dėl savo pirkinio.
„Vėl jiems rašau, kodėl negalima jiems pasiskambinti, kodėl aš neinformuojama“, – piktinosi Loreta. Ji vėl sulaukė atsakymo, kad paltas atkeliaus ateinančią savaitę.
Nors nuo pirkimo dienos praėjo jau pusantro mėnesio Kauno gyventoja ir toliau nesulaukia savo pirkinio.
Supratusi, su kuo turi reikalų, Loreta kreipėsi į pardavėjus su dar vienu elektroniniu laišku, kuriame pareikalavo grąžinti jai pinigus.
„Parašė, kad grąžins per 1–3 dienas, bet garantuoju, kad nieko negrąžins“, – nusivylusi savo internetinio pirkimo patirtimi kalbėjo pašnekovė.
Apie panašią kitų pirkėjų patirtį moteris sužinojo pradėjusi internete skaityti atsiliepimus apie internetinę parduotuvę: „Skaitau ir matau save. Tokia pati situacija. Esu labai nusivylusi internetine prekyba: kokie sukčiai gali slėptis po tuo“.
Loreta teigė yra anksčiau pirkusi internetu, tačiau ir didesnių, ir žinomų pardavėjų, su kuriais problemų nekildavo.
Nurodytas telefonas neveikia
Iternetinė parduotuvė tavorubai.lt priklauso bendrovei UAB „Zauberis“.
Internetinės parduotuvės puslapyje nurodytu numeriu su pardavėjais susisiekti nepavyksta – telefonas neveikia. Neįmanoma įmonės atstovams paskambinti ir internete prie UAB „Zauberis“ bendrovės informacijos nurodytu telefonu.
Registrų centro duomenimis, UAB „Zauberis“ vadovas – Laurynas Gerika. Jam ir Edvinui Gerikai priklauso po 50 proc. įmonės akcijų.
„CreditInfo“ duomenimis, įmonė neatlieka pareigos teikti finansinės atskaitomybės Registrų centrui. Taip pat ši bendrovė įvertinta kaip turinti labai aukštą riziką dėl vėlavimo atsiskaityti. Lapkričio 18 d. duomenimis, įmonėje dirbo vienas asmuo.
Sulaukė daugiau nei 30 vartotojų skundų
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) šiais metais yra gavusi daugiau nei 30 vartotojų skundų dėl UAB „Zauberis“, kuri valdo elektroninę parduotuvę, veiklos.
Vartotojai skundžiasi, kad iš anksto apmokėję už prekes per nustatytą terminą jų negauna.
Vartotojams kreipusis į VVTAT, bendrovė kilusius ginčus sprendžia taikiai ir priimtus sprendimus vykdo.
„VVTAT stebi esamą situaciją ir UAB „Zauberis“ veiksmus, sprendžiant su vartotojais kilusius ginčus. Nustačius bendrovės nusikalstamus veiksmus, VVTAT svarstys galimybę kreiptis į teisėsaugos institucijas bei teismą dėl viešojo intereso gynimo“, – įspėjo VVTAT vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vedėja Rasa Pupienienė.
Tarnybos atstovė teigė, kad sulaukiama tokių pat nusiskundimų ir dėl kitų elektroninių parduotuvių valdytojų.
Siūlo internetinėmis parduotuvėmis aklai nepasitikėti
VVTAT aiškina, kad pardavėjas pristatyti daiktus pirkėjui privalo ne vėliau kaip per trisdešimt dienų nuo sutarties sudarymo, jeigu šalys nesusitaria kitaip.
Pardavėjui vėluojant įvykdyti užsakymą, pirmiausia reikėtų raštu kreiptis į pardavėją ir pateikti konkretų reikalavimą jo atžvilgiu – nustatyti papildomą terminą sutarčiai įvykdyti arba reikalauti nutraukti prekės pirkimo-pardavimo sutartį ir grąžinti sumokėtus pinigus.
Pardavėjas turi pareigą vartotojui pateikti rašytinį atsakymą per 10 dienų. Ginčo nepavykus išspręsti, siūloma pateikti prašymą VVTAT.
Vartotojų teises ginanti institucija pataria aklai nepasitikėti pardavėjų žemomis kainomis ir nepervesti pinigų nepasidomėjus informacija apie verslo subjektą ir jo vykdomą veiklą. Siūloma paieškoti atsiliepimų apie pardavėją internete, ar bendrovė nėra vartotojų pažeidėjų sąraše ar nėra bankrutuojanti. Taip pat siūloma atkreipti dėmesį į tai, ar internetinės parduotuvės puslapyje pateikiama išsami informacija apie bendrovę.