Dešimtmečius televizija buvo ir išlieka pagrindine reklamos žinučių pateikimo priemone, tačiau šiais laikais internetas sukuria vis daugiau technologinių galimybių, leidžiančių visą parą tikslinei auditorijai pateikti norimą reklaminę žinutę. Konferencijoje „LiMA Day Vilnius‘2014“ lapkričio 20 d. kalbėsiantis UAB „Tele3“ kūrybos direktorius Arvydas Rimas sako, kad anksčiau keltas klausimas, kas – internetas ar televizija – daro didesnę įtaką prekės ženklo komunikacijai, nebereikalauja atsakymo, nes inovacijų amžiuje svarbu tik sukurti platformą, kurią vartotojas lengvai pasiektų 24 valandas per parą.
Kaip išmaniosios technologijos keičia prekių ženklų komunikaciją?
Šiuo metu prekių ženklų komunikacijos pasaulį radikaliai keičia technologijų integracija: išmanieji įrenginiai tapo neatsiejama kasdienio gyvenimo dalis, todėl išsiplėtė komunikacijos laukas bei stipriai suaktyvėjo kasdien mus supantis reklaminis „triukšmas“. Paradoksalu, tačiau technologijos reklamdaviams sukuria naujų galimybių ir tuo pačiu vartotojams leidžia efektyviau apsisaugoti nuo nepageidaujamų reklaminių žinučių. Technologijų ir greito vartojimo amžiuje darosi vis sunkiau savo žinia patraukti dėmesį, todėl būtina sukurti tokią vaizdo komunikaciją, kuri būtų pritaikyta visoms platformoms bei visų tipų vartotojų žiūrėjimo įpročiams. Naujos eros vaizdo komunikacija, tai galimybė septynias dienas per savaitę, 24 valandas per parą bendrauti su vartotojais jų aplinkoje. Šiuolaikinės technologijos tai lengvai įgyvendina.
Rinkodaros teoretikai sako, kad sąvoka „interneto vaizdai“ greitu metu išnyks, liks tik „vaizdai“, nepaisant įrenginio ar media kanalo, per kurį žiūrima. Kaip šis ribų nykimas paveiks ar jau veikia prekių ženklų komunikaciją?
Svarbiausi dalykai kuriant prekės ženklą buvo ir išliks tie patys – geras produktas ar paslauga, aiški tapatybė, įdomi istorija ir orientacija ne į save, o į rinką. Pakito tik aktualumo vartotojui svarba – tai tapo gyvybiškai svarbu. Šiuo metu dideli prekių ženklai komunikuodami siekia tapti bendrine sąvoka ir kategorijos sinonimu-išsireiškimu, o mažiems ir naujiems prekės ženklams atsiveria didelių galimybių – šiuolaikinės vaizdo platformos neturi sienų ir ribų, todėl lengviau pasiekti visą pasaulį.
Ar įmanoma sinergija tarp dviejų konkuruojančių kanalų – televizijos ir interneto?
Įmanoma. Puikius sinergijos pavyzdžius galiu pateikti iš mūsų pačių patirties Lietuvos rinkoje. Pirmasis pavyzdys: tarp TV3, TV6 ir TV8 televizijos kanalų kuriamo bei transliuojamo turinio ir TV3 play patogumo – kanalų rodomą turinį galima peržiūrėti kur nori ir kada nori. Kitas pavyzdys – TV3 kanalo rodomų žinių ir Žinios.lt internetinio portalo sinergija, kai vyksta natūralus – bendrų žinių, naujienų ir aktualijų – turinio srauto kūrimas.
O kaip, nelikus skirtingų transliavimo kanalų, pakis vaizdo turinys?
Universalūs ekranai bei šiuolaikinės platformos suteikia naujų galimybių turinio išsaugojimui ir jo redagavimui. Technologijų suteikta galia aktyviai žiūrėti ir dalyvauti valdant vaizdo turinį čia ir dabar, pritraukia daugiau vartotojų, o globalizacija, kalbų mokėjimas, kosmopolitizmas visame pasaulyje didina vaizdo turinio peržiūrų skaičių – tai skatina tokio turinio personalizaciją, investicijas ir inovacijas. Netolimoje ateityje išmaniuosiuose telefonuose dominuos trumpų vaizdo turinio žinučių peržiūros, o planšetiniuose kompiuteriuose bus peržiūrima vis daugiau ilgesnių vaizdo žinučių. Taip pat daugės turinio rinkodaros, bet sėkmingi atvejai bus tik tie, kurių turinio rinkodara bus aktuali vartotojams ir keičianti jų elgseną norima kryptimi.