Įmonių biuruose vis labiau įsigali skaitmeninės technologijos – ant vis daugiau biurų sienų spindi margaspalviai ekranai, kurie keičia įprastą biurų aplinką, rašymo ar skelbimų lentas ar paveikslų reprodukcijas. Interaktyvūs ekranai ne tik kuria modernaus biuro įspūdį, tačiau teikia ir praktinę naudą – tai ir efektyvi priemonė vidinei komunikacijai su darbuotojais.
Interaktyvios ekranų ir vaizdo sienų sistemos – dar kitaip vadinami „digital signage“ sprendimais. Specialistų teigimu, jau nieko nestebina, kai interaktyvūs ekranai naudojami pasiekti savo esamus ir potencialius klientus: per pastaruosius metus Lietuvoje veikiančiose prekybos centruose, parduotuvėse, kino teatruose, viešbučiuose, baruose, bankuose, universitetuose, viešajame transporte „digital signage“ ekranų pastebimai padaugėjo.
„Dabar matome naują tendenciją – interaktyvių ekranų sistemas įmonės pradėjo diegti savo biuruose. Pastebime, kad vis daugiau įmonių, atnaujindamos biurus, siekia sukurti modernios ir šiuolaikiškos bendrovės įspūdį, todėl investuoja į tokias skaitmenines technologijas, kaip interaktyvių ekranų sistemos. Be to, ekranuose galima vizualiai pertekti informaciją apie įmonę, demonstruoti darbuotojams svarbias žinias – pavyzdžiui, statistinius įmonės pasiekimų rodiklius ir panašiai. Esant poreikiui, esamą informaciją galima greitai pakeisti nauja“ , – „digital signage“ privalumus vardija „Hansab“ atstovas D. Stukas.
Nuo įvaizdinių klipų iki gimtadienio sveikinimų
Ekranų sistemas jau pasirinkusių įmonių teigimu, sistemos padeda skatinti pardavimus sprendimo priėmimo vietoje, stiprina prekės ženklą ir jo atsimenamumą, leidžia išsiskirti iš kitų, o klientams kuria naujus potyrius.
Specialistas pabrėžė, kad biuruose naudojant interaktyvius ekranus reprezentaciniais tikslais, jie dažniausiai įrengiami biurų laukiamuosiuose, konferencijų ir posėdžių salėse – ten kur lankosi verslo partneriai, klientai. Tuomet ekranuose dažniausiai rodomi įvaizdiniai ar reklaminiai klipai – siekiama sukurti įspūdį į biurą užsukusiam svečiui.
Jei ekranai naudojami vidinei įmonės darbuotojų komunikacijai, tai juose dažniausiai mirga pranešimai apie įmonėje vykstančius renginius, seminarus ar kita naudinga informacija (naujienų portalų antraštės, orų prognozė).
„Kai kuriose įmonėse ekranai panaudojami netgi labai originaliai – pavyzdžiui, pasveikinti vadovą su Boso diena, darbuotojus – gimtadienio proga. Taip pat galima skelbti įvairius konkursus darbuotojams, skatinti vyrams auginti barzdas“, – pasakojo D. Stukas.
Patogus įrankis bendrauti su darbuotojais
Vienas iš naujausių Lietuvoje įgyvendintų „digital signage“ vidinės komunikacijos pavyzdžių – tarptautinės informacinių technologijų paslaugų bendrovės „Computer Sciences Corporation“ (CSC) biure Vilniuje.
2008 metų kovą Lietuvoje įsteigtas kompanijos IT paslaugų padalinys Lietuvoje per šešerius metus sparčiai išsiplėtė: jame šiuo metu dirba 345 darbuotojai, teikiantys įvairias paslaugas CSC klientams visą parą, kiekvieną savaitės ir metų dieną. Kadangi biuras išsiplėtęs per kelis aukštus, labai svarbu, kad visus darbuotojus laiku pasiektų reikiamos žinios, informacija apie įmonės viduje vykstančius procesus. Siekdami tai išspręsti moderniu ir efektyviu būdu, CSC atstovai liepą pradėjo naudotis „digital signage“ sistema.
„Kompanija sparčiai augo, tad jai reikėjo efektyvaus komunikacijos įrankio, kuriuo būtų galima pasiekti visus savo darbuotojus. Įvertinę CSC biuro erdves, jų dydį, įdiegėme „digital signage“ ekranų sistemą. Ši sistema ir jai priklausantys ekranai programine įranga valdomi centralizuotai. Per juos pateikti reikiamą informaciją CSC atstovai gali patys, be jokios papildomos IT žmonių pagalbos. Tai iš tiesų labai paprastas ir patogus įrankis“, – komentuoja D. Stukas.
„Komunikacijoje ypač svarbu greitis ir turinys, o vizualinė išraiška tik prideda pliusų norit perteikti žinią dažnai skubantiems ar smarkiai užsiėmusiems darbuotojams. Gyvenant skaitmeniniame amžiuje, vien tik elektroninio pašto ar plakatų jau nebeužtenka, reikia žengti kartu koja kojon su technologijomis (tuo labiau, kad mes ir patys esame inovatyvi IT kompanija). Visa tai – integruotos komunikacijos dalis CSC Baltic“ organizacijoje“, – teigė „CSC Baltic“ komunikacijos vadovė Ingrida Bartkienė.
Patogu tai, kad modernios ekranų sistemos gali rodyti įvairaus formato turinį – paveikslėlius, vaizdo įrašus, interneto svetaines, vaizdo transliacijas internetu, RSS, QR kodus ir kt. Turinys įkeliamas, grojaraščiai ar tvarkaraščiai sudaromi „drag & drop“ principu.