Iki mobiliųjų mobiliųjų dirbtuvių „App Camp 2014“ liekant kiek daugiau nei savaitei jau aišku – šiais metais jaunieji kūrėjai pasiūlys mažiau žaidimų ir daugiau praktiškų, konkrečias problemas sprendžiančių mobiliųjų programėlių.
Šiuo metu į „App Camp 2014“ jau užregistruota apie 20 idėjų, tačiau, kaip teigia UAB „App Camp“ Mobiliųjų aplikacijų laboratorijų vadovas Tadas Jurelevičius, įprasta, kad komandos neskuba registruotis, stengiasi aiškiai suformuoti savo idėjas, taip pat ieško papildomų komandos narių pirmiausia draugų ar pažįstamų rate. „Mes suteikiame galimybę dalyviams ieškoti komandos narių tarp visų norinčių dalyvauti „App Camp 2014“ – jau užregistruotos idėjos skelbiamos mūsų interneto svetainėje. O prie komandų galį jungtis trūkstami nariai – verslo principus, rinkodarą, programavimą ar dizainą išmanantys dalyviai“, – sako T. Jurelevičius.
Kaip teigia „App Camp 2014“ organizatoriai, svarbu, kad dalyviai suvoktų komandos svarbą kuriant technologinį produktą, kadangi vien tik idėja investuotoją vargiai įtikinsi – per 48 valandas (tiek trunka „App Camp 2014“) idėja turi virsti veikiančiu prototipu. Anot T. Jurelevičiaus, šių metų mobiliųjų programėlių dirbtuvių dalyviai daugiausia ieško papildomų programuotojų bei dizainerių. „Manau, kad tokią situaciją formuoja noras vienu metu kurti programėles keletui mobiliųjų platformų vienu metu. Programuotojai, o neretai ir dizaineriai, specializuojasi kurdami Android, iOS (Apple) ar Windows platformoms, tad, norint vienu metu pasiekti skirtingų mobiliųjų prietaisų naudotojus, reikalinga platesnio profilio komanda“, – teigia T. Jurelevičius.
„App Camp 2014“ renginyje programėlių madas diktuoja rėmėjai ir partneriai – būtent jų įsteigti prizai ir iššūkiai kviečia kurti itin praktiškas, vartotojų problemas sprendžiančias programėles. Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija (LRT) įsteigė 300 000 litų vertės prizą, kuris kviečia dalyvius ieškoti naujų būdų, kaip kasdienį gyvenimą padaryti dar kokybiškesniu. IT ir telekomunikacijų bendrovė „TEO“, steigdama du prizus po 7 500 litų, skatina dalyvius sukurti duomenų talpyklos bei internetinės televizijos programėles, o vėliau jas tobulinant užsidirbti papildomai pinigų ar net gi gauti darbo vietą įmonėje.
Tarp šiuo metu jau užregistruotų idėjų – speciali platforma grūdų prekybininkams, 3D atvirukų siuntimo ir interaktyvaus dovanų sąrašo sudarymo programėlės, taip pat platforma, leidžianti paprasčiau užsiregistruoti pas gydytoją, mokomieji žaidimai vaikams.
Socialinių tinklų marketingo agentūros „Socialus marketingas“ idėja – sukurti socialią mobiliąją programėlę, kurioje vartotojas galės žymėti savo tikslus (pavyzdžiui, mesti rūkyti) bei jų pasiekimo progresą ir taip kurti savo grandinę, kuri motyvuoja, rodo, koks kelias iki tikslo jau nueitas. Paklaustas, kodėl dalyvauja „App Camp 2014“, agentūros atstovas Matas Grecevičius teigė: „Mums yra įdomi mobiliųjų programėlių sritis. Dirbant kiekvieną dieną ši dalis netampa mūsų pagrindiniu darbu, bet mes norime tobulėti, parodyti, kad galime mesti iššūkį sau. Be to, šiemet jaučiamės jau suaugę ir subrendę dalyvavimui dirbtuvėse. Mes remiamės pačių kurtos programėlės „Since“ patirtimi ir veikimo principu, tad pamėginsime gerąją patirtį perkelti į projektą, kurį kursime „App Camp 2014“.
Mobiliųjų programėlių dirbtuvėse dalyvausianti „PlaceILive.com“ komanda per 48 valandas mėgins sukurti programėlę, kuri leis paprasčiau pasidomėti, kokioje aplinkoje tu gyveni, kokios yra tos vietovės charakteristikos nuo šildymo kainų iki demografinės situacijos. „Nusprendėme dalyvauti „App Camp 2014“, nes tai didžiausias mobiliųjų programėlių kūrimo renginys Baltijos šalyse, kur susirenka geriausi programėlių kūrėjai iš viso regiono. Tikimės, kad pritrauksime entuziastingų programuotojų ir dizainerį, kurie padės mums sukurti vartotojams patrauklų ir praktišką produktą“, – teigia „PlaceILive“ komandos atstovas Šarūnas Legeckas.
Anot T. Jurelevičiaus, visos jau užregistruotos idėjos turi tiek pat galimybių būti įgyvendintos, gauti finansavimą ir užsidirbti pinigų. „Visa tai priklauso nuo idėjos įgyvendinimo, tai yra kaip gerai komanda supranta savo būsimų klientų problemą ir kaip jie sugebės ją išspręsti būdami kitokie, geresni ir kūrybingesni nei konkurentai. Mes suteikiame erdvę jūsų idėjoms būti įgyvendintomis, visa kita priklauso nuo jūsų“, – sako vienas iš mobiliųjų programėlių dirbtuvių organizatorių.