Mobiliojo ryšio operatorius „Omnitel“ po nesusipratimo dėl praėjusio finansinių metų ketvirčio rezultatų skelbimo, kuomet „TeliaSonera“ rezultatai buvo skelbiami pagal valstybes, o ne pagal konkrečias įmones, šiek tiek pakeitė strategiją.
Prieš tris mėnesius įmonės finansinius rezultatus skaičiuojant aritmetiškai (iš Lietuvos bendrų rezultatų atimant „Teo LT“ rezultatus, kurie skelbiami viešai) buvo gauti ryšio operatoriui labai nepalankūs skaičiai – „Omnitel“ atstovai tikino, kad gauti skaičiai nėra teisingi, tačiau atsisakė atskleisti tikrąją situaciją. Šįkart, siekiant išvengti panašaus nesusipratimo, dalis svarbiausių rezultatų buvo atskleista.
Danas Strombergas
© DELFI (K. Čachovskio nuotr.)
„Lietuvoje esame ne kelios kompanijos, o „TeliaSonera“ dalis. Praėjusį ketvirtį dėl veiklos modelio permainų buvo nuspręsta veiklos ataskaitas publikuoti pagal valstybes, o ne pagal atskiras įmones – taip pat darome ir Latvijoje, ir Danijoje, ir kitose šalyse. Tiesa, praėjusį kartą po duomenų paskelbimo teko susitaikyti su mintimi, jog galimos duomenų interpretacijų klaidos ir kils klausimų apie tai, jog kažkas slepiama. Niekas neslepiama. Tiesiog tokia įmonių grupės strategija“, – sakė „Omnitel“ prezidentas Danas Strombergas.
Pakoregavus duomenų skleidimo strategiją D. Strombergas galėjo pasidžiaugti, jog „Omnitel“ finansų kreivė jau atsimušė į dugną ir matomi aiškūs stabilizavimosi ženklai: šio ketvirčio pajamos buvo 290 mln. Švedijos kronų, to paties laikotarpio praėjusiais metais – 291 mln. kronų. Vadovo teigimu, pajamas stabilizuoti padėjo augantys duomenų srautai ir aprimęs kainų karas tarp operatorių.
Pajamos iš mobiliųjų paslaugų truputėlį augo – nuo 209 mln. Švedijos kronų pernai iki 211 mln. kronų šiemet.
Tiesa, skaičiuojant vietine valiuta – kaip kad buvo įprasta daryti iki šiol – rezultatai nėra tokie žavingi, nes Švedijos krona, lyginant su euru, per metus susilpnėjo.
Todėl, skaičiuojant paskutinės finansinio laikotarpio dienos kursu, (2,64 kronos už litą), šio ketvirčio pajamos buvo 109,9 mln. litų., pernai tą patį laikotarpį – 116 mln. litų. (arba 5 proc. mažėjimas).
Bendrovės EBITDA marža (pelno, neatskaičiavus palūkanų, pelno mokesčio, nusidėvėjimo ir amortizacijos) šį ketvirtį pasiekė 24 procentą, palyginus su antru ketvirčiu – 14 procentų. Marža pakilo dėl to, kad įmonė baiginėja tinklo modernizavimą. Aktyvūs plėtros darbai sumažino antro ketvirčio pelną, o dabar darbai eina į pabaigą.
D. Strombergo teigimu, „Omnitel“ 4G ryšiu jau dabar gali naudotis 65 proc. populiacijos, iki metų galo šis skaičius pasieks 70–75 proc. populiacijos.
Į infrastruktūrą per 2013 ir 2014 metus investuota apie 160 mln. litų, kitais metais investicijų suma mažės dėl to, kad tinklo atnaujinimo darbai bus užbaigti.
Įmonės vadovo teigimu, per „Omnitel“ tinklą persiunčiama net 60 proc. visų duomenų, persiunčiamų mobiliaisiais tinklais ir tai yra antras pagal dydį interneto paslaugų teikėjas Lietuvoje, po „Teo“.
4G paslaugomis savo telefonuose jau naudojasi 50 tūkst. „Omnitel“ klientų – jų kiekis smarkiai išaugo po to, kai „Apple“ išleido „iOS 8“ operacinės sistemos versiją, kurią atsisiuntus atsirado galimybė naudotis 4G ryšiu ir šiuose telefonuose – nuo balandžio mėnesio, kuomet pradėtos siūlyti 4G paslaugos telefonų naudotojams iki tol sparčiuoju ryšiu naudojosi tik „Samsung“, „Nokia“, LG ir kai kurių kitų gamintojų telefonų savininkai.
„iPhone 6“: ir skausmas, ir džiaugsmas
Labai įdomi situacija „Omnitel“ tinkle susidarė prasidėjus viešai prekybai naujaisiais „Apple“ telefonais „iPhone 6“ bei „iPhone 6 Plus“: nors „Omnitel“ dar nepardavė nė vieno tokio telefono – juos varžo oficialių partnerių sutartis su „Apple“ – bet šiame tinkle jau yra net maždaug 400 šių telefonų naudotojų, įsigijusių telefonus kitur.
D. Strombergo teigimu, „TeliaSonera“ stengiasi iš „Apple“ išsireikalauti kuo trumpesnio laikotarpio nuo prekybos pradžios JAV iki prekybos pradžios kitose šalyse, kur dirba ši bendrovė. Šįkart laikotarpis buvo labai ilgas, todėl telefonais, įsigytais kaimyninėse šalyse, Lietuvoje pradėjo prekiauti visi, kas nori. Bet, nors pelną už telefonų perpardavimą susirinko kiti, „Omnitel“ klientų neprarado.
„Bet apskritai – Lietuva nėra „iPhone“ šalis. Čia labai stiprūs ir „Samsung“, ir LG, ir „Nokia“. Pastaroji įmonė pagal procentinę dalį Lietuvoje yra turbūt netgi stipriausia iš visų Baltijos šalių“, – sakė „Omnitel“ prezidentas.