Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 17 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 16 d. 16:31
Testas ar įspėjimas? „Google“ tikrina, kokį poveikį turės ES naujienų pašalinimas iš paieškos
Lapkričio 16 d. 13:53
Ateities tendencijos: kaip skaitmeniškumas keičia meno suvokimą?
Lapkričio 16 d. 10:11
Kokybės dienos proga VDU vyko diskusija apie dirbtinį intelektą ir inovatyviausiųjų apdovanojimai
Lapkričio 15 d. 20:30
Vilniečių sukurtas 3D įrankis keičia karo nuniokotus Ukrainos miestus
Lapkričio 15 d. 17:22
„Twitter“ alternatyvų paieškos tęsiasi: ką renkasi lietuviai?
Lapkričio 15 d. 14:34
„YouTube“ atsinaujina iš esmės: nepraleiskite aktualių patobulinimų
Lapkričio 15 d. 11:15
Lietuvių mėgstamiausias slaptažodis – „qwerty123“
Lapkričio 15 d. 08:16
Jeigu jūsų telefono baterija išsikrauna greičiau nei norėtumėte – rekomenduojame peržiūrėti šiuos patarimus
Lapkričio 14 d. 20:22
Technologijų įmonės vis dažniau prisideda prie automobilių kūrimo: kas iš to vairuotojams?
Lapkričio 14 d. 17:18
Lietuva žengia į dronų ateitį: instruktorių mokymai atveria naujas galimybes
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Įvyko finaliniai Lietuvos mokomųjų palydovų „CanSat“, raketų ir bepiločių orlaivių konkurso skrydžiai

Publikuota: 2014-10-20 16:42
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Šį šeštadienį Molėtų aerodrome įvyko finaliniai Lietuvos mokomųjų palydovų „CanSat“, raketų ir bepiločių orlaivių konkurso skrydžiai. Oras buvo tarsi užsakytas skrydžiams – giedras dangus, retai papučiantis ir nestiprus vėjas.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Šį šeštadienį Molėtų aerodrome įvyko finaliniai Lietuvos mokomųjų palydovų „CanSat“, raketų ir bepiločių orlaivių konkurso skrydžiai. Oras buvo tarsi užsakytas skrydžiams – giedras dangus, retai papučiantis ir nestiprus vėjas.

Įvyko finaliniai konkurso skrydžiai

Po bandomųjų skrydžių konkurse liko dalyvauti aštuonios komandos: trys „CanSat“ kategorijoje ir penkios bepiločių orlaivių. Prieš pradedant skrydžius komisija atliko griežtą tiek palydovų, tiek bepiločių orlaivių apžiūrą. Jaunuolių kūriniai buvo sveriami, kratomi: „ar tik neišbyrės kokia detalė“, – stipriai į rankas imdamas palydovų konstrukcijas juokėsi vienas iš komisijos narių Pranas Kuzas. Pagal konkurso taisykles „CanSat“ turi sverti ne daugiau 360 g., gamybos kaštai – neviršyti 2000 litų. Bendroji bepiločių orlaivių masė turi neviršyti 5 kg. Vienas iš svarbiausių reikalavimų – konstrukcijos turi būti pagamintas komandos narių.

Įvyko finaliniai konkurso skrydžiai

Pirmieji į 1 km. aukštį raketa buvo paleisti „CanSat“ palydovai. Susirinkusiems žiūrovams, dalyvių palaikymo komandoms pramoga tapo ne tik patys skrydžiai, bet ir galimybė patiems paspausti raketos paleidimo mygtuką. Po kiekvieno skrydžio aerodrome įsivyraudavo kelios minutės tylos – visi bandė žiūrėti, kur, nuo raketos atsiskyręs juda palydovas, juk viena iš svarbiausių užduočių komandai – atrasti savo palydovą. Kitos užduotys: minkštas nusileidimas, skrydžio informacijos įrašymas. Vieni pirmųjų savo palydovo išvažiavo ieškoti VGTU „CanSat-2“ komandos nariai. Po nesėkmingos paieškos grįžęs šios komandos vadovas Eldar Šabanovič sakė, kad jo apskaičiavimais palydovas nuskrido nuo aerodromo mažiausiai 6 km.

Įvyko finaliniai konkurso skrydžiai

Atidžiausiai „CanSat“ komandų pasiruošimą vertino VGTU Elektronikos fakulteto prodekanas, elektroninių sistemų katedros docentas dr. Raimondas Pomarnacki. Jis pats taip pat kuria palydovus, domisi tokių konkursų analogija kitose pasaulio šalyse. Vien tik palydovų „CanSat“ konkursų galima rasti devyniose pasaulio šalyse, įskaitant ir pietų Afriką. Dr. R. Pomarnacki turėjo galimybę konkursą stebėti Japonijoje: „Ten kuriami ir naudojami tie patys palydovai, kaip ir čia, šiame konkurse. Tik ten dėl geresnių techninių galimybių keliama daugiau reikalavimų dalyviams: būtina nuleisti savo „CanSat“ į nurodytą vietą, jį turi nuvažiuoti atvežti robotas“, – pasakojo mokslininkas.

Įvyko finaliniai konkurso skrydžiai

Kitas komisijos narys – KTU docentas dr. Pranas Kuzas – vienas iš pirmojo Lietuviško palydovo „LitSat-1“ kūrėjų. Jo teigimu, šie, jaunuolių kuriami palydovai yra panašūs į tą, kuris išskrido į kosmosą „LitSat-1“ tik buvo didesnis, sunkesnis ir tuo pačiu sudėtingesnis konstrukciniu požiūriu. Konstrukciniai palydovo darbai užtruko tiek pat laiko, kiek skiriama ir šio konkurso dalyviams – pusė metų“, – aiškino dr. P. Kuzas.

Kol visos „CanSat“ komandos išvyko ieškoti savo palydovų atėjo laikas bepiločių orlaivių skrydžiams. Pilotui orlaivį leidžiama valdyti tik pakilimo ir nusileidimo metu. Viena iš pagrindinių užduočių komandoms buvo atrasi aerodrome išdėliotus taikinius, nuskaityti ant jų esančią informaciją ir nustatyti koordinates. Visus šiuos duomenis komandos turės apdoroti ir pristatyti per tarptautinę kosmoso ekonomikos konferenciją „Space Economy in the Multipolar Word, 2014 (SEMWO 2014)“. „MTM“ komanda susirinkusius svečius nudžiugino ir tuo, kad jų bepilotis orlaivis tiesiogiai transliavo skrydžio vaizdą į monitorių, todėl tie, kuriems įskaudo kaklus nuo žiūrėjimo į danguje orą raižantį bepilotį, galėjo viską stebėti ekrane.

Atidžiai bepiločių orlaivių skrydžius stebėjo Lietuvos kariuomenės karinių oro pajėgų, aviacijos bazės nuotolinio valdymo orlaivių grandies kapitonas Justinas Kruopis. Jo teigimu dabar gynybos batalione naudojami bepiločiai šiek tiek rimtesni, didesni nei konkurse. „Kariuomenės darbui bepiločiai orlaiviai tikrai praverčia, ypač žvalgybai iš oro. Aš manau, kad bepiločių orlaivių daugės ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio kariuomenėse, jie po truputį turėtų išstumti pilotuojamus orlaivius“, – sakė kapitonas J. Kruopis.

Prieš varžybų pabaigą grįžo visos savo palydovų išvykusios ieškoti komandos. Nei vienai nepasisekė, tačiau kitos užduotys – skrydžio duomenys perduoti radijo ryšiu, matomos kai kurių skrydžių koordinatės įvykdytos. Komandos „Marso gėlės“ nariai juokavo, kad jų palydovą pasiėmė ateiviai, beje, po kiek laiko šiai komandai pavyko rasti savo palydovo parašiutą. Konkursą organizavusios Lietuvos kosmoso asociacijos direktorius Vidmantas Tomkus teigė, kad „šiuo konkursu jaunimą skatiname kurti ir domėtis technologijomis. Kuriant ir išbandant palydovus reikia susitaikyti su galimybe jį prarasti, ir kosmose jie paprastai sudega ir nėra grąžinami atgal į žemę“, – sakė V. Tomkus.

Finaliniais skrydžiais konkursas dar nesibaigė. Komandos turės gautus duomenis apdoroti ir pristatyti šį ketvirtadienį (spalio 23 d.) tarptautinės kosmoso ekonomikos konferencijos „Space Economy in the Multipolar Word, 2014 (SEMWO 2014)“ metu. Tą dieną taip pat bus išrinkti ir apdovanoti konkurso nugalėtojai.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama