Kasmet vykstančiame „Google Online Marketing Challenge“ pirmą kartą nugalėjo studentai iš Lietuvos. Jais tapo dvi KTU Ekonomikos ir vadybos fakulteto marketingo studentų komandos, pelniusios pirmąsias vietas pasaulio ir Europos socialinės žiniasklaidos marketingo apdovanojimuose.
„Google Online Marketing Challenge“ socialinės žiniasklaidos Europos regiono laimėtojai Julius Valantiejus, Šarūnė Zinkevičiutė, dėstytoja Elena Vitkauskaitė, Lina Kižytė, Povilas Gimžauskas, Ieva Ulytė
Aplenkė tūkstančius
„Google“ kompanijos organizuojamas konkursas vyko septintą kartą, o šiemet čia dalyvavo net 2541 studentų komanda iš 64 pasaulio šalių. Konkurso pagrindinis tikslas – suteikti dalyvaujantiems žinių ir įgūdžių per reklamos kampanijos internete įgyvendinimą.
Šiemet čia dalyvavo 8 komandos iš Lietuvos, tarp jų 4 – Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir vadybos fakulteto (KTU EVF) marketingo studijų programos pirmosios laidos studentų komandos.
Dvi iš jų pelnė apdovanojimus, penkias savaites vykdydamos privačių bendrovių socialinės žiniasklaidos kampanijas tinkle „Google+“ . Tai pirmas ir kol kas vienintelis atvejis, kai Lietuvos studentai pelno apdovanojimus šiame konkurse per visą jo organizavimo laikotarpį.
Rūpinosi barzdaskučiais ir laipiojimo centru
Pasaulyje pirmąją vietą iškovojusi socialinės žiniasklaidos marketingo komanda – KTU studentai Aivaras Juška, Povilas Mastauskas, Monika Ambrazevičiūtė, Rūta Žemaitytė ir Justina Mizeraitė – dirbo su Kaune įsikūrusio laipiojimo centro „Miegantys drambliai“ socialinio tinklo profiliu.
Monika Ambrazevičiūtė, Justina Mizeraitė, Aivaras Juška, dėstytoja Elena Vitkauskaitė, Rūta Žemaitytė ir Povilas Mastauskas (prisijungę virtualiai per „Google Hangouts“
Europos regiono laimėtojų komanda kuravo pirmojo Lietuvoje tradicinio barzdaskučių salono „WoxxBarbers“ socialinio tinklapio profilį. Šią komandą sudarė KTU studentai Ieva Ulytė, Lina Kižytė, Julius Valantiejus, Povilas Gimžauskas ir Šarūnė Zinkevičiutė.
KTU EVF studentai šiame konkurse dalyvavo jau 6 metus, tačiau pretenduodavo tik į privalomos „Google AdWords“ kampanijos apdovanojimus. Šiais metais nusprendę savo sėkmę išbandyti ir „Google+“ kampanijoje, jie tapo nugalėtojais.
Pergalė buvo netikėta
Nors dalyvavimą konkurse KTU komandos baigė gegužės pabaigoje, o konkursas truko iki birželio vidurio, „Google“ kompanija rezultatus paskelbė tik šią savaitę.
Abiems studentų komandoms vadovavo KTU Ekonomikos ir vadybos fakulteto (EVF) jaunesnioji mokslo darbuotoja Elena Vitkauskaitė ir profesorius Rimantas Gatautis.
„Kadangi tai pirmi metai, kai dalyvavome konkurse ne tik su privaloma „Google AdWords“ kampanija, tikrai nesitikėjome iš karto pasiekti tokių aukštų rezultatų. Studentai, prieš kampanijų vykdymą, tikėjęsi kur kas didesnio įsitraukimo iš reklamuotų įmonių „Google+“ puslapių lankytojų, po kampanijos netgi jautėsi šiek tiek nusivylę, kad nepavyko pasiekti prognozuotų rezultatų. Tačiau naujienos apie laimėjimus buvo labai netikėtos ir, be abejo, be galo džiuginančios“, – sakė E. Vitkauskaitė.
R. Gataučio teigimu, prie pergalės neabejotinai prisidėjo ir pasiruošimas konkursui, kurį jie gavo tokių paskaitų KTU metu, kaip „Marketingas virtualioje aplinkoje“ ir „Socialinė žiniasklaida marketinge“. Čia studentai buvo ruošiami „Google AdWords“ sertifikavimo egzaminams, dalyvaudavo interaktyviuose šios kompanijos seminaruose bei kviestinių lektorių paskaitose.
Įgytas žinias pritaiko praktikoje
Nuo 2008 metų vykstančiame „Google Online Marketing Challenge“ jau sudalyvavo virš 65000 studentų iš virs 100 pasaulio šalių universitetų
Jo metu, komandos iš 3–6 studentų turi bendradarbiauti su pasirinkta įmone ir įgyvendinti jos trijų savaičių „Google AdWords“ kampaniją, kurios vertė siekia 250 JAV dolerių.
Nuo 2012 metų konkurse įvesta galimybė papildomai siekti socialinės žiniasklaidos marketingo apdovanojimo. Čia studentai papildomai turi vykdyti penkių savaičių trukmės įmonės socialinės žiniasklaidos kampaniją „Google+“ socialinėje platformoje.